„Puikus žmogus, šmaikštus pašnekovas, idėjų generatorius Giedrius gal kiek ir suklydo, pasirinkdamas tokį parodos pavadinimą, nes visi darbai nesutilptų net keliose galerijose, – anotacijoje rašo dailėtyrininkė, parodos kuratorė Vaidilutė Brazauskaitė-Lupeikienė. – Tad galėsime pamatyti tik dalį darbų, nemažai jų yra prikaupta garbių muziejų kolekcijose, o ir privačiuose rinkiniuose.
Šioje parodoje tikrai išvysime „visokių“ kūrinių: sausos adatos technika raižytų graviūrų, piešinių, pastelių, koliažų, asambliažų, banknotų projektų, žaismingų improvizacijų banknotų tema, siurrealių biomorfinių stovylų ir t.t.“
Anot parodos kuratorės, apie G. Jonaitį daug rašyta kaip apie lietuviškų banknotų projektų kūrėją, tai kone neišsemiama tema, apaugusi beveik legendinio turinio pasakojimais. „Banknotų tema ir improvizacijos šia tema užima nemenką Giedriaus Jonaičio kūrybos dalį, jis gana šmaikščiai geba improvizuoti jau ikoniškais tapusiais vaizdiniais, neboja garbiems lietuviškų pinigų herojams „pridėti“ siurrealių detalių bei aksesuarų, kartais net pereinant į animalistinį žanrą“, – pasakoja ji.
Talento nestokojantis piešėjas, virtuoziškas graveris, anot Vaidilutės Brazauskaitės-Lupeikienės, yra sukūręs ne vieną ciklą sausos adatos graviūrų, kurios stebina ne tik fantazijos galia, iš pirmo žvilgsnio chaotiškų, barokiškų kompozicijų suvaldymu, bet ir puikiausiu anatomijos pažinimu.
„Antropomorfinės figūros, karo šmėklos, riteriai, „memento mori“ figūros (skeletai) stulbina savo juvelyriškai filigranišku piešinio, linijos įtaigumu. Net arkliai, tarsi šokantys į išorę iš beveik trimačio vaizdinio, visiškai tobulai išraižyti-nupiešti, nors visuotinai vyrauja nuomonė, kad Lietuvos menininkai nelabai geba nupiešti, nulipdyti įtikinamų kavalerijos scenų, o čia prašom – kaip tikri ir tarsi gyvi. Graviūrose Giedrius, aišku, žmogiškiesiems personažams suteikia savo bruožus, kas yra visiškai suprantama, – pasakoja dailėtyrininkė. – Giedrius ne tik personažams suteikia savo veido, stovylos bruožus, jis dažnai imasi ir autoportreto žanro, suteikdamas jam kartais groteskiškų detalių, o kartais ir paidealizuodamas savo žavingą „ego“.“
Anot jos, visko daug visuose menininko estampuose, kirbėte kirba juose ir Lietuvos istorijos refleksijos, ir autorefleksijos, ir stulbinantys imaginacijos vaizdiniai, tad žiūrovui yra suteikiama puiki proga duoti valią ir savai fantazijai.
„Tiesiog hedonistiškai mėgaudamasis pačiu kūrybos, piešimo procesu, Giedrius sukūrė ir aibes portretų, stilistiškai įvairuojančių, kaip ir idealizuotų, taip ir pašaržuotų, bet manau, kad tikrai nė vienas portretuojamas asmuo nėra jais nusivylęs ar kiek supykęs, – sako Vaidilutė Brazauskaitė-Lupeikienė. – Labai „skanūs“ ir pasteliniai peizažai: egzotinių kraštų jūrų pakrantės, urbanistiniai peizažai, architektūros istorinio paveldo statiniai.
O vien ko verti mediniai didelio formato asambliažai su labai nemenka išmone, subtiliu humoru sukurti mediniai banknotiniai plafonai, dideli lėktuvai, naikintuvai! Tiesa, visokie skraidantys aparatai – mėgstamas menininko kūrinių motyvas, na dar gyvūnija, o ypač katinai…“
Parodoje taip pat galima išvysti animacinius filmukus, kuriuose koreliuoja absurdas bei groteskas, daug veiksmo bei garso.
APIE AUTORIŲ
Giedrius Jonaitis (g. 1963 m.) – grafikas, video meno, instaliacijų, video meno kūrėjas. 1981–1987 m. studijavo grafiką LTSR valstybiniame dailės institute (dabar – Vilniaus dailės akademija). 1988–2016 m. dėstė Vilniaus dailės akademijoje, profesorius. Nuo 1990 m. Lietuvos dailininkų sąjungos narys.
1991–2007 m. kūrė lietuviškų banknotų dizainą, yra 1, 2, 5, 10, 500 litų banknotų visų laidų projektų, taip pat didesnės dalies 20 ir 50 litų laidų projektų autorius.
Autorius yra sukūręs estampų litografijos ir sausos adatos technika, iliustravęs virš dešimties knygų (grožinės literatūros ir vadovėlių). Nuo 2000-ųjų daugausia kuria asambliažus, objektus, instaliacijas, trumpus video filmus, piešia spalvotais pieštukais ir pastele ir jau septynerius metus retkarčiais, kai būna gerai pavalgęs, išsimiegojęs ir tuo metu neturi jokių rūpesčių, vėl raižo sausa adata katiną Moką.
Autoriaus kūrinių yra Lietuvos dailės muziejuje, Balzeko muziejuje Čikagoje, privačiose kolekcijose Lietuvoje ir užsienyje.
Paroda vyks iki balandžio 26 d. Lankymas – nemokamas.
Galerijos adresas: Malūnų g. 6A, Vilnius.
Galerijos darbo laikas: II-V 13:00–19:00, VI 12:00–18:00