KKKC Parodų rūmuose eksponuojami meno kūriniai iš LAF rinkinio ir muzikantų jiems sukurti garso takeliai neteikia atsakymų, nesprendžia problemų, nesiūlo galutinių išvadų. Parodos rengėjai, regis, ir patys klausia žiūrovų, skatina juos mąstyti, kelia hipotezės apie įvairias populiarumo, kaip reiškinio kultūroje, situacijas ir reikšmės, pasitelkę įvairiausius laikotarpius, medijų kūrinius, specialiai sukurtą muziką.
„Šios parodos, papildytos Lietuvos muzikantų garso takeliais idėją LAF subrandino prieš ketverius metus ir sėkimingai įgyvendino Nacionalinėje dailės galerijoje. Muzikos ir vizualaus meno simbiozė žiūrovams atveria naujas galimybes kitaip pamatyti ir suvokti meną.
„Tokioms parodoms prireikia nemažai lėšų, organizatorių energijos. Nusprendėme po kurio laiko ją perkelti į uostamiestį. Tikimės, kad pirmuosius LAF žingsnius Klaipėdoje irgi lydės sėkmė“, – pristatydama ekspoziciją kalbėjo „Lewben Art Foundation“ vadovė U.Bužinskaitė.
Kokia populiarumo vertė?
Kai tos pačios egzistencinės problemos mene siejamos su populiarumu ir verte, neišvengiama galimo manipuliacijų visuomenės sąmone pavojaus – menininkų siekis savo kūrinius pakylėti į įsivaizduojamų reitingų viršūnes kartais gali juos ir nužudyti Ar šiuolaikinis menas išties tampa tikrų tikriausia alternatyvia valiutai, neretai stabilesnei už tikrąją, ar tai tik iliuzija, populizmo atmaina?
„Parodoje keliamos tik hipotezės, pasitelkus įvairių laikotarpių medijas, garso takelius. Manome, kad tokia meno eksponavimo forma skatina mąstyti apie įvairias populiarumo kultūroje situacijas ir reikšmės“, – parodos vektorius nužymėjo U.Bužinskaitė.
Meno kūriniai neretai vadinami šiandienos moderniaisiais mitais? Bet ar tai yra tiesa, ar jų vertė iš tikrųjų tolygi populiarumui, kaip tai suvokia patys vizualiojo meno, muzikos lauko kūrėjai, menotyrininkai? – tai klausimai KKKC Parodų rūmų lankytojams.
Dar įdomiau, kaip patys menininkai, nusimetę kaukes, vertina socialinio gyvenimo, politikos apraiškas, visuomenės dėmesį, kokie jų tikslai, ar kūrybos intensijos ir asmeninė laikysena visuomet sutampa?
Fondas skleidžia sparnus
Meno kūriniai parodoje jungiami su muzikos industrija, šiandienės vartotojų visuomenės liaupsinama labiau kiti menai – žiūrovai salėje žvelgdami į paveikslus iš specialių kabinų per ausines girdi įvairias melodijas.
„Galų gale, kas lemia tai, kad vienu ir kitu metu vienas ar kitas kūrinys, meno lauko reiškinys, žanras, medija staiga tampa itin populiarūs ir madingi“, – klausia intriguojančios parodos rengėjai.
„Lewben Art Foundation“ atstovai plečia savo veiklos ribas – rengiasi Vilniuje įkurti nuolatinę meno kūrinių ekspoziciją, ieško galimybių susipažinti su savo vertybėmis kitų Lietuvos regionų gyventojus.
„LAF paroda papildyta naujas kūriniais, jau sulaukė ir klaipėdiečių dėmesio. Tačiau mecenatų entuziazmo neužtenka – tokiems renginiams reikia koordinuotai telkti kultūros bendruomenių pastangas“, – pastebėjo KKKC vadovas Liudas Andrikis.
„Lewben Art Foundation“ steigėjai – verslininkas, meno mecenatas, kolekcininkas Vilius Kavaliauskas su žmona Rita Kavaliauskiene. Fondo tikslas – rinkinį, kuriame sukaupta daugiau 1500 darbų, sukurtų 300 menininkų, kuo plačiau atverti visuomenei.
Misija – artinti prie meno
LAF parodos dalyviai – žinomi įvairių muzikos stilių šalies muzikantai, kompozitoriai, garso menininkai. Per atidarymą koncertą surengė vienos iš garso takelių autorių, vokalistės Migloko ir Justės Kazakevičiūtės (klavišiniai) duetas – atliko džiazo improvizacijas.
Pristatomi Knuto Asdamo, Adomo Danusevičiaus, Ugniaus Gelgudos, Dr. GoraParasit, Alfredo Jaar, Vytenio Jankūno, Patricijos Jurkšaitytės, Vito Luckaus, Mindaugo Lukošaičio, Jurgio Mačiūno, Mohamedo Namou, Vitos Opolskytės, Igorio Piekuro, Marijos Teresės Rožanskaitės, Šarūno Saukos, Augustino Savicko, Antano Sutkaus, Indrės Šerpytytės, Andriaus Zakarausko kūriniais.
Garso takelių autoriai: Rokas Beliukevičius, Arturas Bumšteinas, „Freaks on Floor“, Vytautas V. Jurgutis, Giedrė Kilčiauskienė, Žygimantas Kudirka-Mesijus ir Adas Gecevičius („Vilniaus energija“), Andrius Mamontovas, Migloko, „Solo ansamblis“, „Sheep Got Waxed“.
„Inicijuodama ir kurdami projektus pridedami prie šiuolaikinio meno sklaidos, skatiname auditorijas domėtis vizualiais menais. Jau surengėme kelias dešimtis parodų, išleidome nemažai meno albumų, žinomų kūrėjų monografijų“, – pažymėjo U.Bužinskaitė.
Klaipėdos kultūrų komunikacijų centro Parodų rūmai. „Kolekcionuojant hitus. Kūriniai ir garso takeliai iš „Lewben Art Foundation“ kolekcijos“. Paroda veiks iki 2022 m. liepos 10 d.