Po atviru dangumi rodomos dvi parodos. Bažnyčių g. 15 festivalio „Kvadratu“ organizatorių pasirinkimu bus rodoma festivalio „Kaunas Photo“ įkūrėjo Mindaugo Kavaliausko paroda „inCARnation“ apie automobilių verslą Lietuvoje.
Ties Vasario 16-osios g. 5 veiks pernai Kaune „Kaunas Photo“ pristatyta brazilų fotomenininko Bruno Alencastro paroda „obs-cu-ra“.
Birželio 5 d. 11 val. Bažnyčių g. 15 menų festivalio „Kvadratu“ atidarymo renginyje dalyvaus vienas iš autorių, festivalio „Kaunas Photo“ meno vadovas M.Kavaliauskas. Lauko parodos Tauragės centre veiks visą vasarą – nuo birželio 5 d. iki rugsėjo 5 d.
Kaip skelbia „Kvadratu“ rengėjai, fotografijos pasaulio multifunkcionierius M.Kavaliauskas (g. 1974 m. Kaune) Tauragėje pristato ciklą „inCARnation“ (in-car-nation, liet. „tauta automobilyje“).
Prieš du dešimtmečius autorius atkreipė dėmesį, kad Lietuva išsiskiria dideliais tarpkontinentinės automobilių prekybos, aptarnavimo, remonto, autodetalių ir kitų verslų mastais. Atgavus nepriklausomybę automobilis tapo kulto objektu, simbolizuojančiu sėkmę ir statusą visuomenėje.
M.Kavaliauskas didelio formato kamera ėmė fotografuoti automobilių prekeivių, vairuotojų, naudotojų, meistrų, kelininkų, detalių pardavėjų kasdienybę, laisvadienius bei įtampos momentus. Nemažą dėmesį jis skyrė ir automobilizuoto Lietuvos peizažo tyrinėjimams.
Automobilių prekybos verslas neformaliai kuria Tauragės tapatybę. Tauragė – tai Lietuvos Paryžius, savo tekstuose slemuoja Mindaugas Piečia, net prancūzų pardavėjai mano, kad Tauragė yra ne miestas, o šalis.
Karantinas privertė užverti šalių sienas, tuo smarkiai paveikdamas tauragiškių automobilių prekybos verslus, jau tapusiais paveldimais šeimos verslais.
Parodos „obs-cu-ra“ autorius Brunas Alencastras sukūrė fotografinę esė, norėdamas dokumentuoti bei vaizdais nupasakoti 2020-ųjų karantino išgyvenimus.
B.Alencastro (g. 1985 m. Porto Alegre, Brazilijoje) yra brazilų kilmės vaizdinių pasakojimų specialistas, turintis fotografijos, vaizdo ir skaitmeninio turinio kūrimo patirtį. Dėl pasaulyje siaučiančio koronaviruso menininkas buvo įstrigęs savo namuose Rio de Žaneire.
Priverstinė izoliacija įkvėpė B.Alencastro iš naujo pažvelgti į savo profesiją. Jam kilo mintis paeksperimentuoti su „camera obscura“ technika, kurią Renesanse menininkai naudojo kaip optinį įrenginį tapydami peizažus.
Visiškai tamsi dėžė ar kambarys, šviesa, prasiskverbusi pro nedidelę skylutę, ir priešingoje šios angos dalyje matomas apverstas išorinis vaizdas.
„Camera obskura“ laikoma fotoaparato pirmtaku. Gautas rezultatas B.Alencastro paskatino sukurti nuotraukų esė, kuriai būdinga tamsi ir mįslinga atmosfera, tokia pat kaip neišvengiama, miglota ateitis, apie kurią dar niekas nieko nežino.
Į savo sumanymą menininkas įtraukė Brazilijos fotografų, kurie sutiko paversti savo gyvenamąsias vietas didelio formato obscura kameromis, ir užfiksavo jų būtį pandemijos metu. Kiekvieno gyvenimas – unikalus: pasiekimai ir nuostoliai, norai ir privilegijos, baimės ir viltys.
B.Alencastro džiaugiasi galimybe eksponuoti sukurtas fotografijas Lietuvos gatvėse: „Festivalio „Kaunas Photo“ dėka iš bute pastatyto fotoaparato mano darbai gavo progą iškeliauti į pasaulį. Tai viena iš nuostabiausių akimirkų, kurias išgyvenau per 10 fotografijai atiduotų metų. Šiam festivaliui jaučiu nepaprastai šiltus jausmus“, – patirtimis dalijosi fotomenininkas.
Renginių metu bus laikomasi COVID-19 ligos (koronaviruso infekcijos) plitimo prevencijos priemonių. Daugiau informacijos: renginiai@tauragesmuziejus.lt arba 862259269.