Pavadinimas „Rytai Vakaruose“ atspindi grupės narių prorytietišką kūrybinę pasaulėjautą, kuri meno kūrinių pavidalais netiesmukai perteikia Rytų pasaulio tradicijas ir kultūrą. Instaliacijose subtiliai įvaizdinami Rytų kultūros ir filosofijos reiškiniai, jie organiškai įpinami į Vakarų pasaulio kultūrines apraiškas.
Grupė „Baltos kandys“ savo veiklą ir kūrybos strategiją grindžia pirmapradžio bendruomeniškumo pavyzdžiu, perimtu iš tolimų klajoklių kraštų, kur dar gyvas archajiškas pasaulėvaizdis ir tvari elgsena. Todėl jau nuo pat kūrybinio kelio pradžios „kandys“ žavisi vilnos kaip medžiagos prigimtimi ir savybėmis, ją naudoja įvairiems skulptūriniams ir plokštuminiams artefaktams kurti.
Tradicijas sudabartinanti ritualinė elgsena perkeliama į šiuolaikinę performatyvaus meno kalbą, fiksuojamą vaizdo filmuose. Filmai – arba autentiška grupės kūrybinės veiklos dokumentika, arba į nuolat pasikartojantį veiksmą įtraukianti meditacija.
Grupė „Baltos kandys“ (narės: Austė Jurgelionytė-Varnė, Karolina Kunčinaitė, Miglė Lebednykaitė, Rasa Leonavičiūtė, Laura Pavilonytė-Ežerskienė, Julija Vosyliūtė) bendromis meno strategijomis šiuolaikinės tekstilės diskursą formuoja jau daugiau nei 23 metus, kūryboje derina instaliacijas, tekstilės objektus, vaizdo meną, performansą ir fotografiją.
Performatyvi tekstilė grupės veikloje virsta pretekstu ekologinei savimonei plėtoti ir vartotojiškumui kvestionuoti, tarpkultūrinėms sąsajoms stiprinti, taip pat tradiciniam amatui sudabartinti ir įpavidalinti, naudojant šiuolaikinio meno praktikas.
Visos aštuonios instaliacijos skirtingai įsitraukia į Rytų ir Vakarų vaizdinį ir medžiagišką meno pokalbį, o vilnos, kaip dominuojančios medžiagos, panaudojimas primena apie Azijos jurtas, veltus kilimus (kaip tik tokie kilimai kūrinyje „Miškan“ įvaizdina miško paklotą) ir Pabaltijo, skandinavų, anglų bei škotų vilnų vėlimo ir verpimo tradicijas. Rytų ir Vakarų kultūrų, tradicijų, idėjų ir įvaizdžių „pasikalbėjimą“ siekiama parodyti šiuolaikinio meno parodoje „Baltos kandys. Rytai Vakaruose“.
Grupės kūriniai ne kartą buvo eksponuojami Kinijoje, Japonijoje, vėliau Indijoje ir Nepale.
Paroda veiks nuo gegužės 21 d. veiks iki rugsėjo 26 d.