Parodą pristato Seulo Nam June Paiko meno centras, taip pat Jono Meko vizualiųjų menų centras, Lietuvos kultūros institutas su Lietuvos kultūros atašė Kinijoje bei Pietų Korėjoje, Vilniaus miesto savivaldybė bei Lietuvos ambasada Kinijoje bei Pietų Korėjoje.
Paroda bus rodoma iki 2022 m. vasario 2 d. Joje daugiau nei du šimtai garsiausių Fluxus menininkų darbų iš įvairių kolekcijų.
Iš jų – 78 iš Jono Meko vizualiųjų menų centro Fluxus kolekcijos – vaizdo kūriniai, performansų fotografijos, spaudos grafikos darbai, objektų serijos – visa tai, kas atskleidžia provokatyvų, žaismingą, eksperimentais paremtą Fluxus judėjimą, kurį praėjusio amžiaus septintajame dešimtmetyje inicijavo J.Mačiūnas.
Jis po Fluxus vėliava subūrė dabar visame pasaulyje žinomas asmenybes Yoko Ono, Andy Warholą, Nam June Paiką, AY-O, George'ą Brechtą, Beną Vautier, Josephą Beuysą ir kitus.
Išmintingas ir sąmojingas šio radikalaus judėjimo pradininkas teigė, jog Fluxus pagrindinė varomoji jėga – humoras. Dažnai jis sarkastiškas ar net groteskiškas, bet skatina į nusistovėjusius meno standartus žvelgti aštriai šmaikščia akimi.
Humoras – puiki strategija požiūriui išreikšti. Juoką sukeliantys pokštai leidžia metaforiškai išreikšti inovacines mintis.
Išskirtinis dėmesys parodoje skiriamas korėjiečių menininkui Nam June Paikui. Laužydamas pripažintas meno ribas, metęs iššūkį socialiniam tabu jis rengė sociopolitines intervencijas, kontratakavo aukštąjį meną, eksperimentavo naudodamas naujas, netikėtas kūrybos priemones bei apgalvotai humoristiškai pateikdavo revoliucingas idėjas.
Jo sensacingi ir provokuojantys pasirodymai yra reprezentaciniai Fluxus kūriniai. Nam June Paikas naudojo savo kūną kaip mediją menui, kūrė garsą nauju būdu, aktyviai komunikavo su auditorija, naudojo koanus – Zen mįsles. Šmaikščios ir nuotaikingos menininko kontratakos prieš institucijas, nusistovėjusias taisykles ir normas gali būti pamokomos ir šiandien, kai susiduriama su sociokultūriniais iššūkiais.
Kad ir kokia sunki būtų padėtis, humoras visada padeda. O kartais gali nulemti ir kardinalius mūsų gyvenimo pokyčius, nes leidžia įprastus reiškinius pamatyti kitu kampu.
Kaip sakė Jono Meko vizualiųjų menų centro vadovas Gintaras Sodeika, „Fluxus įtaka šiuolaikinei kultūrai milžiniška. Suklestėjo eksperimentinis menas, ypač muzika, dailė, kinas. Sukurta do it yourself (pasidaryk pats, DIY) estetika, padariusi įtaką panko judėjimui ir daugybei jo vedinių. Galima sakyti, jog Fluxus – viso konceptualaus šiuolaikinio meno pripažinimo ir įsitvirtinimo pradžia.“