Tai – dvejų metų trukmės projektas, kurį inicijavo „Ffotogallery“ (Kardifas, Velsas), finansuoja – ES programa „Kūrybiška Europa“. Šiame projekte fotografija ir skaitmeninė kūryba bei erdvė pasitelkiama siekiant per meninį bendradarbiavimą spręsti socialines problemas, aktyvinti idėjų mainus, kartu rengiant parodas, leidinius ir internetinę platformą. Šiais raiškos būdais siekiama keisti dominuojantį požiūrį į lyčių lygybę ir pramonę Europoje.
„Ffotogallery“ subūrė komandą su kultūros partneriais – Kauno fotografijos galerija Lietuvoje, galerijomis Airijoje, Prancūzijoje, Suomijoje ir Vokietijoje, taip siekiama auditorijai pristatyti naują darbą, kuriame pagrindinis dėmesys skiriamas besikeičiančiam moterų ir darbo veidui Europoje, dalijantis profesine patirtimi bei praktika, naudojant tiek fizines, tiek internetines platformas.
Janos Kukainės (Latvija) kuruotoje parodoje pristatoma menininkių Clare Gallagher (Šiaurės Airija), Irenos Giedraitienės (Lietuva) Elinos Braslinios (Latvija) ir Jaanos Kokko (Suomija) kūryba. Renginyje, kaip pažymima Kauno fotografijos galerijos pranešime, dalyvaus ir eksponuojamų darbų autorės.
Organizatorių teigimu, paroda suformuota remiantis šiltnamio sąvoka ir ją supančiomis daugialypėmis socialinėmis, politinėmis ir ekonominėmis reikšmėmis. Čia siekiama apimti tiek sovietinį palikimą, tiek šiuolaikines privačios sodininkystės tendencijas, taip pat sezoninių darbuotojų migracijos problemas, būdingas dabartinei Rytų Europos (taip pat ir Baltijos šalių) visuomenei.
Akcentuojama, kad maisto auginimas – viena iš esminių gyvybės palaikymo veiklų. Jai reikalingas kantrybės ir rūpesčio darbas primena motinos darbą ir iškelia vaikų auginimo perspektyvą bei meilės darbą. Be to, per Covid-19 pandemiją daugeliui miesto gyventojų šiltnamis tapo užuovėjos, paguodos ir atsparumo vieta – šios įžvalgos taip pat tampa parodos dalimi.
„Kūniški pojūčiai, susiję su šiltnamiu, sukuria gyvenimo ratą – nuo sėjos, daiginimo, žydėjimo, nokimo ir derliaus nuėmimo iki puvimo ir išnykimo, taip pabrėžiant žmogaus pažeidžiamumą, abipusę žmogaus ir gamtos priklausomybę bei gyvenimo trapumą.
Galiausiai mūzos figūra, įtraukta į parodos pavadinimą, išryškina sankirtas tarp dviprasmiško moterų vaidmens mene, neapmokamo emocinių ir seksualinių santykių palaikymo darbo, kurį jos atlieka, ir nesibaigiančių iššūkių derinant profesinius ir šeimos įsipareigojimus“, – paaiškinta galerijos pranešime, pristatant parodą „Šiltnamių mūza“.
Parodos, kuri veiks iki rugpjūčio 30 dienos, architektas – Donatas Stankevičius, daržininkas – Marijus Taletavičius.