Maiše paslėptą paveikslą sodininkas rado praėjusį mėnesį karpydamas gebenes Šiuolaikinio meno galerijoje „Ricci Oddi“ šiauriniame Pjačencos mieste. Šis paveikslas iš galerijos dingo 1997 metais, kai buvo atliekamas jos remontas.
„Su džiaugsmu galiu pranešti, kad darbas yra autentiškas“, – sakė Pjačencos prokurorė Ornella Chicca (Ornela Čika) žurnalistams per spaudos konferenciją.
Tuo metu jaunos moters portretas žaliame fone, kuriame ji jausmingai žiūri per petį, buvo eksponuojamas ant stovo, o šalia jį saugojo du pareigūnai.
Šis paveikslas yra Vienos secesijos meistro G. Klimto vėlyvojo kūrybos periodo darbas, sukurtas 1916–1917 metais. Jo dingimas buvo viena paslaptingiausių meno kūrinių vagysčių.
Italijos meno mylėtojai neslėpė optimizmo, kad sodininko rastas paveikslas veikiausiai bus dingęs G. Klimto portretas. Italijos laikraštis „Piacenza Sera“, remdamasis galerijos darbuotojais, pranešė, jog kitoje drobės pusėje buvo antspaudai, uždėti tuomet, kai paveikslas buvo paskolintas.
Surastas paveikslas buvo laikomas Italijos centrinio banko vietos padalinio saugykloje.
Ekspertai, pasinaudoję infraraudonųjų spindulių ir kitais neinvaziniais tyrimų metodais, patvirtino, kad tai yra „Ponios portreto“ originalas.
Pasak jų, paveikslas yra nepaprastai gerai išsilaikęs. Viena iš vos kelių pažeidimų žymių yra įbrėžimas šalia paveikslo krašto, veikiausiai atsiradęs bandant išimti paveikslą iš jo rėmų.
Prieš paveikslo dingimą, ruošiant ekspoziciją meno galerijoje, vienas ten dirbęs meną studijuojantis italas pastebėjo, kad šis paveikslas jam primena kitą darbą. Ekspertai nustatė, kad G. Klimto „Ponios portretas“ yra nutapytas ant kito moters portreto.
Tyrimas rentgenu patvirtino, kad po dažais yra kitas paveikslas ir kad kūrinys autentiškas.
Pasak O. Chiccos, policijos pareigūnai tiria ant darbo rastus organinius pėdsakus, tikėdamiesi išaiškinti jo vagis.