S.Vaitiekūno retrospektyvinė paroda „XXI amžiaus muziejus“ ketvirtadienio vakare atidaryta Vilniaus dailės akademijos (VDA) parodų salėse „Titanikas“. Paroda užima abiejų aukštų ekspozicines erdves, kelis darbus galima rasti ir šalia jų, o vienas, netilpęs pro duris, liko stovėti lauke prie įėjimo.
Nuo praėjusio amžiaus paskutiniojo dešimtmečio pradžios intensyviai kuriantis instaliacijų ir objektų, juvelyrikos bei metaforų meistras Saulius Vaitiekūnas (g. 1953 m.) – gerai žinomas ne tik meno mėgėjams.
Jo politiškai angažuoti, šmaikštūs kūriniai patraukia pačios įvairiausios publikos dėmesį. Todėl nenuostabu, kad į parodos atidarymą Vilniuje suvažiavo dailininko bičiuliai ir jo kūrybos gerbėjai ne tik iš visos Lietuvos, bet ir iš gerokai tolimesnių šalių – Vokietijos, Portugalijos.
Pasak parodos kuratoriaus Vido Poškaus, menininkas kuria savotišką mūsų tūkstantmečio, mūsų laiko muziejų. Subtiliai ir intelektualiai, ironiškai ir kritiškai S.Vaitiekūnas komentuoja nūdienos politinius, socialinius ir kultūros įvykius. Žiūrėdamas į jo darbus tarsi vartai pastarųjų poros dešimtmečių įvykių kronikas. Kartais atrodo, kad dažnai jie net išpranašauja ateitį.
„XXI amžiaus muziejus“ ne tik retrospektyviai pristato žymiausius menininko S.Vaitiekūno darbus, bet ir vizionieriškai numato, kas mūsų visų laukia netolimuose Lietuvos, Europos bei pasaulio politikos, ekonomikos, kultūros horizontuose.
Parodoje pristatomos chrestomatinės S. Vaitiekūno instaliacijos, tokios kaip „Requiem orkestrui“, „Rožinis“, „Raudų siena“ ar „Bon Voyage“. O taip pat gerai žinomi objektai – „Švytuoklė“, „Pax vobiscum populi Lithuania. Pilatus“, „Visą gyvenimą tave mylėsiu ir gerbsiu“.
S.Vaitiekūno retrospektyvinė paroda „XXI amžiaus muziejus“ veiks iki vasario 16 dienos.