Ekspresija, gyvybingumas, iš pažiūros lengvas ir virtuoziškas stilius, spalvinė įtaiga – tai tik keletas vieno iškiliausių išeivijos menininkų, grafiko R.Viesulo kūrybos pranašumų.
Abstrakčiose dailininko vizijose, kuriose atpažįstame komplikuotą nūdienos pasaulį, slypi skaudi gėla, tikros, išgyventos emocijos.
R.Viesulas sulaukė didelio pripažinimo ir tarptautiniu mastu išgarsėjo kaip litografijos meistras. Jį žavėjo šios technikos spontaniškumas, minkšti subtilūs pustoniai ir gilūs aksominio juodumo tonai, piešinio laisvė ir galimybė perteikti plonyčių, tirpstančių linijų virpėjimą.
Ekspresyvią ir spontanišką laisvų potėpių manierą, tapybiškas spalvotos litografijos paieškas R.Viesulo kūriniuose keitė santūri minimalistinė raiška ir eksperimentiniai menų sintezės atradimai.
Dėstė universitete
R.Viesulas buvo didelis litografijos entuziastas. Jis prisidėjo prie šios technikos populiarinimo Jungtinėse Amerikos Valstijose, daug nuveikė dėstydamas.
Nuo 1960 metų dirbo Templo universiteto Tyler meno mokykloje, tapo profesoriumi, grafikos skyriaus vedėju.
Dailininkas ne kartą buvo siunčiamas į Italiją, su pertraukomis dėstė mokyklos filiale Romoje, o 1985 m. buvo paskirtas šios meninės institucijos direktoriumi ir vadovavo jai iki pat mirties.
R.Viesulas – plačių interesų menininkas. Jis bendradarbiavo Amerikos lietuvių spaudoje, daug rašė lietuvių dailės klausimais, skaitė paskaitas.
Pats parašė poetines įžangas savo grafikos ciklams „Toro desconocido“ (1960 m.) ir „Smūgis“ (1963 m.). Parengė monografiją apie Dailės ir amatų mokyklos grafikos mokytoją Freiburge Telesforą Valių.
Surengė per 50 parodų
R.Viesulas taip pat rašė apie kitus lietuvių kūrėjus – Mikalojų Konstantiną Čiurlionį, Adomą Galdiką. 1984 metais laimėjo Vatikano paskelbto šv. Kazimiero pašto ženklo konkursą.
R.Viesulas surengė daugiau nei 50 asmeninių kūrybos parodų, dalyvavo daugybėje bendrų ir grupinių parodų JAV, Prancūzijoje, Vokietijoje, Jugoslavijoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Portugalijoje, Graikijoje, Japonijoje, Čilėje, Australijoje, Meksikoje, Kanadoje.
R.Viesulo kūrinių turi daugiau kaip 40 užsienio šalių muziejų, galerijų ir bibliotekų.
Tarp jų – Modernaus meno ir Metropoliteno muziejai Niujorke, Vašingtono nacionalinė meno galerija, San Fransisko dailiųjų menų muziejus, Modernaus meno muziejus Kamakuroje (Japonija), Vatikano muziejus, Nacionalinė biblioteka Paryžiuje, Krokuvos nacionalinis muziejus.
Padovanojo archyvą
Suprasdama išskirtinę R.Viesulo kūrybos reikšmę Lietuvai, vertingiausius dailininko kūrinius ir didelį dokumentų archyvą Lietuvos dailės muziejui šeimos vardu padovanojo menininko našlė Jūra Viesulas.
Jos dėka jubiliejinėje R.Viesulo retrospektyvoje pirmą kartą Lietuvoje pristatomi visi septyni svarbiausi menininko sukurti ciklai ir pavienės litografijos.
Ekspoziciją papildo dailininko ankstyvosios kūrybos pavyzdžiai iš Antano Mončio namų-muziejaus Palangoje. Parodą palydi dailininko kūrybai skirtas albumas, kurio sudarytoja – kuratorė Regina Urbonienė. Albume – daug neskelbtų dalykų.
Tai ir nematyti kūriniai, ir dailininko dienoraštis, asmeninė korespondencija, šeimos ir kolegų dailininkų prisiminimai. Jis solidžiai papildo vieno talentingiausių Lietuvos išeivijos grafikų biografiją naujais faktais ir detalėmis.
Knygoje apžvelgiama dailininko meninio stiliaus raida ir pokyčiai, joje surinkti ir suregistruoti svarbiausiuose Lietuvos muziejuose saugomi R.Viesulo kūriniai.
Labai įdomi ir iki šiol mažai žinoma jo gyvenimo vaizdinė retrospektyva su biografiniais dokumentais ir nuotraukomis iš dailininko šeimos bei Lietuvos dailės muziejaus archyvo.
R.Viesulo jubiliejinė retrospektyva V.Kasiulio dailės muziejuje veiks iki gruodžio 2 dienos. Bilieto kaina – 2 eurai.