Panevėžyje, meninio stiklo studijoje „Glasremis“, menininkai iš 12 šalių visą savaitę improvizavo skambant džiazui – čia vyko simpoziumas „GlassJazz 2018“.
„Sveiki atvykę į pragarą!“ – toks užrašas ant „Glasremis“ durų kvietė panevėžiečius ir miesto svečius į stiklinį pragarą. Jis buvo karštas visomis prasmėmis – gyvais improvizacijų saitais čia susijungė meninio stiklo profesionalai ir džiazo menininkai Igoris Švedko, Egidijus Razgus, Vytautas Labutis, Arvydas Joffė, Leonidas Šinkarenka.
Kompaniją papildė fotomenininkai Ramūnas Danisevičius, Valentinas Pečininas, Tadas Povilonis ir Audrys Guokas, kurie fiksavo ugnies ir stiklo žaismę, lazerių šou meistrai iš „Bliko“ ir literatai Elvyra Pažemeckaitė, Dainius Dirgėla, skaitę savo poeziją.
Stiklių susibūrimas priminė giminės suėjimus – viskas vyko šeimyniškai, apsieinant be viešojoje erdvėje beveik privalomo žvaigždžių eksponavimosi. Nors turėjome iš anksto parengę programą, viršų paėmė improvizacija“, – džiaugėsi viena simpoziumo rengėjų Indrė Stulgaitė-Kriukienė.
Stiklo menininkai turėjo progą išlieti savo fantaziją. Antai amerikietis Angusas Powersas, kurio pravardė išvertus iš anglų kalbos yra Voverė, ant stiklinio motociklo pasodino voverytę, o suomiai Alma Jantunen ir Johannesas Rantasalo, atvykę į Panevėžį, pamatė piešinį ant puoduko ir padarė jį stiklinį.
Kinė Meng Du, kitokios nei mūsų kultūros atstovė, sukūrė keletą filosofinių kūrinių ir juos surišo specialiu siūlu.
„Lietuvių stiklo menininkų gretos nėra gausios, stiklo žanras mūsų šalyje dažniausiai laikytas ir tebelaikomas tik funkcinių daiktų darymu, nors pasaulyje meninis stiklas jau seniai peržengė vadinamojo taikomojo meno ribas.
Džiaugiamės galėdami šio žanro lietuvišką versiją iš Aukštaitijos sostinės pristatyti pasaulyje“, – sakė I.Stulgaitė-Kriukienė.