Irena Jauniškienė savo kūrinius paverčia bundančios gamtos simboliais, kurie liudija naujos gyvybės, prisikėlimo pradžią ir, neabejotinai, siejasi su šv. Velykų nuotaika. Balta spalva, žyminti naują pradžią – tyrą ir baltą lyg naujas popieriaus lapas, suteikia mums galimybę šv. Velykų simbolyje – margutyje įžvelgti ne tik vizualų grožį, bet ir pajusti jo nešamą prasmę.
I.Jauniškienės velykinių margučių paroda „Baltas pavasaris“ veikia Kauno galerijoje „Aukso pjūvis“.
Pasak Menotyrininkės R. M. Purvinaitės, ne vieną dešimtmetį paskyrusi margučių marginimui, įvairių technikų ir technologijų įsisavinimui, I. Jauniškienė sukaupė įspūdingą margučių kolekciją. Joje gausu tradicinėmis technikomis dažytų, skutinėtų margučių ir autorinėmis technikomis, kaip aplikacijų taikymas, imitacinis marginimas vašku, lukšto dekoravimas ažūru, siuvinėjimas aukso, medvilnės siūlais, kiauraraščio deriniai su šviesos šaltiniais, skirtingų medžiagų intarsijomis.
Kai kurias autorines dekoro technikas, virtuoziškai įvaldytas ilgalaikių bandymų tėkmėje, kūrėja yra užpatentavusi ir žinią apie savo unikalius kūrinius paskleidusi pasauliui.
Nemažai jų yra saugoma Ncionaliniuose Vilniaus ir Kauno muziejuose, užsienio šalių meno galerijose, privačiose kolekcijose.
Kamerinėje I. Jauniškienės ekspozicijoje „Aukso pjūvio“ galerijoje pateikiama 70 anties ir stručio margučių, kurių lukštas įvairiomis, skutinėjimo, pjaustymo, gręžimo technikomis padengtas ornamentų gausa. Autorė remiasi gausiu tradicinių lietuviškų ornamentų ir raštų lobynu.
Šioje parodoje kūrėja, atsisakiusi įprasto margučiams daugiaspalviškumo, pirmenybę teikia natūraliai baltai spalvai, kai kur naudoja šiek tiek juodų atspalvių.
Jauniškienės sukurti margučiai išsiskiria individualizuotais raštų deriniais, jų įvairumu ir turtingumu.
Stebint lukšto paviršių dengiančias ornamentų pynes, prieš akis atsiveria simbolių prasmės, nenutrūkstanti pasaulio istorijos seka, daugiasluoksniai archetipinių ženklų tekstai.