Kauniečiai plūsta į Kauno paveikslų galeriją. Čia veikia tradicinė kasmetė paroda „Geriausias metų kūrinys“. Ekspozicijos lankytojams ne tik rūpi, ką per praėjusius metus sukūrė profesionalūs Kauno menininkai, juos į parodą vilioja ir galimybė balsuoti už labiausiai patikusį darbą.
Lankytojai taip pat tikisi, kad parodoje išvys ir provokuojančių kūrinių.
Kauniečiai dar nepamiršo, kad pernai parodos „Geriausias metų kūrinys“ dalyvis tapytojas Pranas Griušys sukėlė skandalą. Nutapė nuogas moteris savo kolegių veidais. Šios viešai tuo piktinosi, ir dalis darbų ciklo paveikslų buvo nukabinti. Tačiau menininkas vis tiek pelnė daugiausia parodos lankytojų simpatijų.
Šiemet ekspozicijos lankytojai ir vėl nenusivils. Savitais, netikėtais, provokuojamais darbais stebina ne tik P.Griušys.
Moteris tapė lyg saldainius
Didžiausią susidomėjimą parodos lankytojams kelia iš tolo matomas visą didžiulę salės sieną užimantis rožinis darbas. Jis akį traukia ne tik dėl savo dydžio ar spalvos.
Dailininkas Arvydas Brazdžiūnas-Dusė pristatė tapybos darbą „Čiulpinukai“. Jame pavaizduotos 36 nuogos moterys. Darbas, tarsi dovana, apvyniotas celofanu ir perrištas juosta. Ant jo parašyta, kad gaminys žmonėms iki 18 metų neparduodamas, o kaina – 14,5 euro už valandą.
Dailininkas pasakojo, kad kartą iš sostinės važiavo į Kauną.
„Vilniaus autobusų stotyje mane sustabdžiusi moteris pasiūlė pačiulpti.
Skubėjau į autobusą ir pasiūlymo atsisakiau. Bet vėliau sumaniau tokį darbą. Jame vaizduojamos ne konkrečios moterys. Tai tarsi į saldainių dėžę supakuoti čiulpinukai. Šis 3,80 metro aukščio ir 2,30 metro pločio kūrinys – socialinė provokacija“, – sakė A.Brazdžiūnas-Dusė.
Ant drobės supylė vandenį
Netikėtą kūrinį pristatė ir P.Griušys. Jis ant drobės nutapė Joną Krikštytoją. Paveikslą patiesė ant žemės ir ant jo lyg į baseiną pripylė vandens. Parodos lankytojai, pamatę darbą, šypsojosi, kad dailininkas šiemet atgailauja, jog pernai įžeidė koleges, todėl pasirinko religinę temą.
Pats P.Griušys sakė, kad dėl ko nors kaltas iki šiol nesijaučia. Naujo kūrinio istorija su pernykščia nesusijusi.
„Mano mokinė buvo menininkė Agnė Jonkutė.
Kažkada jai siūliau eksperimentuoti su vandeniu. Bet idėja taip ir liko neįgyvendinta. Neseniai ją prisiminiau ir atlikau eksperimentą.
Manau, Jonas Krikštytojas ir vanduo turi sąsajų. Tik įdomu, ar drobė vandenį atlaikys“, – svarstė P.Griušys.
Jis drobę įvairiai impregnavo, tačiau plėvelės ant jos neklojo. Tiesiog ant tapybos darbo supylė 120 litrų vandens.
Skulptūrą nuliejo iš dervos
Skulptoriaus Leono Striogos kūrybos gerbėjų taip pat laukia netikėtumas. Esame pratę matyti jo iš medžio sukurtas skulptūras. Šį kartą menininkas didžiulę figūrą „Giesmė“ kūrė ir gipso. Jo paviršius išskaptuotas tokiu pat būdu, kaip menininkas skaptuoja ir medines figūras.
Kito skulptoriaus Tado Vosyliaus darbas atrodo lengvas ir originalus.
Jaunas menininkas iš dervos sukūrė skulptūrą „Tadas Vosylius 20-asis rūpintojėlio rolėje“.
Įdomiai eksponuojamas menininkų grupės darbas „Urmo geležinkelio stotis“. 8 dailininkai ant „Urmo“ miestelio pastato fasado yra sukūrę didžiulę kompoziciją. Parodoje eksponuojama šio darbo proceso vaizdo medžiaga bei patys popieriniai eskizai. Tarp kitų kūrinio herojų galima pamatyti ir prie kavos puodelio palinkusį poetą Gintarą Patacką.
Parodos lankytojai ras ir daugiau netikėtų darbų. Už labiausiai patikusį galima balsuoti iki vasario 14 dienos vakaro. Nugalėtojai bus paskelbti vasario 16-ąją, minint Lietuvos valstybės atkūrimo šventę.
Menininkai linkę eksperimentuoti
Kristina Civinskienė
Parodos kuratorė
„Septynioliktąjį kartą vykstančioje parodoje „Geriausias metų kūrinys“ po vieną per praėjusius metus sukurtą darbą pristatė 121 profesionalus kaunietis kūrėjas.
Gausiausiai joje tradiciškai dalyvauja tapytojai. Tačiau nestinga ir kitų meno žanrų kūrinių.
Šių metų paroda išskirtinė tuo, kad kūrėjai pateikė labai skirtingų netikėtų gabaritų kūrinių: nuo tapybos darbo, kurio aukštis 4 metrai, ar skulptūros, kurią į parodų salę nešė keturi vyrai, iki mažyčio sprindžio dydžio tekstilės kūrinio.
Darbai sunkiai išsiteko ne tik ant sienų, bet ir parodų salės erdvėje. Menininkai vis labiau linkę eksperimentuoti, kuria jiems nebūdingų žanrų meno kūrinius.“