Iš tiesų ekspozicija, veiksianti iki birželio 13-osios, rodoma net trijose Vilniaus erdvėse – M. K. Čiurlionio gatvėje įsikūrusioje meno galerijoje „Juškus Gallery“,“Verslo trikampio“ pastato A. Goštauto gatvėje languose ir „Dream Bar by Stikliai“ bare Gaono gatvėje.
Netradicinė vieta
25 metų jubiliejų šiemet švenčiančios galerijos vadovas Donatas Juškus pabrėžė, kad neįprastos erdvės pasirinktos todėl, kad norėta išlipti iš savo komforto zonos ir padaryti kažką naujo.
„Diskutavome, kas yra geras ir kas yra bijantis menininkas. Geras tas, kuris nebijo drastiškų kelių ieškojimo ir nuolat keičiasi – tarsi gyvena nuolatiniame virsme. Taip pat ir su galerija – pats sau atsibosti, viskas pasidaro patogu ir suprantama“, – kalbėjo D. Juškus.
Galerijos vadovas pasakojo, kad dėl naujų patalpų su tėvu Stasiu Juškumi apsisprendė pakankamai greitai – per vieną naktį. Be to, pastarasis dabar gyvena virš galerijos – antrame aukšte.
Klasikai ir nauji vardai
Parodą galima pavadinti netradicine todėl, kad joje eksponuojami keturių skirtingų kartų kūrėjų darbai. Donatas Juškus pasakojo, kad tokiu būdu siekta atjaunėti ir parodyti, kad Lietuvoje turime naujų veidų. Tokių kaip Romanas, kuris, galima sakyti, atėjo iš „undergroundo“.
Parodoje pristatomi 24 jo darbai iš projekto „Album“. Jaunasis menininkas teigė, kad aštuonerius metus kurtas projektas privertė ieškoti savęs. Pasak jo, vieni piešiniai pragulėjo vietoje net 7 metus. Didelė jų dalis – perdaryti ir užtapyti po 3-4 kartus, todėl kai kurie sveria net penkis kartus daugiau.
Antrindamas kolegai V. Čepkauskas pasakojo, kad toks savęs ieškojimo procesas – natūralus kiekvienam menininkui.
„Iš pradžių puoli daryti viską ir maksimaliai. Vieną darai – kito nori. Paskui jau sustoji ir galvoji, ką darysiu ir kodėl. Dažnai klausi savęs, kam tai darai“, – patirtimi dalinosi Vitalis Čepkauskas.
Parodos koordinatorės Ramutės Rachlevičiūtės teigimu, bandyta suderinti dviejų klasikų bei jaunosios ir viduriniosios kartos menininkų darbus.
„Vytautas Kairiūkštis ir Liudas Truikys – intelektualūs, protu ir logika besiremiantys dailės klasikai. O Romanas Duda ir Vitalis Čepkauskas daugiau mažiau žaidžia ir improvizuoja, atsiduoda vaizduotei. Vitalis ją labiau išreiškia plokštumoje, o Romanas erdvėje“, – lygino R. Rachlevičiūtė.
Liudo Truikio operai „Aida“ ir kitiems spektakliams sukurtus dekoracijų eskizus iki šio sekmadienio bus galima pamatyti Gaono gatvėje esančiame „Dream Bar“. Vėliau jo darbai kartu su kitais bus eksponuojami „Juškus Gallery“ patalpose.
Meno kūriniai prieinami visiems
Neįprasta, jog parodoje pristatomi ne originalūs klasikų darbai, o riboto tiražo jų aukštos kokybės atspaudai, vadinamieji „Limited edition prints“. Galimybę perspausdinti šiuos kūrinius suteikė Lietuvos dailės muziejus ir Lietuvos teatro, muzikos ir kino muziejus.
Donatas Juškus pasakojo, kad sulaukia kritikos dėl parduodamų tiražuojamų meno kūrinių. Neva tai tik plakatai ir jų meninė vertė sumenksta. Galerijos vadovas nesutinka su tokia nuomone ir teigia, kad tokiu būdu menas tampa prieinamas plačiai visuomenei. (V.Kairiūkščio atspaudą galima įsigyti už 55, o L.Truikio – už 39 eurus. – Red.)
R.Rachlevičiūtė pritardama teigė, kad visuomenę dažnai gąsdina meno kūrinio kaina. Pakankamai dideliu tiražu išleistas kūrinys neištuština žmonių piniginių, o nusipirktas darbas automatiškai prisideda prie meno suvokimo. Būtent dėl to parodos organizatoriai nesigaili, kad net metus turėjo tartis su muziejais dėl tokių tiražavimo teisių suteikimo.