Parodos atidaryme dalyvavo portretų autorius dailininkas A.Slapšys ir šios kolekcijos mecenatas, bendrovės „Žaliasis kampas“ direktorius Antanas Gedvilas, Trakų istorijos muziejaus, kuris surengė šią parodą, direktorius Virgilijus Poviliūnas, istorikai Tomas ir Inga Baranauskai, kiti svečiai.
Į parodą susirinkusiems žiūrovams A.Gedvilas papasakojo, kad prieš trejetą metų parodoje pamačius A.Slapšio tapytus paveikslus kilo mintis įamžinti savo gimtinės Karšuvos ir Žemaitijos kunigaikščius, todėl jis pasiūlė dailininkui nutapyti šio krašto valdovų Vykinto, Almino ir Gerdvilo portretus.
Vėliau A.Slapšys nutapė dar penketo Lietuvos kunigaikščių portretus. Šie portretai patiko istorikams T. ir I.Baranauskams, todėl jie pasiūlė nutapyti ir kitų Lietuvos kunigaikščių portretus, pateikė apie juos surinktą istorinę medžiagą. A.Gedvilas sutiko finansuoti ir šios kolekcijos darbus.
Per parodos atidarymą buvo pristatyta ir knyga „Viduramžių Lietuvos viešpačiai“, kurios autoriai T. Baranauskas, I.Baranauskienė ir A.Slapšys
Istorikas T.Baranauskas, apibūdindamas A.Slapšio kūrinius, sakė, kad tai didžiausia Lietuvos kunigaikščių ir kunigaikštienių portretų serija, nutapyta vieno dailininko ir vienu stiliumi. Pasak T.Baranausko, nors kunigaikščių veidai yra menami, jie leidžia pajusti senovės laikų rūsčią ir karingą dvasią ir įžvelgti konkrečius istorinius žmones.
"Dabar jau galime turėti Daugiručio, Tautvilo, Vykinto ir daugelio kitų antraplanių, bet vis dėlto labai reikšmingų Lietuvos
istorijos veikėjų vizualinį įvaizdį. Šią portretų kolekciją galima palyginti nebent su žymaus XIX a. lenkų dailininko Jano
Mateikos 44 Lenkijos valdovų portretų galerija. A.Slapšio serijoje svarbius savo istorijos veikėjus ras ne tik lietuviai, bet
ir latviai, baltarusiai, ukrainiečiai, lenkai, rusai, karelai“, - sakė istorikas.
A.Slapšys profesionalią kūrybinę veiklą pradėjo JAV, parodose dalyvauja nuo 2006-ųjų. Jo darbų yra įsigiję privatūs
kolekcininkai, pastaraisiais metais menininkas aktyviai dalyvauja Lietuvos pašto ženklų kūrimo konkursuose.