Šis incidentas sudavė smūgį E.Musko reputacijai šalyje, kur yra išpopuliarėję jo „Tesla“ elektromobiliai.
Kinų kosminė stotis „Tiangong“ buvo priversta imtis „prevencinės susidūrimo vengimo kontrolės“ per du „glaudžius suartėjimus“ su „SpaceX“ palydovais „Starlink“ liepą ir spalį, teigiama dokumente, kurį Pekinas šį mėnesį pateikė Jungtinių Tautų kosmoso agentūrai.
Remiantis dokumentu, abiem atvejais palydovai perėjo į tokias orbitas, kad stoties operatoriams teko keisti kursą.
„Manevrų strategija buvo nežinoma, o orbitos paklaidas buvo sunku įvertinti“, – apibūdindamas spalį įvykusį incidentą pareiškė Pekinas, pridūręs, kad ėmėsi veiksmų, siekdamas „apsaugoti orbitoje esančių astronautų saugumą ir gyvybes“.
„Tiangong“ („Dangaus rūmai“) yra naujausias Kinijos pasiekimas, šaliai besistengiant tapti kosmoso galybė. Pekinas anksčiau nutupdė ratinį aparatą Marse ir pasiuntė į Mėnulį kelis zondus.
Pagrindinis kosminės stoties modulis į orbitą buvo iškeltas anksčiau šiemet, o visu pajėgumu „Tiangong“ turėtų pradėti veikti iki 2022-ųjų.
Kinų socialinės žiniasklaidos vartotojai dėl minėto incidento užsipuolė E.Muską ir jo bendroves, o vienas su šia kritikos lavina susijęs saitažodis iki antradienio ryto buvo perskaitytas net 87 mln. kartų.
„Kaip ironiška, kad kinai perka „Tesla“, išleidžia daug pinigų, kad Muskas galėtų paleisti „Starlink“, o tada jis [beveik] atsitrenkia į Kinijos kosminę stotį“, – komentavo vienas vartotojas.
„Pasiruoškime boikotuoti „Teslą“, – parašė kitas, įsiplieskus Kinijoje įprastai reakcijai į užsienio prekių ženklus, kaltinamus veikiant prieš Pekino nacionalinius interesus.
Kai kurie socialinių tinklų vartotojai spėliojo, kad Vašingtonas būtų įvedęs sankcijas, jei vaidmenys būtų sukeisti vietomis.
„Kodėl gi mums nepadaryti to paties, ką daro jie?“ – rašoma vienoje iš žinučių.
Kalifornijoje įsikūrusi „SpaceX“ iškart neatsakė į prašymą pateikti komentarų.
Nors daugelis kinų žavisi E.Musku, šalyje kas mėnesį dešimtis tūkstančių transporto priemonių parduodančios „Tesla“ reputacija šiemet smuko po virtinės avarijų ir skandalų, taip pat kilus abejonių dėl duomenų apsaugos.
Vis tik „Tesla“ tebėra labai populiari: bendrovė šiuo metu Kinijoje parduoda ketvirtadalį savo pagaminamų automobilių, taip pat statosi Šanchajuje retą kompanijai visiškai priklausančią gamyklą.