Internete tai buvo pranešta gana žaismingai: „Twitter“ paskyroje @falconheavycore 23 val. 24 min. Lietuvos laiku pasirodė pranešimas „Šiandien man nepavyko, bet mano brangiems broliams pasisekė. #A+AFalconHeavyCore“ (angl. “I did not make it today, but my dear brothers did. #RIPFalconHeavyCore”).
Trečiojoje raketoje įsijungė tik vienas iš nusileidimui reikalingų trijų variklių, tad nepataikiusi į laivą-droną „Off Course I Still Love You“, ji rėžėsi į vandenį už 100 metrų, apie 500 km/h greičiu. Nesėkmingo nusileidimo metu buvo sugadinti du laivo-drono varikliai.
Vis dėlto, tai vienintelė misijos nesėkmė – visa kita vyko nors ir su keliais skrydžio atidėjimais, bet technine prasme sklandžiai.
Priminsime, kad 20 val. 30 min. Lietuvos laiku turėjusi startuoti „Falcon Heavy“ dėl sudėtingų viršutinės atmosferos sąlygų startavo tik 22 val. 45 min. (Lietuvos laiku). Bet toliau misijos eiga vyko geriau, nei tikėtasi (pats. E.Muskas sėkmės tikimybę vertino tik 50%): raketa sėkmingai pakilo, sėkmingai atsijungė pagalbinės raketos – ir įspūdingai nusileido Žemėje, kas jau savaime tapo rekordu, nes sugrąžinti dvi raketas vienu metu iki šiol dar net nebuvo bandyta.
Po trijų minučių nuo starto orbitoje nuo krovinio modulio atsiskyrė trečioji raketa, ir grįžusi į Žemę, pabandė nusileisti ant laivo-drono, bet, kaip jau minėta, tai nepavyko.
Tuo tarpu krovininis modulis su E.Musko automobiliu „Tesla Roadster“ išėjo į numatytą orbitą, po ko pradėjo sudėtingą manevrą, dėl kurio modulis 6 valandoms pateko į intensyvios radiacijos zoną, juosiančią Žemę ir vadinamą Van Alleno juostomis – tai daroma specialiai, norint pademonstruoti „SpaceX“ galimybes JAV Oro pajėgoms.
Jei per šias valandas viskas vyko, kaip numatyta, modulis dar kartą turėjo įjungti savo variklius, pakoreguoti kursą ir nukreipti „Tesla Roadster“ Marso kryptimi. Patvirtinimo apie sėkmingą misijos tęsinį kol kas nėra.
Parengta pagal „The Verge“.