Pritaikymo galimybės
3D spausdinimas mokyklose tampa ne tik technologijų pamokų dalimi, bet ir yra integruojamas į įvairias disciplinas. Anot A. Grigo, su 3D spausdintuvais galima biologijos pamokoms atsispausdinti žmogaus ar gyvūnų organų modelius, o istorijos pamokoms – išnykusių civilizacijų artefaktus. Matematikoje šis įrenginys gali padėti vizualizuoti sudėtingas geometrines figūras, o dailės klasėje mokiniai gali kurti skulptūras ir kitus 3D meno kūrinius.
„Tai suteikia mokiniams galimybę ne tik giliau suprasti dalyką, bet ir praktiškai taikyti įgytas žinias“, –pasakoja A. Grigas.
Specialisto teigimu, naudojimasis tokia technologija kaip 3D spausdintuvas lavina įvairius mokinių įgūdžius ir skatina didesnį jų įsitraukimą.
Jis pabrėžia, kad naudojant 3D spausdintuvus, mokiniai susiduria su realiais iššūkiais: kaip optimizuoti dizainą, kad objektas būtų tvirtas ir funkcionalus, kaip pasirinkti tinkamas medžiagas, kaip ištaisyti klaidas. Todėl jie mokosi ne tik iš pavyzdžių, bet ir iš savo klaidų, o tai padeda geriau suprasti, kaip moksliniai principai ir inžineriniai sprendimai pritaikomi realiame pasaulyje.
„Tuo visu procesu mokiniams įmanoma pamatyti fizinius savo projektų rezultatus. Tas skatina nuoširdų įsitraukimą, gerina problemų sprendimo įgūdžius, kūrybiškumą, o tai vienos iš labiausiai vertinamų savybių ne tik darbo rinkoje, bet ir kitose gyvenimo srityse“, – aiškina specialistas.
Anot A. Grigo, mokytojai taip pat gali naudoti 3D spausdintuvus savo vedamoms pamokoms paįvairinti ir paskatinti mokinių susidomėjimą.
„Kartais mokyklos, nusipirkusios 3D spausdintuvų, pradžiai duoda juos naudoti mokytojams tam, kad jie artimiau susipažintų su pačia technologija, suprastų, kaip viskas veikia. Taip pat, kad naudotų šiuos spausdintuvus pateikti įvairias vizualizacijas savo pamokose, o vėliau, kai geriau susipažįsta su technologija, jie veda instruktažus ir per tam tikras pamokas leidžia 3D spausdintuvus naudoti ir mokiniams savo projektuose“, – dėsto pašnekovas.
Ateities perspektyvos
3D spausdinimas mokyklose yra ne tik šiandienos realybė, bet ir ateities tendencija, ruošianti mokinius būsimiems iššūkiams darbo rinkoje, sako „Anodas“ marketingo specialistas A. Grigas.
Nors anksčiau 3D spausdintuvai buvo laikomi brangiais ir sunkiai prieinamais įrenginiais, šiandien jų kainos tampa vis patrauklesnės, o įrangos ir medžiagų įvairovė – vis platesnė. Tai, anot specialisto, leidžia mokykloms lengviau integruoti šią technologiją įvairiose pamokose, suteikiant mokiniams galimybę mokytis naudojant pažangias technologijas.
„Pati technologija jau pasiekė tą amžių, kai yra žinoma visame pasaulyje ir yra pakankamai prieinama“, – sako A. Grigas, pažymėdamas, kad tai reiškia, jog technologija bus vis aktyviau naudojama ne tik edukacijoje, bet ir industrijoje.
„Dabar didžiausi 3D spausdinimo pokyčiai vyksta pačioje industrijoje, o ne edukacijoje. Industrijoje 3D spausdintuvai jau yra plačiai pritaikomi – žmonės spausdina mėsą ir artėja prie realių žmonių organų atkūrimo – ir tai tik pradžia. Aš net manyčiau, kad universitetuose ateityje bus atskiras modulis, skirtas 3D spausdinimui, nes kai kurioms atšakoms tai yra neįtikėtinai aktualu“, – pasakoja specialistas ir pabrėžia, kad ankstyvas susipažinimas su tokiomis technologijomis kaip 3D spausdinimas leidžia mokiniams lengviau adaptuotis prie aukštojo mokslo ir darbo aplinkos.