Žaidėjams ir iki šiol teko mokėti už virtualius daiktus tokiuose vaizdo žaidimuose kaip „Grand Theft Auto Online“ ar „World of Warcraft“, tačiau šiuos daiktus pavertus į NFT galima būtų juos parduoti ar perparduoti ir iš to solidžiai uždirbti pinigų, rašo „The Wall Street Journal“.
Nepakeičiami žetonai yra unikalūs skaitmeniniai objektai, patvirtinantys vienokio ar kitokio kūrinio originalumą ir nuosavybės teises į jį per blokų grandinės (angl. blockchain) technologiją.
Daiktų iš vaizdo žaidimų pavertimas į NFT reiškia, kad žaidėjai, įsigiję šiuos daiktus žetonų pavidalu, gali juos naudoti ir kituose žaidimuose, socialiniuose tinkluose bei kituose pasaulinio interneto kampeliuose, o tai yra svarbus žingsnis kuriant vadinamosios „metavisatos“ ekonomiką, pažymi WSJ.
Tokios vaizdo žaidimų kūrėjos kaip „Zynga“ ar „Ubisoft Entertainment“ paskelbė, kad savo produkcijoje jau eksperimentuoja su NFT. Kai kurios kitos šios pramogų pramonės atstovės – pavyzdžiui, „Electronic Arts“, „Playtika Holding“ – taip pat svarsto galimybę naudoti NFT, kad pritrauktų dar daugiau žaidėjų.
„Tai mes darome, nes tai gali tapti žaidimų ateitimi“, – sakė už blokų grandinės technologijos naujojimą atsakingas „Zynga“ viceprezidentas Mattas Wolfas, šias pareigas užėmęs praėjusį mėnesį.
M.Wolfo pagrindinė užduotis netolimai ateičiai – kelių tūkstančių virtualių daiktų NFT pavidalu sukūrimas. Tai turėtų įvykti jau ateinančių metų pradžioje – tokie daiktai bus parduodami taip pat ir už lėšas, kuriuos žaidėjai sukauptų sėkmės žaidimo metu atveju, rašo WSJ.
Savo ruožtu „Ubisoft“ šį mėnesį nemokamai pasiūlė daugiau kaip 2 tūkst. NFT daiktų žaidimui „Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint“. Išplatinti žetonai buvo riboto leidimo virtualūs šalmai bei ginklai.
Tuo tarpu „Microsoft“ korporacijos žaidimų kūrimo padalinio vadovas Philas Spenceris ir „Epic Games“ generalinis direktorius Timas Sweeney išreiškė susirūpinimą dėl NFT kaip turto saugumo bei tikrosios jų vertės.
Maža to, formuojasi svarūs tokiai praktikai prieštaraujančių žaidėjų judėjimai – jie mano, kad NFT tėra tik dar vienas triukas pinigams išvilioti.
Spalio mėnesį internetinio žaidimo „Neopets“ gerbėjai organizavo internetinį protestą prieš jo kūrėją „JumpStart Games“. Jie reikalavo, kad ši kompanija atsisakytų planų į žaidimą įtraukti NFT bei ragino žaidėjus atsisakyti mokamo dalyvavimo, nepirkti virtualių žaidimo daiktų.
„Tai tik pastangos lengvai užsidirbti pinigų ir, iš esmės, pasinaudoti vartotojų susidomėjimu šiuo prekės ženklu, nepasiūlant nieko vertingo“, – sakė vienas šios protesto akcijos organizatorių Kenny Shavelas.
„Newzoo“ duomenimis, 2021 metais daugiau kaip trys ketvirtadaliai iš 180 mlrd. JAV dolerių, kuriuos žaidėjai visame pasaulyje išleido vaizdo žaidimams, buvo skirti virtualiems daiktams įsigyti.
Dauguma šiuo metu apyvartoje cirkuliuojančių NFT iš vaizdo žaidimų buvo pagaminti smulkių ir nepriklausomų kūrėjų. Kita vertus, kaip skelbia „DappRadar“, šie NFT parduodami tokiose svetainėse kaip „OpenSea“, o jų kaina svyruoja nuo 1 dolerio iki 2 mln. dolerių.