„Telefonus „iPhone“ pirmieji Lietuvoje pristatėme prieš 12 metų, kai visa išmaniųjų telefonų rinka dar tik formavosi. Po dvejų metų „iPhone“ naudotojų skaičius mūsų tinkle jau buvo penkiaženklis ir toliau stabiliai augo. Iš viso per pastarąjį dešimtmetį jų skaičius ūgtelėjo net 12 kartų, o naujausių „iPhone 11“ modelių pardavimų tendencijos rodo, kad tai anaiptol ne riba“, – sako „Telia“ telefonų kategorijos vadovė Rimantė Marcišauskienė.
Naujausiais rinkos tyrimų bendrovės BRC duomenimis, pernai lapkritį „Apple“ telefonų pardavimai Lietuvoje pakilo iki 16 proc. išmaniųjų telefonų rinkos. Šiandien vien „Telia“ tinkle „iPhone“ sudaro apie penktadalį visų išmaniųjų telefonų.
Pernai rugsėjį pristatyti „iPhone 11“ serijos telefonai jau spėjo užkariauti „Apple“ gerbėjų širdis: R.Marcišauskienės teigimu, „Telia“ tinkle jų dalis tarp visų „iPhone“ modelių sudaro 7 procentus. Tuo metu pats populiariausias „Apple“ ragelio modelis Lietuvoje išlieka „iPhone 7“, jis atsiriekia 16 proc. viso „iPhone“ įrenginių pyrago.
Antrą ir trečią vietas dalinasi „iPhone 8“ ir „iPhone 6S“, kurie užima po 11 proc. visų „Apple“ telefonų. Tarp populiariausiųjų taip pat patenka „iPhone X“ (9 proc.), „iPhone 6“ (8 proc.) ir „iPhone SE“ (7 proc.) modeliai.
Beje, nors pirmasis „iPhone“ parduotuvių lentynas pasiekė 2007-aisiais, kurtas jis bemaž trejus metus. Dar 2004-aisiais pradėta burti tūkstančio „Apple“ darbuotojų komanda, prisijungusi prie slapto projekto „Project Purple“. Bendros šio projekto kūrimo sąnaudos siekė įspūdingus 150 mln. dolerių. Tačiau jie netruko atsipirkti, o šiuo metu „iPhone“ pardavimai sudaro apie pusę visų technologijų milžinės pajamų.
Visame pasaulyje iki 2018-ųjų lapkričio buvo parduota daugiau nei 2,2 milijardo „iPhone“ telefonų, nuo tada „Apple“ nustojo skelbti oficialius šių įrenginių pardavimus.