Kita kompanija – „JL Warren Capital“ – teigia, kad tikimasi net ne 30 milijonų parduotų „iPhone X“, o 25 mln. Kompanija teigia pastebinti mažesnius nei tikėtasi užsakymus iš tiekėjų, kas reikštų, kad paklausa yra silpnoka.
Mažesnę nei tikėtasi paklausą pripažįsta ir pati „Apple“, ir prognozuoja, kad per pirmą ketvirtį parduos nebe 50, o tik 30 milijonus „iPhone X“.
Kodėl taip nutiko? „Tom’s Guide“ nurodo 5 priežastis:
1. Per didelė kaina
Tiek „Sinolink Securities“, tiek „JL Warren Capital“ vieningai sako, kad „Apple“ turi kainodaros problemų. Jie įspėjo savo investuotojus, kad „iPhone X“ kaina, prasidedanti nuo 999 JAV dolerių, gali būti per didelė ir tuo atbaido pirkėjus.
Vis dėlto, vienas tyrimas rodo, kad tokia kaina neatbaidė tų, kurie nori kuo anksčiau įsigyti naują produktą ir tapti pirmaisiais vartotojais (angl. early adopters).
2. Kur inovacijos?
Analitikai taip pat pakomentavo, kad „iPhone X“ smarkiai trūksta inovatyvumo. Ir nors telefono dizainas yra atnaujintas – o taip pat tai yra pirmasis „Apple“ įrenginys su „Face ID“ – bet, analitikų manymu, vis tiek dar trūksta proveržį atnešančių technologijų, kurios pateisintų aukštą įrenginio kainą.
3. Stiprūs konkurentai
Pasak „Bloomberg“, „Apple“ 2018-ųjų pradžioje susidurs su rimtais konkurentais. Pasak ekspertų, „Samsung“ nuėjo ilgą ir sėkmingą klientų viliojimo kelią, kas stipriai kiša koją „Apple“. Šiuo metu „Samsung“ kuria „Galaxy S9“, kuris turėtų pasirodyti jau vasarį.
Be to, į rinką veržiasi ir kitos šalys – kaip, pavyzdžiui, Kinija: čia nesnaudžia „Huawei“, „Oppo“ ir „Xiaomi“, kurie taip pat traukia pirkėjus į savo pusę.
4. Silpnas AR smūgis
Analitikai taip pat įspėjo investuotojus, kad „Apple“ pristatyta išplėstoji realybė (angl. augmented reality, AR) yra dar iki galo neiškepta. Be abejo, ši technologija greičiausiai turės proveržį ateityje, bet dabar jai labai trūksta tokio turinio, kuris nustebintų vartotojus.
5. „iPhone 8“ yra pakankamai geras
Nepaisant to, kad „iPhone X“ pardavimai nėra tokie, kokių tikėtasi, galbūt didelių problemų kompanijai tai nesudarys. Priešingai, analitikai mano, kad pigesnis „iPhone 8“ ir „iPhone 8 Plus“ yra pakankamai paklausūs ir pritraukia platų spektrą klientų, kurie nori „iPhone“, bet nesiruošia mokėti 1000 JAV dolerių už „iPhone X“.