Norėdamas neišgalvosi – telefonas šunims, baterija pokemonui ir…

2016 m. rugsėjo 7 d. 06:37
Parodose pristatomos technologinės naujovės, solidūs gaminiai, apie kuriuos svajosime ir kuriuos naudosime po metų ar kelerių. Čia kompanijos gerina savo įvaizdį ir per galvą verčiasi mėgindamos atspėti, kas mus sužavės. Tačiau klaidžiodamas neaprėpiamais plotais būtinai pamatai daugybę, švelniai tariant, keistų dalykų nei į tvorą, nei į mietą. Štai keistesni ir netikėti dalykai, kuriuos pamatėme „IFA 2016“.
Daugiau nuotraukų (19)
Pokemono kamuolys
Kinai – žmonės jautrūs ir labai greitai gali pagaminti bet ką, tik duok idėją. Taigi jei pokemonai gaudomi specialiu kamuoliu, o jų gaudymas labai greitai eikvoja telefono akumuliatorių, sprendimas aiškus – reikia pagaminti natūralaus dydžio kamuolio formos išorinę bateriją.
Klaikiai nepatogu nešiotis, netelpa į jokią kišenę, itin neergonomiškas dizainas, jautiesi lyg išėjęs pasivaikščioti su boulingo kamuoliu, bet kam tai rūpi? Ji juk visiškai tokia kaip „pokebalas“!
Kompanijos „Hyper“ stende net dvi skirtingos „Pocket Ball“ baterijos. Pirmosios kartos, kuri dar ir švyti, ir antrosios – kur kas labiau primenanti tikrąją pokemonišką. Apie sutrikusią žmogaus, nutarusio šiuos akumuliatorius pavadinti „kišeniniais kamuoliais“, logiką nekalbėsime – į kišenę 8 cm diametro kamuolys tikrai netilps.
Užtat ant įrenginio užrašyta 12 000 mAh talpa, galimybė prijungti visų tipų telefonų jungtis (pridėtas laidas su daugybe atsišakojimų), paspaudus mygtuką pamatyti, kiek liko energijos, atrodo visai neblogai.
Kiek prasčiau atrodo tai, kad ant kamuolio užrašyta 12 000 mAh, o reklaminiame lapelyje nurodomi du modeliai – vienas 6000, o kitas 10 000 mAh talpos. Net neaišku, kas meluoja ar kur klaida. Užtat aišku, kad kinai pokemonų apokalipsei pasiruošę.
Telefonas šunims
Kompanijos „Elari“ kredito kortelės dydžio „antiišmanųjį“ telefoną galima nusipirkti ir Lietuvoje. Tačiau prie keistus mygtukinius miniatiūrinius telefonus siūlančio gamintojo stendo parodoje pirmiausia paskatino sustoti plakatas, kur reklamuojamas naujas, dar mažesnis ir šiek tiek išmanesnis kompanijos telefonas „Elari Nanophone“.
Būčiau ten užtrukęs kokią minutę. Na, giriasi naujasis „Nanophone“ savo dizainu, apsimeta ir raktų pakabučiu, ir karoliais, gali sinchronizuoti duomenis per „Bluetooth“, atkurti MP3 muziką iš 32 GB talpos „Micro SD“ kortelės, budėjimo režime veiks keturias paras ir yra gerokai siauresnis už tą pačią kredito kortelę. Na, ir kas?
Sudomino kas kita. Visą šią informaciją kompanijos atstovas kantriai dėstė prie stendo sustojusiai moteriškei. Ji išklausė ir po to labai rimtu veidu klausia:
„Tai čia ir yra tas jūsų telefonas šunims?“
Ir šiaip niūrokas, matyt, dėl to, kad nelabai kas šiais telefonais domisi, darbuotojas paniuro dar labiau ir pirštu dūrė visai į kitą stendo vietą:
„Ne. Tas yra čia…“
Deja, jokios sensacijos. „Telefonu šunims“ buvo pavadintas ant augintinio antkaklio kabinamas GPS sekimo įrenginukas. Ir nei mygtukų, nei galimybės paskambinus paloti ant šeimininko net šie keistuoliai nenumatė.
Medinukai
Mediniai dėkliukai elektroninei įrangai, telefonui, medinės „Apple“ laikrodžio apyrankės – nieko tokio labai keisto. Kiek keisčiau tai, kad juos pristato vokiečių amatininkai – atrodo lyg profesinės technikos mokyklos studentų stendas. Ypač amatininkiškai atrodo kompanijos ženklas – du sukryžiuoti kirvukai.
„Woodcessories“ gamina medinius priedėlius „Apple“ įrangai, o mes stebimės, kodėl tai ne kinai, ir gailimės, kad tai ne lietuviai – iš interesantų skaičiaus atrodo, kad medžiu puošti „Apple“ yra madingiau, negu drožinėti velnius ir rūpintojėlius.
Skalbyklių futbolas
Vaikščiodamas po buitinės technikos sales padariau vieną neginčytinai teisingą išvadą: kuo kompanija nuobodesnė – tuo ji geresnė! Nes nuobodžiomis gali sau leisti ir net privalo būti visos kompanijos, kurias pirkėjai jau laiko geromis.
O kaipgi kitaip – nuobodus, vadinasi, nekintantis. Nekintantis – vadinasi, toks pat geras, kaip sakė mama. Ir nesvarbu, kad pusę gamybos jau perdavei kinams, kad seniai gamini kuo pigesnius ir vis sunkiau remontuojamus daiktus, kad iš klasikinės vertės liko tik pasenęs dizainas, kaina ir prekės ženklas – žmonės pirks tą ženklą tol, kol sugebėsi būti stabiliai nuobodus!
Todėl „Siemens“, „Bosh“, „Miele“ salės parodoje „IFA 2016“ varžosi, kuri bus erdvesnė, solidesnė ir nuobodesnė. Jokių naujovių pažadų, jokių pagyrų apie taikomas naujas technologijas, jokio konkretaus atnaujinimo – lygus apšvietimas, erdviai išdėstyti įrenginiai, pabrėžtinai neseksualiai apsirengusios daiktus pristatančios moteriškės, visiškai vizualiai nepakitęs daiktų dizainas ir pasitikėjimą savimi spinduliuojantys užrašai: „Pagaminta ne tam, kad atitiktų lūkesčius, o tam, kad juos viršytų!“ (Tai „Siemens“ skalbyklės.)
„Miele“ salėje kelintus metus rengiamas toks pat beprasmis ir žaismingas, lyg proletarų humoro šou, šokėjų pasirodymas. Nuobodu. To ir reikia.
Visai kitaip atrodo, pavyzdžiui, „Beko“ salė. Čia užsiregistravę lankytojai gali laimėti prizą žaisdami skalbyklių futbolą. Nežinau, ar verta su juo supažindinti savo vaikus, bet spardyti kamuolį į atidarytą skalbyklės būgną atrodo gana smagu.
Futbolu lankytojus vilioja ir „Sharp“. Jei sąžiningai, net nebežinau, ką naujo ši kompanija pristato, tačiau virtualus futbolas atrodo gana linksmai – spiri ekrane rodomą kamuolį, jį gaudo kitame ekrane rodomas vartininkas.
„Samsung“ skalbykles reklamuoja kojinių krepšiniu. Atrodo, ši kompanija tik pradeda suprasti, kad jai metas pereiti į nuobodžiųjų kategoriją, tad kol kas lankytojai linksminasi mėtydami kojines į „Samsung“ skalbyklių durelėse įrengtą papildomą langelį, kuris skirtas užmirštiems skalbiniams (galima įdėti jau paleidus programą).
Didžiulis užrašas virš roboto-siurblio – galingiausias pasaulyje čiulpimas – taip pat kelia dviprasmiškų minčių. Bet tai jau priklauso nuo anglų kalbos žinių ir asmeninio sugedimo santykio.
Keisčiausią nuobodulio ir jaunatviško entuziazmo derinį demonstruoja „Grundig“. Nors daug kam pagrįstai atrodo, kad ši kompanija turėjo išnykti kartu su „Telefunken“ lempiniais radijo imtuvais, Vokietijoje ji net labai gyva. Tiesa, taip ir nesupratome, ką savo didžiulėje ir klaidžioje salėje pristatinėja.
Tiksliau – supratome: rodo madas. Bet ką tai turi bendra su technologijomis?
Dvi skylės
Dvi kompanijos pristatinėja skalbykles su dviem skalbimo būgnais. Tiek gana graži ir didelė kaip keleivinis autobusas „LG Twin Wash“ dviguba modulinė skalbyklė, tiek Siamo dvynius primenanti „Haier Duo“ debiutavo jau prieš kurį laiką. Tačiau nuo to lietuviui ne lengviau.
LG atstovas užsiminė, kad tokią techniką labiausiai perka amerikiečiai, ir visai tuo nesistebiu. Mums ji gali tik priminti, į kokią beviltiškai ankštą patalpą daugelis mėginame tas skalbykles sukišti. Na, ir dar, kad beviltiškai mažai turime drabužių, jei dviejų skyrių skalbimo įranga atrodo tiesiog beprasmė.
Beje, nesuklyskite – kinų „Haier Duo“ nėra skalbyklė ir džiovyklė viename korpuse – pristatoma ir dviguba skalbyklė, ir dviguba džiovyklė.
O LG nėra viena skalbyklė. Pirkėjas gali suderinti kelis įprastus skalbyklių modelius su keliais skirtingais „skalbimo stalčiais“.
Labiausiai stebina net ne tai, kad jau gerus metus kažkas perša pirkėjams tokias skalbykles, o tai, kad šiais metais niekas nepasiūlė skalbyklių su trimis, keturiais ar dešimčia mažų skalbimo būgnelių – jei jau kraustytis iš ploto (ta prasme – pirkti, kas netilps), tai su užmoju!
IFA 2016Pokemonaiskalbimo mašina
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.