„Feilas“, tai irgi gedimas
„Apple“ pirkėjai – žmonės lojalūs. Gins savo kompanijos gaminių dizainą, kokybę, aptarnavimą iki paskutinio cento ir net pateisins didesnę kainą – moki, bet žinai už ką. Niekas nemėgins nuginčyti šios kompanijos nuopelnų ir pasiekimų. Deja, laikai keičiasi.
„Blancco Technology Group“ panaudojo savo mobiliųjų diagnostikos įrankius, kuriais surinko duomenis apie milijonų išmaniųjų telefonų veikimą. Gautus rezultatus išplatino savo ataskaitoje, pavadintoje „State of Mobile Device Performance and Health Trend Report Q2 2016“.
Anonimiškai surinkti duomenys padėjo nustatyti, kaip dažnai, kodėl ir kada vieno ar kito gamintojo telefonai nuvilia savo savininkus. Kokios programėlės dažniausiai „lūžta“ tiek „iOS“, tiek „Android“ įrenginiuose. Gauti rezultatai tiesiog pribloškė.
Pasirodo, antrąjį 2016 m. ketvirtį vienaip ar kitaip gedo 58 proc. “iPhone“ telefonų. Stulbinantis pablogėjimas – juk pirmąjį ketvirtį tokia nelaimė ištiko tik 25 proc. „iPhone“ telefonų.
„Android“ atrodo kur kas geriau. Vienokių ar kitokių problemų antrąjį metų ketvirtį patyrė 35 proc. telefonų su „Android“ operacine sistema. Graži tendencija – juk pirmąjį ketvirtį tokių buvo 44 proc.
Studijos autoriai terminu „gedimas“ („failure“) pavadino labai platų problemų spektrą. Tai galėjo būti ir belaidžio interneto jungties veikimo sutrikimai, ir telefono išsijungimas, ir programėlių strigimas, ir blogas ausinių ar „bluetooth“ ryšio veikimas.
Rezultatas dar labiau trikdo žinant, kad daugybę metų būtent „Apple“ telefonuose programėlės veikė itin patikimai. O dabar jos strigo 50 proc. „iPhone“ ir tik 23 proc. „Android“ telefonų. Žiaurus skirtumas.
Prasčiausi telefonai
Duomenys išduoda, kad labiausiai savo savininkus kankina „iPhone 6“ – 29 proc. gedimų. Antru pagal nepatikimumą „iPhone“ liko „iPhone 6s“ (23 proc.). Po jo – „iPhone 6s Plus“ (14 proc.), „iPhone 6 Plus“ (13 proc.) ir „iPhone 5s“ (8 proc.). Ir šie duomenys liūdina netgi dar labiau, negu tiesiog bloga ataskaita – akivaizdžiai matome, kad „seniau buvo geriau“.
Tarp „Android“ daugiausia problemų patyrė „Samsung“ įrenginių savininkai (26 proc. gedimų). Toliau išsidėstė „Lenovo“ (17 proc.), „LeEco“ (17 proc.), „Motorola“ (11 proc.) ir „Asus“ (7 proc.). Beje, imant konkrečius įrenginių modelius, nė vienas „Samsung“ nepateko į blogiausiųjų penketuką. Ten du „LeEco“ modeliai ir trys „Lenovo“ telefonai.
Dažniausiai tiek „iOS“, tiek „Android“ įrenginius kankinantis gedimas – „lūžtančios“ programėlės. Būtent tai ir pasiuntė „iPhone“ į nokdauną – 65 proc. visų gedimų čia yra susiję su programėlių veikimu. Patys įrenginiai gedo gerokai rečiau. To nepasakysi apie „Android“ – 10 proc. problemų čia buvo susijusios su kameros veikimu ir dar 10 proc. kilo dėl akumuliatoriaus.
Kalčiausia – operacinė sistema
„Blancco“ mano, kad dėl tokios nesėkmės „Apple“ gali kaltinti tik save. Tyrėjai mano, kad pablogėjusį veikimą nulėmė nelabai vykę „iOS 9.3.1“ ir „iOS 9.3.2“ atnaujinimai. Dėl jų „greičiau išsikraudavo akumuliatorius, telefonas kartais persikraudavo, pablogėjo garso kokybė naudojant „Bluetooth“ ir kilo „WiFi“ ryšio problemų“.
Šiokia tokia paguoda „iPhone“ savininkams: liepos 18 d. išleistas „iOS 9.3.3“ atnaujinimas šias problemas turėjo išspręsti, tad gal kitą ketvirtį viskas atrodys gražiau.
Bet dabar yra kaip yra. O tai reiškia, kad labiausiai strigo „iOS“ įrenginiuose programėlės „Snapchat“ (17 proc.), „Instagram“ (14 proc.), „Facebook“ (9 proc.), „Facebook Messenger“ (5 proc.) ir „Google“ (3 proc.).
Tiesa, nors „Android“ programėlės „lūžinėjo“ gerokai rečiau, vienu parametru čia statistika netgi gėdingesnė. Dažniausiai strigo „GooglePlay“ (12 proc.), „Google Contacts Sunc“ (5 proc.), „Address Book“ (5 proc.), „Photos“ (5 proc.). Pastebėjote? Tai ne trečių gamintojų, o pačios operacinės sistemos kūrėjos programėlės. Gėdinga.
Penktoje vietoje likusi „Samsung TouchWiz“ (5 proc.) ne mažiau gėdingai parodo, kodėl „Samsung“ telefonai šiame bėdų reitinge užėmė tokią aukštą vietą.
O kadaise atrodė, kad per dešimt metų nuo išmaniųjų telefonų eros pradžios visas bėdas tikrai bus galima ištaisyti…