Šis straipsnis yra mokslo populiarinimo konkurso darbas, daugiau informacijos apie šį konkursą rasite čia.
Dizainas
Iš pirmo žvilgsnio, „Microsoft HoloLens“ gali atrodyti kaip dideli, sunkūs ir net keisti akiniai. Taip, kol kas šie akiniai tikrai nėra skirti vaikščiojimui mieste, o 400 gramų sverianti technologija gali sukelti nepatogumų ilgesnio naudojimo metu.
Dalis visos technikos yra paslėpta po korpusu ir tamsiais akinių stiklais. Išorėje ryškiai matomi tik du oranžiniai mygtukai: virš kairiosios ausies – ekrano ryškumo nustatymas; virš dešiniosios – garso reguliavimas. Gale matomi penki maži LED indikatoriai, skirti nurodyti sistemos būseną ir kitus energijos rėžimus.
Technologija
Be įvairiausių jutiklių, „HoloLens“ turi 3D kamerą su 120°x120° apžvalgos lauku, kuri leidžia nustatyti hologramos ir aplinkos atstumą nuo žmogaus akies. Taip pat galima rasti mikrofoną, vaizdo kamerą ir inercijos matuoklį, kurį sudaro akcelerometras, giroskopas ir magnetometras. Šis įrenginys turi savo procesorių ir vaizdo plokštę, tad jis yra nepriklausomas nuo kitų kompiuterių.
„HoloLens“ lęšius sudaro trys lygmenys: raudonos, mėlynos ir žalios spalvos. Holograma yra suprojektuojama lęšiuose ir atspindima į vartotojo akis. Panašiai, kaip ir kituose išmaniuosiuose akiniuose, „HoloLens“ ekranas užima tik nedidelę vartotojo apžvalgos lauko dalį.
Pritaikymas
* Projektavimas:
a) puikiai suderinamas su 3D spausdintuvu;
b) sukurta didelė įvairovė programinės įrangos, skirtos inžinerijai;
c) tinka transporto priemonių projektavimui: projektuotojas gali pasijusti vairuotojo vietoje ir pažiūrėti, ar prietaisai yra patogiose vietose;
d) galimybė įrašyti suprojektuoto darbo pastabas balsu ir akimis: vidinė kamera stebi vartotojo akis ir nustato, į kurią hologramos vietą žiūri.
* Mokymo tikslai: visa mokinių klasė gali stebėti tą pačią hologramą, pavyzdžiui, žmogaus anatomiją;
* Naujų vietų tyrinėjimas: galimybė vaikščioti nuotraukų projekcijose;
* Pramogos: pirmojo asmens šaudyklės, „Minecraft“, filmai, video pokalbiai.
Taip, „HoloLens“ dar nėra tas įrenginys, galintis atlikti daugelį dalykų. Tačiau dabar – dar tik šio kompiuterio kūrimo pradžia. Viskas, ką mes matėme ir žinome, buvo parodyta tik keliose parodose, todėl viskas dar tik ateityje.
Galimybės ateityje
„HoloLens“ galimybes ateičiai gali riboti tik žmogaus vaizduotė. Kam pirkti didžiulį televizorių, jei vaizdą galima „nusipiešti“ virtualų, kuris rodys tą patį vaizdą? O nuvykus į pramogų parką jus pasitiks animacinių filmų veikėjai.
Šis įrenginys galėtų grąžinti vaikus į kiemus neatimant iš jų žaidimų: pirmojo asmens šaudyklės virtualiais ginklais, „Minecraft“ statybos ir kitos pramogos. Naudojimas medicininės operacijos metu sumažintų chirurgų klaidų.
Tai yra tik maža „HoloLens“ ateities vizija, kuri gali būti išplėsta iki vaizduotės ribų.
„HoloLens“ prieš „Google Glass“
„Google Glass“ ir „Microsoft HoloLens“ yra panašūs, tačiau ir skirtingi įrenginiai. Iš vienos pusės, abu kompiuteriai yra skirti „papildyti“ realybę virtualiu prieskoniu. Kita vertus, jų funkcijos ir vizijos yra visiškai skirtingos.
„Glass“ yra telefono priedas: jis skirtas paprastoms kasdieninėms užduotims, tokioms kaip žinučių skaitymas, pokalbiai ar orų prognozių peržiūra. Tuo metu „HoloLens“ yra visas kompiuteris: juo galima dirbti, žaisti, žiūrėti filmus, o įdiegus keletą papildomų funkcijų – įgautų ir visas „Google“ produkto galimybes.
Verdiktas: „Glass“ turi gražesnį dizainą, tad keistų žvilgsnių mieste pastebėsite mažiau. Jis yra skirtas lengvesnėms, paprastesnėms užduotims nei „HoloLens“, kuris yra pranašesnis visais kitais aspektais. Kitaip tariant, „Microsoft“ produktas yra naudojimui namuose, darbe ar mokykloje, o „Glass“ – telefoną papildanti priemonė – mieste.
„HoloLens“ prieš „Oculus Rift“
„Oculus Rift“ ir „HoloLens“ gali pasirodyti labai panašūs produktai, nors realybė yra kitokia. Didžiausias jų panašumas – naudojama 3D technologija vaizdo perdavimui. Toliau – vien skirtumai.
„HoloLens“ yra papildytos realybės akiniai, tuo metu „Oculus VR“ produktas – visa virtualioji realybė.
„Microsoft“ kūrinys yra skirtas bendram naudojimui, jis turi savo procesorių, vaizdo plokštę, o „Oculus Rift“ yra tarsi kompiuterio monitorius, kuris pastoviai turi būti kur nors prijungtas.
Šie kūriniai turi visai skirtingas vizijas: „Oculus Rift“ leis pasijusti esant žaidime, „HoloLens“ leis jūsų namus paversti žaidimo vietove.
Išvada
„HoloLens“ dar nėra tas išradimas, dėl kurio reikėtų aikčioti: jis neturi kompiuterinės „galios“, kad pakeistų šiuolaikinius kompiuterius, o jo dizainas nėra pats tinkamiausias tam, kad pakeistų telefonus.
Šio prietaiso tobulumo lubos – aukštos, šiuo metu „Microsoft“ dirba dar tik su pagrindu. Kol kas reikės naudotis kompiuteriais, telefonais ir jų priedais, o „HoloLens“ ir jo analogų teks palaukti dar ne vienerius metus.