Po kelių mėnesių prekybos vietose pasirodysiančio įrenginio idėja labai paprasta – visas movos paviršius yra jautrus lietimui, tad ji reaguoja, jei vairuotojas automobiliui riedant nuima ranką ar abi rankas nuo vairo. Variklio vairas neužgesina. Įspėdama apie neatsargų vairavimą pradeda mirksėti mėlyna lemputė, o įvykio laikas ir trukmė įrašomi į įrenginio atmintį.
„Tai kontrolės įrenginys, kuris padės tėvams ar automobilio savininkams geriau žinoti, kaip vairuojamas automobilis. Vairuotojas, ypač nepatyręs, turi nuolat abi rankas laikyti ant vairo. O dabar dažnas įsigudrina išvis paleistį vairą rašydamas žinutes ar ieškodamas muzikos telefone. „Smart Wheel“ įspės visus, kurie mėgina vairuoti kojomis ar prilaikyti vairą alkūne, kad taip elgtis nesaugu.
Patikėję automobilį savo vaikui tėvai norėtų žinoti, kaip jis elgiasi prie vairo. Todėl turint prisijungimo kodą, galima savo telefone peržiūrėti duomenis, kaip buvo vairuojama. Įrašai laikomi debesyje, tad peržiūrėti galima bet kada, o ištrinti – nepavyks.
Jei trumpam nuimi vieną ranką nuo vairo, signalas iškart nesuveikia, tad pavarų perjungti netrukdys. O jei nuimi abi – veikia iškart“, – entuziastingai įrenginio privalumus vardijo vyresnis kūrėjo kolega.
Ar prie tų duomenų galės prisijungti ir policija, pavyzdžiui, kad patikrintų, ar verta išduoti nuolatinį vairavimo pažymėjimą, jis nekomentavo.
„Kai į galvą šovė šio įrenginio idėja, negalėjau patikėti, kad tokio dar niekas nesukūrė. Šimtai tūkstančių avarijų kasmet įvyksta dėl neatsargaus vairavimo, juk turėtų būti kokie nors kontrolės įrenginiai. Tačiau visi, kuriuos pavyko aptikti, fiksuoja tik faktą, bet neįrašo vairavimo istorijos“, – sakė įrenginio kūrėjas Tristanas Evartsas.
Iškart kilo klausimas, ar nenorėjo čia įdėti ir vairuotojo būklę (pavyzdžiui, girtumą) tikrinančių jutiklių.
„Labai įdomu, kad to paklausėte. Ši vairo versija vadinasi „Smart Wheel Protect“ ir netrukus pasirodys prekybos vietose. Bet dabar jau baigiame kurti antrąjį modelį, kuris vadinsis „Smart Wheel Connect“. Jame bus daugiau skaitmeninio prisijungimo variantų ir galimybė prijungti papildomus jutiklius. Ir vienas jų išties bus alkoholio aptikimo sistema. Taigi tai tikrai bus“, – šypsodamasis pakomentavo gerai bendraamžius pažįstantis kūrėjas.
Beje, šioje parodoje jis ne vienintelis siūlo tokį kontrolės įrenginį. Iškilmingai pristačiusi savo ateities elektromobilius „e-Golf“ (pasirodysiantį jau šiais metais) ir „Budd-e“ (pasirodys kiek vėliau) „Volkswagen“ išdavė, kad šie sekti vairuotojo elgesį galės dar tiksliau.
Šiuo metu „Volkswagen“ vadovo pareigas einantis Herbertas Diessas geriausiai visas čia įdiegtas funkcijas apibūdino naujus atsinaujinusios kompanijos automobilius pavadindamas „išmaniaisiais telefonais su ratais“. Taigi jie ne tik praneš, kas, kur ir kaip vairuoja jūsų automobilį, bet ir kur buvo sustojęs, kokios muzikos kokiu garsumu klausėsi, kiek kartų pažeidė Kelių eismo taisykles ir t.t.
Oi, baisūs laikai kelių gaideliams ateina. Gal išties bus saugiau persėsti į automobilius be vairuotojų, kurie, žadama, keliuose atsiras jau 2020 m., ir neberizikuoti pralošti kovos su pagunda nusižengti.