Robotai lietuviams ir žolę nupjauna, ir langus nuvalo

2015 m. liepos 13 d. 12:02
Gediminas Gasiulis
Lietuviai pamažu jaukinasi robotus ir kitus išmaniuosius prietaisus, kurie ne tik rūpinasi savininkų sveikata, saugo turtą, bet ir langus nuvalo ar žolę nupjauna.
Daugiau nuotraukų (2)
Kai prieš daugiau nei trejus metus lankiausi parodoje „Mobile World Congress“ Barselonoje ir „Sony“ stendo užkampyje pastebėjau pirmojo išmaniojo laikrodžio prototipą, pasijutau lyg užsukęs į ateitį. Mažytis prietaisas turėjo pagrindines funkcijas, kurios būdingos ir šiuolaikiniams išmaniesiems laikrodžiams – skaityti ir siųsti SMS, apsilankyti socialiniuose tinkluose, valdyti telefone įdiegtas programėles (pvz., muzikos grotuvą ar fotoaparatą) ir t.t.
Tuo metu išmanieji laikrodžiai niekam buvo neįdomūs – žmonės net nesuprato, kam jų reikia. Juk viską ir taip gali telefonas.
Šiandien situacija pasikeitusi, o išmaniųjų laikrodžių pardavimai auga lyg ant mielių. Tam itin daug įtakos turėjo „Apple“ sprendimas žengti į naują rinką: vien ši kompanija, manoma, pardavė per 3 mln. laikrodžių „Apple Watch“. Pardavėjai pastebi, kad ūgtelėjo susidomėjimas ir konkurentų gaminiais.
Tokie laikrodžiai – tik viena iš daugybės išmaniųjų prietaisų kategorijų. Prietaisų, kurie gyvenimą daro patogesnį, buitį – paprastesnę, o laisvalaikį – įdomesnį.
Jų privalumus atranda ir lietuviai. „Tam tikri prietaisai, prieš metus ar dvejus buvę prabangos dalyku, prieinamu ir pasirenkamu tik pavienių klientų, dabar keliauja į vis daugiau namų. Populiarėja beveik visų kategorijų išmanieji prietaisai: nuo mobiliųjų auklių vaikams iki išmaniųjų laikrodžių, pulsometrų, įvairių valymo prietaisų“, – komentavo Pigu.lt atstovė Indrė Beganskaitė.
Anot jos, mobiliųjų auklių – vaikus stebinčių ir net su jais pasikalbėti per atstumą leidžiančių prietaisų – pardavimai per pirmus penkis šių metų mėnesius, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu pernai, išaugo penkiskart.
Įspūdingais tempais auga ir jau minėtų išmaniųjų laikrodžių populiarumas: tuo pačiu laikotarpiu jų pardavimai išaugo beveik 8 kartus.
Taps masinio vartojimo prekėmis
Matydama išaugusį susidomėjimą ir išmaniųjų namų prietaisų poreikį, interneto parduotuvė savo asortimentą papildė langų valymo robotais ir robotais-vejapjovėmis. „Jau kurį laiką klientai teiravosi apie šiuos prietaisus, tad įtraukėme juos į savo asortimentą. Tai yra nauji produktai, todėl apie pardavimo tendencijas kalbėti dar anksti. Bet esame tikri, kad šios prekės lentynose tikrai neužsigulės, nes pirmosios jau rado savo pirkėjus“, – kalbėjo I.Beganskaitė.
Prekybai didelę įtaką turi ne tik besikeičiantys žmonių įpročiai ar poreikiai, bet ir... orai. Pardavėjai viliasi, kad pagaliau atėjus tikrajai vasarai (kuomet bent dieną striukės nereikia) ūgtelės vejapjovių pardavimai, o ieškantys naujovių atkreips dėmesį ir į autonominius žolės pjovimo aparatus.
Patogumus lietuviai mėgsta ir buityje, ir poilsiaudami. Pavyzdžiui, atvykęs atsipūsti prie ežero ir pažvejoti, ne vienas žvejys užmeta ne tik meškerę, bet ir sonarą „Deeper“. Šis lietuvių sukurtas prietaisas analizuoja situaciją vandenyje ir gali nurodyti, kur bei kokios žuvys sukiojasi.
Daugiau nei pusmetį išmaniaisiais įrenginiais prekiaujanti „Teo“ pastebi, kad kol kas didžiausio populiarumo sulaukia su sveikatingumu susiję išmanieji prietaisai, tokie kaip aktyvumo matuoklis ar išmaniosios svarstyklės, apskaičiuojančios kūno masės indeksą, kaulų, riebalų ir raumenų santykį. Jie sinchronizuoja duomenis su planšetiniu kompiuteriu ar telefonu, taigi jų naudotojai gali turėti išsamią statistiką apie savo sveikatą.
Dovydas Mėlinskas, „Teo“ išmaniųjų įrenginių ekspertas, prognozuoja, kad ateityje e. sveikatos produktai ir toliau užims lyderiaujančią poziciją.
Didelį potencialą pašnekovas įžvelgė ir išmaniųjų namų kategorijoje. Ji šiuo metu sudaro tik apie penktadalį visų pardavimų, bet po kelerių metų gali padidėti kelis kartus.
„Išmaniosios namų sistemos, „Wi-Fi“ kameros, signalizacija, nuotoliniu būdu valdomas apšvietimas, elektros energijos, šilumos, vandens suvartojimo sekimas ir valdymas bei kiti išmanieji namų pagalbininkai pinga, tampa paprastesni ir lengviau valdomi. Tokių įrenginių pasiūla didėja, todėl tai taps ne pavienių namų įranga, o masiškai vartojamomis prekėmis, tokiomis, kaip nešiojamieji kompiuteriai“, – prognozavo „Teo“ atstovas.
Investicija į patogumą
Nors išmaniaisiais laikrodžiais prekiaujama jau kelerius metus, susidomėjimas jais pastebimai ūgtelėjo tik prieš keletą mėnesių, kai tokį įrenginį išleido „Apple“.
„Bitė Lietuva“ anksčiau skelbė, kad laikrodžiai sudaro net apie pusę visų parduodamų išmaniųjų priedų. Toliau pagal populiarumą šio operatoriaus salonuose rikiuojasi išmanieji žaislai, pakabukai, padedantys nepamesti telefonų ar raktų, bei gudrieji echolotai „Deeper“.
Rinkos tyrimų bendrovės „GfK“ duomenimis, pernai pasaulyje buvo parduota 31 mln. dėvimų išmaniųjų priedų, šiemet šis skaičius turėtų išaugti iki 72 mln., o 2016 m. pasiekti 114 milijonų.
„Prognozuojame, kad šiemet dėvimų išmanių priedų (laikrodžių, apyrankių ir pan.) visame pasaulyje bus parduota dvigubai daugiau nei pernai. Todėl vis dažniau ir Lietuvoje matysime praeivius, žvilgčiojančius į savo laikrodžius ne tik dėl laiko“, – teigė „GfK Retail and Technology Baltic“ vadovas Lietuvoje Eduardas Grybovas.
„Lietuviai vis drąsiau ir aktyviau ieško jų kasdienį gyvenimą palengvinančių sprendimų ir prietaisų. Nors tokių prietaisų kainos yra didesnės, lietuviai pasirengę investuoti į komfortą ir patogumą“, – apibendrino I.Beganskaitė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.