Patyręs programišius tyrėjams nurodė, esą jam pavyko priversti lėktuvą kilti aukštyn ir pakeisti skrydžio kryptį, rašoma paviešintame FTB dokumente. Praėjusį mėnesį jis buvo pašalintas iš skrydžio po to, kai „Twitter“ pasigyrė galįs aktyvuoti deguonies kaukes. Tyrėjai jį apklausė, taip pat konfiskavo programišiaus kompiuterį, „iPad“ planšetę ir kitus elektronikos įrenginius.
C.Robertsas prisipažino, kad į įvairių lėktuvų sistemas nuo 2011 metų jam pavyko įsilaužti daugiau nei tuziną kartų. Tai jis atliko prijungęs „Ethernet“ laidą tiesiogiai prie pramogų sistemos bloko, esančio po kai kuriomis keleivių sėdynėmis.
Lieka neaišku, ar programišiui išties pavyko perimti lėktuvo valdymą, ar tik jis taip mano.
„C.Robertsas galėjo prisijungti prie lėktuvo sistemos ir duomenų be leidimo, tačiau, ko gero, niekada neišsiuntė jokios valdymo komandos, kuri turėtų įtakos skrydžiui“, – svarstė saugumo ekspertas Grahamas Cluley.
Profesorius Alanas Woodwardas iš Surėjaus universiteto taip pat negalėjo patikėti, kad keleivis sugebėtų manipuliuoti skrydžio valdymo sistemomis tiesiog prisijungęs prie dėžutės, esančios po jo sėdyne. „Įprastai skrydžių sistemos yra fiziškai atskirtos (nuo pramogų sistemos), kaip ir bet kokios kritinio saugumo sistemos, – sakė jis. – Man atrodo, kad kažkas galėjo neteisingai suprasti jo pokalbį su FTB, sutirština spalvas siekdamas kažkokio tikslo, o jei tai išties įmanoma – lėktuvų gamintojai turi skubių uždavinių.“
Pats C.Robertsas portalui „Wired“ teigė, kad paviešintas FTB tyrėjų dokumentas netiksliai atspindi situaciją. „Ta pastraipa yra tik maža dalis iš ilgos diskusijos, taigi yra tam tikras kontekstas, kurio trūksta ir apie kurį, savaime suprantama, negaliu nieko pasakyti“, – teigė jis.
Pasirodžius šiems pranešimams, „United Airlines“ praėjusią savaitę paskelbė „klaidų išpirkimo“ programą ir geranoriškiems programišiams, pateikusiems informacijos apie galimas spragas, siūlo suteikti iki milijono nemokamų mylių skrydžių.