Blogiausi metai „Samsung“ baigiasi atleidimų banga

2014 m. gruodžio 15 d. 09:36
Arnoldas Lukošius
Prieš ketverius metus išmaniuosius telefonus gaminantis „Samsung“ padalinys sugebėjo užkopti į tokias aukštumas, kad faktiškai padalijo pasaulį į dvi stovyklas – „aplistus“ ir „samsungistus“. Atrodo, tai sparčiai virsta praeitimi. Krintant telefonų pardavimui laukiama, kad 2014 m. pelnas bus prasčiausias per pastaruosius trejus metus. Pradeda kristi ir kompanijos vadovų galvos – „Re/code“ praneša, kad atsistatydino jau trys mobiliųjų įrenginių „Samsung“ padalinio vadovai. Ar gali būti, kad stebime galiūno kritimą ir kokios to priežastys?
Daugiau nuotraukų (1)
Neguodžiantys faktai
Didžiausias pasaulyje telefonų gamintojas rimtai susirgo. Korporacijos „Samsung“ metinis pelnas gaunamas iš mobiliųjų įrenginių pardavimo krito 34 proc. Dar liūdniau – trečiojo 2014 m. ketvirčio „Samsung Electronics“ pelnas krito 60 proc., o gaunamas iš mobiliųjų įrenginių pardavimo pelnas – 74 proc. Žodžiu, prieš metus per šį ketvirtį iš mobiliųjų telefonų uždirbusi beveik 16 mlrd. litų, šiais metais kompanija tenkinasi 4,6 mlrd. pelnu.
Aišku, pelnas vis tiek geriau už, pavyzdžiui, „Sony“ patiriamus nuostolius, tačiau tendencija tikrai tragiška. Juk LG ir HTC 2014 m. pagaliau pradėjo uždirbti, ir tos pačios „Sony“ nuostoliai vis mažėja. Taigi į priešingą pusę pasvirusi „Samsung“ pulso linija virsta rimtu galvos skausmu ir jau pasireiškė komplikacijos.
Nors  „Samsung“ kalba tik apie kadrų kaitą ir nepraneša, kad kompaniją palieka keli svarbūs vadovai, anoniminiai šaltiniai atskleidžia daugiau.
Nors mobiliųjų padalinio vadovas Shin Young-kyunas savo postą išsaugojo, bent trys tiesiogiai jam atskaitingi vykdantieji direktoriai turės atsisveikinti su postais. Vienas jų – pasaulinės rinkodaros vadovas D.J.Lee.
Be to, atrodo, kad „Samsung“ iš esmės naikina savo medijos sprendimų centrą. Padalinio, kuris kūrė programėles, vadovas Hong Won-pyo paskirtas kompanijos rinkodaros ir strategijos vadovu, naujo vadovo padaliniu niekas neskyrė, tad likusių 1000 darbuotojų likimas nėra aiškus
„Atsižvelgus į nuopelnus Shin Young-kyunui buvo suteikta dar viena galimybė, tačiau jis nuolat jus spaudimą“, – rašo „IBK Securities“ analitikas Lee Seung-woo.
Laikraštis „Joongang Ilbo“ jau anksčiau pranešė, kad „Samsung“ 25 proc. mažins savo mobiliojo ryšio padalinio vykdančiųjų vadovų skaičių. Be to, šiais metais paaukštinti tik 165 vadovai – mažiausiai per pastaruosius ketverius metus.
Kiti rašo, kad kompanija atsisakys ir savo medicininės įrangos verslo. „Samsung“ oficialiai paskelbė, kad savo šviesolaidžių verslą parduoda JAV įsikūrusiai specialiojo stiklo gamintojai „Corning Inc.“
Žodžiu, akivaizdūs panikos vairinėje požymiai. Viskas dėl to, kad šiais metais, pardavusi 320 mln. telefonų, „Samsung“ suprato, jog planai per metus parduoti 0,5 mlrd. telefonų taip ir liks neįgyvendinama svajonė. Kas atsitiko, kad tiek laiko dominavusi mobiliųjų telefonų rinkoje kompanija kiekvieną 2014 m. mėnesį praranda vis didesnę rinkos dalį?
Molinės „androidinio“ milžino kojos
Pirmas pojūtis, kad kažkas yra ne taip, apėmė dar 2014 m. vasarį Barselonoje, kai vyko „Samsung Galaxy S5“ pristatymas. Toks įspūdis, kad įrenginys nedžiugino. Ir ne tik manęs. Priekaištų lyg ir nėra – kokybiška, solidu, visi patobulinimai vietoje. Tačiau viskas kartu priminė nuobodoką verslo dovaną nemylimam viršininkui – gana brangią, kad nesulauktum priekaištų už tai, jog nesistengei rasti ko nors originalaus.
Aišku, tai visiškai asmeninis įspūdis, tačiau būtent nuo „Galaxy S5“ pristatymo prasidėjo pelno mažėjimas – labai jau keistas sutapimas, kad būtų atsitiktinis.
Na, o atidžiau peržvelgę šiuolaikinių išmaniųjų telefonų rinkos tendencijas ir pokyčius, netruksime aptikti ir to dėsningumo priežastis. Atrodo, įsijautusi į lyderės vaidmenį „Samsung“ tiesiog užmiršo, kad konkretaus vieno telefono pirkėjui tas pasaulinis dominavimas nieko nereiškia. Jis renkasi tą, kuris už mažiau duoda daugiau ir kuris labiau džiugina.
„Apple“ gali sau leisti toliau prekiauti įrenginiais, kainuojančiais tiek, kiek jai norisi, ir atrodančiais taip, kaip jai norisi. Kartą pasirinkę „iOS“ ir prie jos pripratę žmonės tiesiog priversti džiaugtis tuo, ką pasiūlys šis gamintojas. Rinka garantuota, pelnas prognozuojamas ir visa tai užtikrina būtent unikali, bet populiari ir gera operacinė sistema.
„Samsung“ gamina „Android“ telefonus, tad jokio unikalumo užsitikrinti negali. Bandyti kurti savo operacinę sistemą jau vėloka – kol ji taps bent kiek konkurencinga, spėsi ir bankrutuoti.
Užsitikrinti vertingos klasikos įvaizdį labai sunku – „Samsung“ vardas asocijuojasi su gera kokybe, bet atsainus požiūris į dizainą taip ir nepavertė jo pasididžiavimo objektu. Jokiu būdu neneigsiu – dizainas smarkiai gerėja, ko vertas vien „Galaxy Alpha“ ir naujasis „Note 4“, tačiau ar nebus šaukštai po pietų?
Lieka dirbti nuolat žvalgantis į konkurentus. Ir konkurentams lengviau – jiems dairytis nereikia, yra konkretus priešininkas, kurį galima įveikti konkrečiais veiksmais. Jų ir ėmėsi.
„Xiaomi“ smogė iš apačios – tokios kainos tiesiog niekas kitas negali pasiūlyti. LG spaudžia iš visų pusių – kaina mažesnė, parametrai labai panašūs, kai kurios funkcijos unikalios, „Android“ atnaujinimai vyksta gerokai greičiau. HTC nusiviliojo dalį estetų. „Sony“ traukia išskirtiniu dizainu, atsparumu vandeniui ir puikia kamera. „Motorolla“ užsitikrino išskirtinį „Google“ palaikymą ir prisiklijavo etiketę „Pagaminta JAV“. Dar „Huawei“ lenda su savo alternatyviais procesoriais bei drąsiais eksperimentais. Apie „Oppo“, „Meizu“, „OnePlusOne“ ar „Blackphone“ nė nekalbėsime – maži, bet kandžiojasi skaudžiai…
Taip, „Samsung“ lyg ir turėjo parengusi atsakymą visiems šiems konkurentams, tačiau niekas negali įveikti žmogiško charakterio. O žmogui tiesiog atsibosta tas pat, net ir geras žaislas. Jei tik turį galimybę, jis eina pažaisti kitu. „Android“ sistema tokią galimybę suteikia.
Kuo tai gresia, kadaise jau parodė HTC – keletą metų gaminusi geriausius telefonus, 2010 m. ji staiga prarado populiarumą, nors telefonai ir nesuprastėjo.
Atrodo, bent jau kai kuriose rinkose pabodusio žaisliuko likimą dabar patiria „Samsung“. Aišku, toks galingas gamintojas išsilaikys ir tokie unikalūs įrenginiai kaip „Galaxy Note“ išsaugos savo lojalius pirkėjus.
Tačiau kitose svorio kategorijose konkurencija nepalieka jokių užtikrinto dominavimo galimybių. Ir galvų kapojimas čia labai mažai ką gali pakeisti – atleidimo baimė neskatina priimti drąsių sprendimų. O lyderis išlikti gali tik tas, kuris nuolat randa naujų kelių, o ne gamina nuobodokas verslo dovanas.
Todėl artėjant Kalėdoms linkime „Samsung“ kurti tai, kas suteikia išskirtinę vertę, o ne išskirtinę kainą už nelabai reikalingus triukus. Nustebinkite, ir sėkmė grįš – juk lojalumo LG ar HTC irgi nebūna…

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.