Baterijos įkrovimas visada yra kančia ir visada trunka per ilgai. Atrodytų, nieko čia nepadarysi – paspartinti cheminės reakcijos įsikrovimo metu beveik neįmanoma, nes tai gerokai sutrumpintų baterijos tarnavimo laiką ir tiesiog būtų nesaugu. Tad kaip „StoreDot“ sugebėjo išspręsti neįmanomą užduotį?
Kompanija praneša, kad tai tapo įmanoma sukūrus vadinamuosius „nanodotus“ (nanotaškai) – chemiškai sintezuotas organinio peptido molekules, kurios būdamos labai mažos gerokai padidina elektrodo talpą ir elektrolito aktyvumą. Būtent dėl to jų baterijai įkrauti pakanka sekundžių, o ne valandų.
„Iš esmės mes iš naujų medžiagų sukūrėme naujos kartos elektrodus, kuriuos pavadinome MFE (Multi Function Electrode) – daugiafunkciais elektrodais“, – leidinio „Gizmag“ žurnalistams pasakojo „StoreDot“ vadovas daktaras Doronas Myesdorfas.
„Jie tuo pat metu veikia ir kaip superkondensatoriai, kurie labai greitai įsikrauna, ir kaip ličio elektrodai, kurie lėtai išsikrauna. Daugiafunkcio elektrodo darbą dar efektyvesnį padaro modifikuotas elektrolitas su mūsų „nanodotais“.“
Kompanija teigia, kad, kitaip nei visos kitos sunkiuosius metalus naudojančios ir labai toksiškos tokio tipo technologijos, jų „nanodotai“ sukurti iš organinių, neteršiančių aplinkos medžiagų. Negana to, šios medžiagos gamtoje gausu, tad gamyba nėra brangi.
Baterijos išsikrovimo charakteristikos nesiskiria nuo įprastų ličio-jonų baterijų, o pademonstruoto prototipo talpa siekia 2000 mAh – kaip tipiška nebrangaus išmaniojo telefono baterija.
D.Myesdorfas mano, kad patobulinus elektrodus taip, kad jie veiktų su aukštesnėmis įtampomis, tokias baterijas galima būtų dėti ir į elektromobilius. Šiuo metu „StoreDot“ užsiima savo technologijos patentavimo reikalais, o masinę stebuklingų baterijų gamybą planuoja pradėti 2016 m. pabaigoje.
Tikėsimės, kad tai nevirs dar vienu neišpildytu pažadu, kurių mūsų naftą ryjančiame pasaulyje girdime nemažai, ir kokiais 2020 m. išties galėsime sėsti prie realiai veikiančio, o ne žioplius stebinančio elektromobilio vairo.