Per keletą metų Lenkijos planšečių gamintojams pavyko iš garsių tarptautinių korporacijų atkovoti trečdalį vietinės rinkos. Tai padrąsino net aštuonias įmones pasiūlyti ir lenkiškus išmaniuosius telefonus.
Kompanijų „Manta“, „MyPhone“, „Goclever“, „Pentagram“, „Kruger&Mats“, „Tracer“, „Lark“ ar „Modecom“ išmaniuosius telefonus sunku pavadinti lenkiškais, nes daugumą jų ne tik pagamino, bet ir suprojektavo partneriai iš Azijos šalių. Visgi kai kurių modelių kūrime svarbų vaidmenį atliko Varšuvos informatikai ir dizaineriai, be to, tik nuo lenkų priklausys, ar pavyks telefonus išpopuliarinti.
Kol kas lenkiški išmanieji telefonai sudaro vos du-tris procentus parduodamų šalyje, tačiau ekspertai prognozuoja, kad dėl kelis kartus mažesnių kainų jų populiarumas didės.
Įdomu tai, kad visi gamintojai išmaniesiems telefonams suteikė angliškus pavadinimus, ir neakcentuoja lenkiškos kilmės.
Dauguma šių firmų, be išmaniųjų telefonų ir planšečių, gamina programinę įrangą, kompiuterių detales, žaidimus, elektronikos prekes. Didžiausias prekybos apimtis pasiekė prieš 15 metų kelių studentų informatikų įkurta „Manta“, kuri pernai pardavė milijoną grotuvų, 200 tūkst. planšečių ir 100 tūkst. televizorių. Šios bendrovės pardavimai pernai viršijo 150 mln. zlotų (123 mln. Lt).
„Manta“ aktyviausiai veržiasi ir į užsienio rinkas, nuo pernai prekybą vysto Ukrainoje, Rusijoje. Šiemet kompanija planuoja išmaniuosius telefonus pateikti Vokietijos, Jungtinės Karalystės, Čekijos bei Lietuvos, Latvijos ir Estijos pirkėjams.
„Mantos“ eksporto skyriaus direktorius Maciejus Paluchowskis portalui Lrytas.lt pareiškė, kad Vilniuje jų produkcija turėtų pasirodyti jau po kelių mėnesių.