„Danske Bank“ verslo plėtros tarnybos direktorius Darius Jasinskis pasakojo, kad jų interneto svetainėje bus pateikta forma, į kurią reikės įrašyti vardą, pavardę, asmens kodą ir pasirinkti, kokias paslaugas norima gauti. Užbaigus pildymą, dokumentą patvirtinti bus galima elektroniniu parašu.
„Pakeista teisinė bazė leidžia bankams tai daryti, nors elektroninis parašas jau ir seniau buvo prilygintas rašytiniam – kontraktai, sutartys, prašymai ir visi kiti dalykai jau galėjo būti priimami.
Tiesa, galiojo išlyga, kad atidarant banko sąskaitą apsauga turi būti didesnė. Dabar jos nebėra“, – paaiškino D.Jasinskis.
Mažiau ribojama konkurencija tarp bankų
Jis taip pat sakė, kad tokios naujovės skatina didesnę konkurenciją tarp Lietuvoje veikiančių bankų. Esą anksčiau dažnai buvo teikiamas geografinės aprėpties argumentas ir sakoma, jog didesnio banko klientams yra patogiau, nes jo skyrių yra daugiau ir dažnai arčiau žmogaus gyvenamosios vietos ar darbo.
„Taigi, „Danske Bank“ turėjo trūkumą, o dabar mes ji absoliučiai panaikiname, nes galime aptarnauti bet kokį kaimą, žmogus iš bet kurios trobos gali tapti mūsų klientu“, – dėstė pašnekovas.
Bėda ta, kad lietuvius pripratinti prie tokių banko paslaugų naudojimosi nėra taip paprasta. Žinoma, jaunesniems klientams tai daug paprasčiau, tačiau vyresnieji vis dar nori apsilankyti realiame banko pastate, pasikalbėti su konsultantu, o pinigus pačiupinėti rankomis.
Keičiasi karta
D.Jasinskis taip pat pastebėjo, kad ateina laikas, kai naujų klientų į banko skyrių net ir su mažesniais įkainiais nepriviliosi.
„Jis tiesiog ten neis, ir jei neturėsi paslaugų, kurios leistų jį aptarnauti iš jo darbo vietos, namų ar dar kur, tada būsi lūzeris“, – kalbėjo „Danske Bank“ atstovas.
Tokia tendencija yra palanki mažesniems bankams, nes didieji jau dabar stengiasi savo vyresnius klientus atpratinti nuo paslaugų grynaisiais. Įvesdami didelius, iki 8 Lt siekiančius, įkainius jie skatina juos pereiti prie internetinės bankininkystės.
Nori išnaudoti progą
Diegdamas naujus standartus „Danske Bank“ nori išnaudoti susidariusią galimybę jaunus klientus pritraukti pas save. Tačiau, jie nėra vieninteliai tą darantys.
„Nė vienas bankas tiesiog negalės nevystyti naujų paslaugų. Tai yra visiškai aišku. Tačiau mūsų privalumas yra tai, kad mums nereikia rūpintis eilėmis skyriuose ir galime visą dėmesį sutelkti tik į elektroninių paslaugų vystymą“, – dėstė D.Jasinskis.