Gavusi elektroninių ryšių paslaugų gavėjų nusiskundimų, rugsėjo mėnesį RRT pradėjo tyrimą dėl šios „Bitė Lietuva“ paslaugos.
Tyrimo metu nustatyta, kad paslauga buvo įjungta visiems „Bitė Lietuva“ abonentams be išankstinio jų sutikimo. RRT taip pat nustatė, kad skambinantis asmuo niekaip neinformuojamas, jog skambučio gavėjas jau pakėlė ragelį ir, kol šis klauso informacinio pranešimo, skambinantis asmuo girdi kvietimo signalą, todėl sujungimo gali nesulaukti.
RRT nuomone, „Bitė Lietuva“ sudaro kliūtis savo abonentams gauti įeinančių skambučių paslaugą, t.y. dalį viešųjų telefono ryšio paslaugų, dėl kurios ryšio paslaugų tiekėjas ir abonentas susitarė sudarydami sutartį.
„Tokiu būdu „Bitė Lietuva“ neleidžia abonentui pačiam nuspręsti, ar priimti įeinantį skambutį ir tęsti pokalbį su konkrečiu asmeniu, nes abonentas net nežino, kokiu tikslu ir koks galbūt prekybos agentas jam skambina, ar jam skambinantis asmuo apskritai gali būti laikomas prekybos agentu. RRT tokią paslaugą laiko neteisėta ir nurodo jos teikimą nedelsiant sustabdyti“, – rašoma tarnybos pranešime.
„Bitė“ teigia oficialaus nurodymo iš RRT dar negavusi.
„Bitės“ atstovė spaudai Rūta Latinytė neskubėjo atsakyti, ar paslaugos teikimas bus nutrauktas. Ji nurodė, kad kompanija yra pasiruošusi bendradarbiauti su RRT ir artimiausiu metu pateiks savo pasiūlymus.
Ji taip pat pabrėžė, kad informavimo apie galimus telemarketingo skambučius paslauga buvo sukurta atsižvelgiant į vartotojų pageidavimus. „Klientai ne kartą skundėsi dėl tokių skambučių. Be to, „Bitė“ tik įspėdavo apie galimai pardavėjo skambutį, tačiau norėdamas klientas visuomet galėjo atsiliepti, tam kliūčių nesudarėme. „Bitė“ taip pat suteikė galimybę bet kam šios nemokamos paslaugos laisvai atsisakyti“, – portalui Lrytas.lt sakė R.Latinytė.
Kompanija nurodo, kad daugiau nei 95 proc. klientų minėtą paslaugą įvertino palankiai ir buvo ja patenkinti. Paslaugos atsisakė vos 0,16 proc. visų klientų.