Niujorko akcijų biržoje prekyba „Twitter“ akcijomis prasidėjo jas vertinant 45,1 JAV dolerio, o užsibaigė joms kainuojant po 44,9 JAV dolerio. Tai reiškia, kad bendrai „Twitter“ vertinama maždaug 31 mlrd. JAV dolerių (apie 80 mlrd. Lt).
Septynerius metus gyvuojančio „Twitter“ įkūrėjai Evas Williamsas ir Jackas Dorsey gali save drąsiai vadinti milijardieriais.
Tačiau skeptiškiau socialinio tinklo galimybes generuoti pajamas vertinantiems stebėtojams gali kilti klausimas, ar tokia kaina pagrįsta? Juolab, kad kol kas įmonė nėra pelninga ir uždirba palyginti nedaug.
Kai kas net užsimena apie besipučiantį naują informacinių technologijų bendrovių burbulą. Vis dėlto, pažiūrėjus, kiek praeityje uždirbo investuotojai prisipirkę panašių įmonių akcijų, atsispirti „Twitter“ yra labai sunku.
Pavyzdžiui, „Amazon“ vertė išaugo 239 kartus, „eBay“ – 68, „Yahoo!“ – 61, „LinkedIn“ – 4 kartus. Tiesa, „Facebook“ vertė kol kas išlieka stipriai nepakitusi.
Tačiau lyginti „Twitter“ su šiomis bendrovėmis nėra teisinga. Taip yra dėl penkių priežasčių:
1. Apie jų sėkmę mes jau žinome
Kaip iš tiesų seksis „Twitter“, kol kas nėra aišku. Taip pat, kaip „Amazon“ arba „LinkedIn“ sėkmės niekas negalėjo numatyti vos tik pradėjus prekybą jų akcijomis, taip ir su „Twitter“ – niekas negali to padaryti dabar.
2. Demonstruojama tendencija matyti tik sėkmingas įmones
Kadangi „Twitter“ yra gerai žinoma įmonė, ji lyginama su kitomis daug pasiekusiomis kompanijomis. Tačiau kiek yra buvę atvejų, kai įmonė, pradžioje ryškiai sužibėjusi, po to užgęsta?
3. Kas pirmesnis – nebūtinai gudresnis
Aukštą kainą per pirmus viešuosius akcijų platinimus dažniausiai užkelia optimistiškiausi investuotojai. Tačiau ne vienas finansų rinkų tyrimas yra parodęs, kad jie daug dažniau permoka. Ilgainiui rinka stabilizuojasi ir tų pačių akcijų kaina pradeda svyruoti žemesniame intervale, nei varijavo vos tik pradėjus prekybą jomis.
4. Pamirštamos žlugusios įmonės
Nors ir panaši į antrą priežastį, šioji išskiria būtent ne nesėkmingas, bet apskritai žlugusias bendroves. Apie jas, pirkdami „Twitter“ akcijų, taip pat daug kas neprisimena. Galima paklausti, kaip dabar sekasi „Pets.com“, „Webvans“ arba „eToys“. Ach taip, jų jau nebėra tarp gyvųjų. Kai kas jau net pamiršo, kad tokios įmonės kažkada egzistavo.
5. Skirtingi laiko periodai
Taip pat negalima lyginti tokių įmonių, kaip „Amazon“ ir „Facebook“ ar „Twitter“. Pirmosios akcijomis prekiaujama jau 16 metų, antros – dar tik metus, o trečioji prekybą pradėjo ką tik. Taigi, kokią iš tiesų grąžą šios įmonės duoda savo akcininkams, šiuo metu žinoti tiesiog negalime.
Žinoma, „Twitter“ tikrai gali veikti sėkmingai ir didinti jos akcijų nusipirkusių investuotojų turtą. Kiek „Twitter“ išties verta, sužinosime jau artimiausioje ateityje, kai socialinis tinklas pradės į savo srautą diegti reklamas ir uždirbti normalias pajamas.