Tačiau pastaruoju metu „Google“ vis dažniau susiduria su konkurencija srityje, kuri dažnai įvardijama kaip „protinga“, „natūrali“ ar „abstrakti“ paieška.
Iki šiol ką nors norint rasti internete, reikdavo rašyti raktinius žodžius. Pavyzdžiui, norint sužinoti Vilniaus gyventojų skaičių (jei kam įdomu, tai 526 tūkst.) į „Google“ vartotojas įrašydavo „Vilnius, skaičius, gyventojai“, kad gautų kuo tikslesnį rezultatą.
Šiuo metu tiek „Google“, tiek „Apple“, tiek „Facebook“ įmonės tobulina „protingos“ paieškos sistemas – tokios, su kuria būtų galima bendrauti kaip su žmogumi. Pavyzdžiui, paklausti: „Kur galėčiau suvalgyti skanią picą?“.
Šiuo metu panaši paieška neduotų norimo rezultato (arti esančios ir gerai vertinamos picerijos adreso) greičiausiai nesuteiktų.
Su kompiuteriu bendraujame kaip urviniai
Kaip portalui businessinsider.com apibūdino paieškos sistemų ekspertas Larry Kimas, šiuo metu „Google“ kalba „akmens amžiaus kalba“. Esą į paieškos langelį yra rašoma nenatūrali, primityvi kalba, siekiant kuo geresnių rezultatų.
„Facebook“ neseniai pristatė savo „Graph Search“ paieškos sistemą, kuri pateikia atsakymus į įvairius klausimus apie tam tikras vartotojų grupes.
Pavyzdžiui, galima „Facebook“ paieškos langelyje įrašyti „mano draugų mėgstamiausi filmai“, ir svetainė pateiks pageidaujamą rezultatą.
Tiesa, kol kas paieška efektyvi tik „Facebook“ viduje, o jos reklamos galimybės gana apribotos. Tačiau jei „Facebook“ su šia paslauga pradės veržtis į bendrą paieškų rinką, tai gali sukelti gana rimtus pokyčius, teigia ekspertai.
Kelią galimai grėsmei „Google“ bando užkirsti su „Kolibriu“. Spalio mėnesį pasirodęs „Kolibris“ - didžiausias „Google“ paieškos sistemos algoritmo atnaujinimas nuo 2001 metų.
Anot „Google“ atstovų, „Kolibrio“ algoritmas sugebės atpažinti rišlius klausimus ir į juos pateikti atsakymus, taip sumažindamas poreikį kalbėti „akmens amžiaus kalba“.
Kodėl įmonės taip stengiasi įdiegti protingą paiešką?
Balsas – ateities valdovas
Atsakymo reiktų ieškoti „Apple“ balsu valdomoje paslaugoje „Siri“.
Žmonėms nesunku rašyti galybę raktažodžių į paieškos eilutę kompiuterio ekrane, tačiau kai taip pat reikia bendrauti balsu su savo telefonu, pasijuntame nejaukiai ir nenatūraliai.
Taigi, geresnė ir „supratingesnė“ paieškos sistema tuo pačiu yra raktas į žmonių ir mobiliųjų įrenginių bendravimo sėkmę.
Nors „Siri“ supranta nemažai vartotojų užduodamų klausimų, internete paieškas ji vykdo per „Microsoft“ vystomą „Bing“ paieškos sistemą. Beje, su „Bing“ sutartį turi ir „Facebook“.
Jei „Apple“ sugebėtų ištobulinti nuosavą paieškos sistemą ir ją sujungtų su „Siri“, jie kaip mat užsitikrintų sau stabilią vartotojų bazę, o tai pravartu bet kuriam verslui.
Balsu valdomi įrenginiai – tokie kaip „Google Glass“ - vis aktualesni ir „Google“.
Atrodo, kad visos trys įmonės - „Facebook“, „Google“ ir „Apple“ - iš paskutiniųjų ruošiasi tai dienai, kai pasaulyje įsigalės žmogaus kalbą suprantantys nešiojami įrenginiai.
Kai nustosime rašyti ir pradėsime kalbėti su kompiuteriu, pelną susirinks įmonė, kuri šiai dienai pasiruošė geriausiai.
Parengė Aurimas Abišala