„Nustebau, kad kai kurie kolegos ir verslo partneriai pradėjo atmetinėti mano skambučius. Tai ėmė trukdyti verslui. Paskui šnektelėjau su tais žmonėmis ir sužinojau, kad prieš mano skambutį nuskamba įspėjimas, kad skambina prekybos agentas.
Iš savo mobiliojo ryšio operatoriaus sužinojau, kad esu ne pirmas klientas, kuriam taip atsitiko. Su „Bite“ pasikalbėjau griežtai, ir jie išbraukė mano numerį iš sąrašo. Bet piktina, kad jie nieko nepaaiškino, neatsiprašė, neįspėjo“, – portalui lrytas.lt pasakojo bendrovės „Ginstata“ projektų vadovas Stanislovas Arlinskas.
Dėl šios paslaugos plaukus raunasi DHL kurjeriai, kurie dešimtis kartų per dieną skambina klientams pranešti apie tai, kad atvežė siuntinį.
„Dažnai sulaukiame vartotojų skundų dėl įkyrių prekybininkų telefonu, todėl suradome sprendimą, kaip vartotojai galėtų išvengti nepageidaujamų skambučių. Skambučių neribojame ir jų neblokuojame, tiesiog vartotojui suteikiame informacijos, kad skambinantis asmuo greičiausiai nori siūlyti įsigyti paslaugų ar prekių“, – sakė UAB „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas.
Tačiau kiti mobiliojo ryšio operatoriai linkę manyti, kad ši paslauga pirmiausia reikalinga pačiai „Bitei“, kad konkurentams būtų sudėtingiau pervilioti ryšio bendrovės klientus.
„Siūlome mažesnę kainą ir didžiausią tinklo padengimą Lietuvoje – tai patvirtina RRT duomenys. Natūralu, kad klientai renkasi geresnį pasiūlymą. O jei nepavyksta pasiūlyti nei geros kainos, nei kokybės, tada ir tenka kurti visokias kliūtis, kad tik klientai patrauklesnių sąlygų nesužinotų. Tai tiesiog konkurencijos vengimas“, – „Verslo žinioms“ sakė „Tele2“ korporacinės komunikacijos direktorius Baltijos šalims Andrius Baranauskas.
Dėl numerio perkėlimo „Bitė“ šiemet iki rugsėjo prarado 715 klientų (santykis tarp atėjusių ir išėjusių). „Tele2“ abonentų, susumavus atėjusius ir išėjusius abonentus, sausį-rugpjūtį padaugėjo 17,9 tūkst. „Omnitel“ abonentų skaičius dėl migracijos šiemet sumažėjo 15,5 tūkst.
Ne paslaptis, kad visi mobiliojo ryšio operatoriai samdo skambučių centrus tam, kad šie skambintų mobiliojo ryšio tiekėjams ir siūlytų jiems pasirinkti savo tinklą. Tą daro ir „Bitė“, tačiau prieš šios bendrovės skambučius įspėjimas, kad skambina prekybos agentas, nenuskamba.
„Jeigu skambina prekybos agentai, jie beveik visada prisistato, o tada jau galiu ir pats nuspręsti, ar noriu tęsti pokalbį, ar ne. Todėl papildomas įspėjimas, kad galbūt skambina prekybos agentas, nelabai reikalingas“, – mano S.Arlinskas.
Nėra aišku, kokiais kriterijais remiantis „Bitėje“ yra sudarytas šis nepageidaujamų kontaktų sąrašas. Bėda ta, kad paslauga nemokamai yra suteikiama visiems „Bitės“ ir „Labas“ klientams, o norintys jos atsisakyti turi skambinti į „Bitės“ skambučių centrą. Skambinti turi ir tie, kurie pateko į „juodąjį“ sąrašą.
Apie neva prekybos agentų numerius gali pranešti patys abonentai, o tai gali tapti įrankiu prieš konkurentus.
Pasak „Bitės“ vadovo Ch.Robbinso, prekybos agentų telefonų numeriai keičiasi, todėl jų kontaktų sąrašą bendrovė ketina nuolat atnaujinti. Bendrovė atkreipia dėmesį, kad galimų prekybos agentų numerių sąrašą pildo klientai ir darbuotojai. Prieš naują numerį įtraukiant į duomenų bazę, jis yra patikrinamas.
Telekomunikacijų bendrovė, siūlydama šią paslaugą, teigia, kad remiasi gyventojų apklausos duomenimis. Ji atskleidė, kad po tokio skambučio kas dešimtas vartotojas sau pažada artimiausiu metu nepirkti skambinusios įmonės prekių ir paslaugų.
7 proc. tyrimo respondentų skambinantiems prekybos agentams negaili ir šiurkštesnio žodžio. Trečdalis apklausos dalyvių prisipažino išklausantys skambinančio agento pasiūlymą, tačiau realiai paslaugų ar prekių įsigyja vos 3 procentai.