Kaip jis pats sakė anksčiau, tai būtų metro, lėktuvo ir oro ledo ritulio stalo hibridas.
Savo tinklaraščio įraše E.Muskas patalpino idėjos eskizus ir paaiškino „Hyperloop“ veikimo principą.
„Hyperloop“ sistema susidėtų iš ore kabančio tunelio ir juo judančių nedidelių iš aliuminio pagamintų kabinų.
Anot išradėjo, kabinos galėtų vežti tik žmones (tuomet projektą nutiesti nuo Los Andželo iki San Fransisko kainuotų apie 6 mlrd. JAV dolerių), arba ir automobilius (didesnis projektas kainuotų apie 10 mlrd. dolerių), rašo theverge.com. Projektą būtų galima užbaigti per 3-4 metus.
Kabinos tunelyje judėtų maždaug 1,3 tūkst. km/h greičiu, nuo vieno miesto iki kito būtų galima nukeliauti per pusvalandį.
Didžiausia paslaptis iki šiol buvo, kaip kabinos judėtų tokiu dideliu greičiu ir neprarastų milžiniškų energijos kiekių dėl trinties.
Anot businessweek.com, „Hyperloop“ viduje būtų palaikomas itin žemas slėgis, o tai gerokai sumažintų trintį.
Kabinos nesiliestų su vamzdžių sienomis, nes jas palaikytų iš apačios besiveržiantis suspaustas oras – tokiu pačiu principu, kaip ant oro ledo ritulio stalo slysta žaidimo skrituliukas. Tai leistų kabinoms lėkti dideliu greičiu ir daug nesulėtėti.
Tuo tarpu pradinį pagreitį kabinos įgautų kurį laiką veikiamos galingų elektromagnetinių impulsų. Jie būtų įrengti sistemos pradžioje ir pabaigoje, vienoje pusėje greitindami, kitoje – stabdydami kabinas. Visame „Hyperloop“ vienu metu judėtų apie 70 kabinų, o pats projektas greičiausia būtų labai ištemptos elipsės formos.
Anot E.Musko, „Hyperloop“ yra tinkamiausias, kai reikia sujungti du miestus, tarp kurių mažiau nei 1,6 tūkst. kilometrų. Ilgesnėje distancijoje keleiviams būtų pigiau ir greičiau keliauti viršgarsiniais lėktuvais.
Pats idėjos autorius E.Muskas iš pradžių teigė, kad su šiuo projektu nenori turėti nieko bendro, nes šiuo metu yra pernelyg užsiėmęs su savo kosmoso programa „Space X“ ir elektra varomais „Tesla“ automobiliais. Kiek vėliau portalui theverge.com jis teigė, kad „galbūt pamėgins pastatyti įrenginio prototipą, nes taip dažnai kyla naujų, netikėtų atradimų“.
Projekto eskizais ir apskaičiavimais E.Muskas dalinasi su visais norinčiais – „Hyperloop“ savininku gali tapti kiekvienas, turintis pakankamai lėšų, sugebėjimų ir drąsos.
Idėja kilo kaip alternatyva geležinkeliui
E.Muskas nurodė, kad šią koncepciją sugalvojo dėl savo
nepritarimo Kalifornijos greitojo geležinkelio projektui, kuris,
pasak jo, yra brangesnis ir mažiau veiksmingas, praneša BNS.
Išradėjas priminė, kad įrengti greitąjį geležinkelį
turėtų kainuoti „apytikriai 70 mlrd. dolerių (181,6 mlrd.
litų)“, tačiau jo kaina „tikriausiai perkops 100 mlrd. dolerių
(259 mlrd. litų), ir jį rinktis tikriausiai bus mažiau pageidaujama
negu skristi lėktuvu“.
Kalifornija jau patvirtino šios seniai laukiamos, bet
prieštaringai vertinamos greitojo geležinkelio linijos tarp Los
Andželo ir San Fransisko statybos pirmąjį etapą.
E.Muskas teigia, kad jo sistema būtų mažiau pažeidžiama
žemės drebėjimų ir gerokai saugesnė negu dabartinės greitojo
susisiekimo priemonės, nes „ji negali nukristi iš dangaus ir
negali nulėkti nuo bėgių kaip traukinys“.