Tačiau „Lenovo Carbon X1“ siekia atsirasti ne ant eilinio darbuotojo, o ant jo vadovo stalo. Galima sakyti, kad „Carbon X1“ yra iššūkis „Apple“ „Macbook Air“ kompiuteriui: jis taip pat yra brangus, stilingas ir lengvas.
„Carbon X1“ kaina – per 6 tūkst. litų – jį įpareigoja būti visa galva pranašesniu už konkurentų gaminius. Tačiau ar taip yra iš tikrųjų?
Lengvas ir patvarus
Dažnai ploni ir prabangūs „ultrabook“ klasės kompiuteriai savo dizainu kopijuoja „Apple“ produkciją, tačiau „Carbon X1“ šiuo atžvilgiu yra maloni išimtis. Jei šis kompiuteris ką ir primena, tai dokumentų aplanką – jis yra maždaug tokio pat dydžio (33 cm pločio, 22,6 cm ilgio, 1,9 cm storio) ir svorio (1,36 kilogramo).
Tokio dydžio kompiuterį galima drąsiai nešioti savo portfelyje, paaukojus tam vieno aplanko vietą – savininkas neturėtų pajusti didelio skirtumo.
„Carbon X1“ išorė, išskyrus kelis lipdukus ir logotipus, pateisina kompiuterio pavadinimą (angl. „carbon“ - anglis) ir yra visiškai juoda. Tai tikra problema fotografuojant kompiuterį, arba bandant įžiūrėti jo jungtis tamsoje, tačiau toks vientisas spalvinis sprendimas atrodo tikrai gerai.
Savybė, kuria itin didžiuojasi šio kompiuterio gamintojai, – plika akimi lengvai nematoma: „Carbon X1“ korpusas yra pagamintas iš tvirto ir lengvo anglies pluošto.
Oficialioje gamintojo svetainėje rašoma, kad kompiuteris atlaiko įvairias nepalankias sąlygas: aukštą ir žemą slėgį, temperatūrų kaitą, dulkes, darbą itin žemoje temperatūroje.
Į kalnus nekopiantiems ir į vandenyno gelmes neneriantiems vartotojams iš to didelės naudos gal ir nėra, tačiau tokį kompiuterį naudoti galima drąsiau, nei trapesnius jo atitikmenis (interneto forumuose vienas mėgstamiausių šio kompiuterio gerbėjų argumentų, ginčijantis su „Apple“ fanatikais, yra toks: „pamėginkime abu kompiuterius pervažiuoti automobiliu ir pažiūrėsime, kuris veiks geriau“. Jiems nesvarbu, kad po tokio „testo“ abu prabangūs kompiuteriai būtų suniokoti nepataisomai, nepadėtų nė anglies pluošto apsauga).
Liečiant korpusą, atrodo, kad jis padengtas kieta guma ar ant korpuso užtemptu verstos odos sluoksniu – jis švelnus ir neslidus. Ant tokio korpuso kiek mažiau matosi įbrėžimai, kita vertus – jis lengviau tepasi ir yra sunkiau nuvalomas.
„Carbon X1“ vyriai atrodo patikimi, kompiuterio ekranas savo vietoje laikosi tvirtai. Atidarant kompiuterį tenka jo apatinę dalį prilaikyti, nes kitaip jis visas pakyla kartu su ekranu – tam, kad būtų galima atidaryti kompiuterį viena ranka, jis yra kiek per lengvas.
„Ultrabook“ klasės kompiuteriuose įprastai būna mažai jungčių, o „Carbon X1“ galėtų būti laikomas šykščiu net šioje kategorijoje.
Kompiuteryje yra tik 2 USB jungtys, kortelių skaitytuvas, ausinių jungtis ir vaizdo perdavimui skirta „Mini DP“ jungtis. Kuklu ir net kiek per kuklu – į tokio dydžio kompiuterį tikrai galėtų tilpti papildoma USB jungtis, o „Mini DP“ jungtį būtų galima pakeisti kiek populiaresne, bet panašaus dydžio HDMI jungtimi.
Nemažas kompiuterio trūkumas – nėra interneto kabelio jungties. Problemą „Carbon X1“ gamintojai bandė ištaisyti specialiu perėjimu, kuris leidžia interneto kabelį prijungti per USB jungtį, tačiau tuomet visoms kitoms reikmėms lieka tik viena USB jungtis.
Vargas su programine įranga
Įjungiamas kompiuteris operacinę sistemą įkrauna žaibiškai – tam nemažai įtakos turi 256 GB talpos SSD kietasis diskas, kuris veikia sparčiau už įprastus HDD diskus.
Kompiuterio 14 colių įstrižainės ekranas yra ne itin ryškių spalvų, tačiau jis yra ne blizgus, o matinis – tai reiškia, kad vaizdą galima lengviau įžiūrėti, kai ekraną apšviečia saulė ir suteikia kompiuteriui pranašumą daug keliaujant.
Apžvalgai pasiskolintame kompiuteryje buvo įdiegta „Windows 8“ operacinė sistema, tačiau parduotuvėse yra modelių ir su „Windows 7“ ar išvis be operacinės sistemos.
Į šį modelį „Lenovo“ įdiegia ne tik „Windows“, bet ir nuosavų programų, kurių didžioji dalis yra niekam nereikalingos, o viena iš jų, turinti padėti (bent jau pavadinime parašyta „Assistant“), labiau trukdo dirbti, nei padeda.
Vietoje laiko gaišimo įrašinėjant nereikalingas programas, „Lenovo“ inžinieriai galėjo tvarkingai įdiegti kompiuterio tvarkykles (angl. „driver“), nes dėl jų trūkumo atsiranda ir nepatogių situacijų.
Pirmą kartą įsijungus „Carbon X1“, puikiai veikė viskas – tiek jutiklinė plokštelė (angl. „touchpad“), tiek klaviatūroje įtaisytas jutiklis („trackpoint“).
Įjungus kompiuterį antrą kartą, nustojo veikti jutiklis klaviatūroje. Trečią kartą – pradėjo labai strigti jutiklinės plokštelės veikimas, nebeveikė jos mygtukai.
Kiekvieną kartą įjungiant kompiuterį, kažkas nustodavo veikti. Atnaujintos tvarkyklės ir „Windows“ šią bėdą sutvarkė ir tuomet buvo galima pradėti netrikdomą darbą, tačiau patarimas būsimiems pirkėjams išlieka – pirmi žingsniai įsigijus „Carbon X1“ turi būti reikalingos programinės įrangos atnaujinimas ir nereikalingos ištrynimas.
Kompiuterio klaviatūra nenuvilia. Klavišai patogiai išdėstyti, maloniai spaudomi, galima įjungti jų apšvietimą. Jutiklinė plokštelė taip pat veikė gerai, išskyrus kiek anksčiau paminėtą atvejį.
Kompiuterio kairiame šone, prie aušinimo angos, yra maža dažnai lėktuvu keliaujantiems žmonėms skirta svirtelė – ją stumtelėjus iškart išjungiamos visos kompiuterio spinduliuojamos ir priimamos bangos („Bluetooth“, „Wifi“) ir jį galima be baimės naudoti skrendančiame lėktuve.
Greit išsikrauna, greit įsikrauna
„Carbon X1“ tikrai nėra skirtas mėgautis kompiuteriniais žaidimais – nors 14 colių ekranas tam dar visai neblogai tiktų, su komplektacijoje esančia integruota „Intel 4000“ vaizdo plokšte naujausi žaidimai neveiks, arba veiks labai prastai.
Taip pat kompiuteryje, priklausomai nuo jo kainos, būna „Intel“ i5 arba i7 procesorius ir 4-8 GB operatyviosios atminties. Tokių specifikacijų tikrai užtenka tam, kad būtų galima lengvai naršyti internete ar žiūrėti filmus ir žaisti senesnius, paprastesnius žaidimus. Naujausiems žaidimams ir daug resursų reikalaujančioms vaizdo apdorojimo programoms reiktų ieškoti kitokio kompiuterio.
Su daugiau kompiuterio pajėgumų reikalaujančiomis programomis yra ir kita bėda – kiek padirbėjus, labai smarkiai įkaista kompiuterio apačia, tad keliaujant su juo žiūrėti filmus ar žaisti bus ne taip patogu, kaip gali atrodyti.
Be to, „Carbon X1“ baterija nėra pati patvariausia. Gamintojo svetainėje pranešama, kad kompiuteris su pilna baterija turėtų veikti 8 valandas. Gal ir taip, jei bus atjungtos visos įmanomos funkcijos, o kompiuteris naudojamas paprasto teksto skaitymui. Jei su kompiuteriu yra rimtai dirbama, gamintojo laiką galima drąsiai rėžti perpus – tikėkitės, kad intensyviau vartojant kompiuteris veiks 4-5 valandas.
Paguoda bent tokia, kad kompiuteris turi inovatyvų įkroviklį su „RapidCharge“ sistema – 80 proc. baterijos galima įkrauti per 35 minutes.
Verdiktas: už tokią kainą būna ir geriau
Kompiuteris yra kokybiškas, tačiau savo kainos toli gražu nevertas.
Dažnai apžvelgiant paprastesnius nešiojamus kompiuterius būna patariama pridėti dar kelis šimtus ar tūkstantį litų ir nusipirkti kokybiškesnį „Apple“ nešiojamą kompiuterį.
Šioje situacijoje patarimas kiek kitoks – jei ieškote prabangaus „ultrabook“ kompiuterio, sutaupykite kelis šimtus ar net tūkstantį litų ir įsigykite „Macbook Air“ kompiuterį. Produktyvumo ir dizaino prasme „Apple“ gaminys bus panašus, o ir jame įdiegta operacinė sistema dažną vartotoją džiugins labiau nei „Windows“.
Kita vertus, jei tikrai nėra kur dėti pinigų (juk būna ir taip) ir yra privaloma arba labai norisi pirkti kompiuterį su „Windows“ operacine sistema, „Carbon X1“ gali tapti neblogu verslo klasės pasirinkimu.
Kompiuterį apžvalgai pasiūlė varle.lt