Europoje mobiliosios bankininkystės naudojimas vidutiniškai siekia 25 proc., tuo metu Lietuvoje banko sąskaitas tikrina ir internetinius mokėjimus savo telefone atlieka vos 5 proc. šalies mobiliųjų telefonų turėtojų.
Pasak „Danske Bank“ Verslo plėtros tarnybos direktoriaus Dariaus Jasinskio, penkiskart mažesnį nei Europoje mobiliosios bankininkystės naudojimą Lietuvoje lemia kelios priežastys: ilgesnis mobiliosios bankininkystės amžius Vakarų šalyse, aktyvesnis mobilaus interneto naudojimas šiose šalyse bei nedidelis mobilaus elektroninio parašo turėtojų skaičius Lietuvoje.
Elektroninio parašo įstatymo įgyvendinimo 2012 m. ataskaitos duomenimis, metų pabaigoje Lietuvoje mobilųjį elektroninį parašą turėjo vos 25,2 tūkst. mobiliojo ryšio abonentų, nors vienam vartotojui Lietuvoje vidutiniškai tenka 1,6 SIM kortelės.
„Mobilusis elektroninis parašas yra viena saugiausių šiandien egzistuojančių elektroninių asmens identifikavimo priemonių, tačiau mobiliųjų telefonų turėtojai išnaudoja tik nedidelę dalį patogumų, kuriuos suteikia galimybė turėti telefone mobilųjį elektroninį parašą ir internetą“, - sako D. Jasinskis.
95 proc. visų kasdienių bankinių operacijų „Danske Bank“ atliekama naudojantis elektronine ir mobiliąja bankininkyste, tačiau banko klientų apklausa parodė, jog net 90 proc. respondentų, naudojantys mobiliąją bankininkystę drauge su mobiliuoju elektroniniu parašu, nurodė esą labiau patenkinti šia paslauga, nei tvarką savo finansus telefone kodų kortele ar generatoriumi. Mobilusis elektroninis parašas, integruotas į telefono SIM kortelę, leidžia kasdienes finansines operacijas tvarkyti naudojant vieną įrenginį, t.y., telefoną - vartotojui nereikia papildomai nešiotis kodų kortelės ar generatoriaus.