Studijos autorių teigimu, mobiliųjų technologijų plėtra jau dabar turi milžinišką įtaką verslui, o ateityje laukia dar daugiau galimybių, nes pasaulinė mobiliųjų technologijų rinka auga itin greitai – jau 2010 metais išmaniųjų telefonų pardavimai aplenkė asmeninių kompiuterių (PC) pardavimus, 2011 metais 85 proc. iš 7 mlrd. gyventojų galėjo naudotis mobiliuoju telefonu, iki 2013 metų pabaigos išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių skvarba versle (B2B segmente) gali išaugti iki 40 proc.
Prognozuodama dideles mobiliųjų technologijų rinkos galimybes, „The Mobile Evolution“ išskyrė pagrindines tendencijas, su kuriomis susidurs verslas. Siekdamos būti konkurencingos ateityje, įmonės jau dabar privalo galvoti apie pardavimo kanalus, informacines sistemas mobiliuosiuose įrenginiuose.
„Informacinių technologijų sektoriuje stebime pasaulinę mobilumo tendenciją, kuri akivaizdi ir Lietuvoje – rinkos tyrimų duomenimis, išmaniųjų įrenginių pardavimai auga itin sparčiai, o verslas vis aktyviau investuoja į mobiliųjų programėlių ir kitų sprendimų kūrimą“, – teigė KPMG Verslo sandorių sudarymo ir restruktūrizavimo skyriaus vadovas Povilas Akstinas.
Piniginė keliasi į telefoną
„The Mobile Evolution“ atskleidė, kad mobilieji mokėjimai teikia daug naujų galimybių verslui – bankams, telekomunikacijų operatoriams, prekybinininkams. Mobilieji mokėjimai ypač patrauklūs prekybininkams, nes analizuojant vartotojų duomenis prekybininkai gali pasiūlyti konkrečių vartotojų poreikius atitinkančius pasiūlymus, lojalumo programas.
Bankams mobilieji mokėjimai reiškia unikalią galimybę stiprinti klientų lojalumą, pasiūlyti naujų kryžminio pardavimo, kai parduodant pagrindinius produktus siūloma įsigyti ir susijusias ar papildančias prekes ar paslaugas, galimybių ir sukurti efektyvesnę sąsają vartotojų finansiniams sandoriams.
KPMG ekspertai prognozuoja, kad per ateinančius dvejus metus rinkoje sumažės barjerų diegti mobiliuosius mokėjimus ir bankai su telekomunikacijų bendrovėmis kartu kurs mobiliųjų mokėjimų standartus ir protokolus.
Daugiau dėmesio saugumui ir privatumui
Ekspertai pabrėžia, kad duomenų saugumas ir privatumo užtikrinimas bus vieni svarbiausių iššūkių verslui, nes net 90 proc. vartotojų yra susirūpinę, kad asmeniniame mobiliajame įrenginyje esantys duomenys nepatektų trečiosioms šalims.
Studijoje pabrėžiama, kad naudojant mobiliuosius įrenginius vis dar susiduriama su nemaža saugumo rizika – mobiliuosius įrenginius vartotojai dažnai pameta, o jų slaptažodžiai yra „silpnesni“ nei, pavyzdžiui, asmeninių kompiuterių. Be to, išmaniuosius prietaisus vartotojai naudoja vis įvairesniems poreikiams, todėl sukaupiama vis daugiau asmeninių duomenų, kurių praradimas gali turėti skaudžių pasekmių. Diegiant vis daugiau mobiliųjų programėlių, taip pat didėja rizika prarasti duomenis.
Pastaruoju metu atsiranda naujų būdų, kaip apsaugoti duomenis mobiliuosiuose įrenginiuose. Daugelis įmonių naudoja unikalias charakteristikas sustiprinti protokolus, tačiau yra kitų apsaugos galimybių – pavyzdžiui, naudodamos telefono geolokacijos funkciją, mokėjimo kortelių kompanijos gali matyti, kurioje vietoje vartotojas atsiskaitė kortele.
Be to, artėja laikas, kai bus pristatyta technologija autorizacijai naudoti biometrinius asmens duomenis, pavyzdžiui, naudojant telefono kamerą. Rinkoje laukiama pasirodant kitų saugumo technologijų, kurios mokslinę fantastiką pritaikys realybėje.
Mobilios technologijos – augimo šaltinis verslui
Įmonės, kurios skiria daug dėmesio mobiliųjų technologijų inovacijoms, pasiekia geresnių verslo rezultatų. Mobiliųjų technologijų taikymas ir mobiliųjų įrenginių adaptacija versle tampa esminiu sėkmės faktoriumi.
Sėkmingų mobiliųjų technologijų integracijos į verslą pavyzdžių galima rasti kiekviename sektoriuje ir kiekviename regione – telekomunikacijų, finansinių paslaugų, žiniasklaidos, technologijų, sveikatos priežiūros, draudimo srityse.
„Diegiant mobiliuosius sprendimus gali kilti nemaža rizika, tačiau sėkmė gali lemti gerus verslo rezultatus. Pasiseka toms įmonėms, kurios diegdamos mobiliąsias technologijas, laikosi strateginio požiūrio ir kruopščiai įvertina, kokią įtaką inovacijos turės verslui. Tuomet inovacijos padeda rasti naujų kelių įmonės efektyvumui didinti ir skatina tolesnes verslo augimą skatinančias naujoves“, – pabrėžė P. Akstinas.