Išvardink aštuonis elementus, iš kurių susideda teksto langas. Ką reikia paspausti, kad į tekstą galėtum įvesti lentelę? Tai yra klausimai iš informacinių technologijų kontrolinio darbo, kurį lenkų mokiniai rašo ne kompiuteriu, o ant popieriaus.
Mokytojai mano, jog teorinės žinios yra kur kas vertingiau už vieno mygtuko paspaudimą, kuris viską sutvarko. Jų manymu, reikia mintinai mokytis formulių, kurios padės redaguoti tekstą ir atlikti kitus veiksmus, nes tai lavina mokinių atmintį, mąstymą bei sugebėjimus.
Mokiniai negali patikėti tokiomis naujovėmis. Tokia praktika nesuprantama ir Poznanės ekonomikos universiteto profesoriui Vojciechui Cellary.
„Tokia praktika yra kenksminga. Informacinių technologijų mokslas negali būti vien teorijos mokymasis mintinai. Tai panašu, kaip liepti mokiniui valgyti sausainį per stiklą ir sakyti: „Kaip skanu“, - situaciją komentavo V. Cellary.
„Kaip aš patikrinčiau mokinių žinias? Pasodinčiau juos prie kompiuterių ir pateikčiau jiems nesuformuotą tekstą bei paveikslėlį, kuriame viskas yra sutvarkyta – su paryškinimais, pastraipomis, atstumais ir t.t. Tada paprašyčiau, kad jie savo kompiuteriuose tekstą sutvarkytų taip, kaip ir parodyta paveikslėlyje. Tikrai nedrausčiau mokiniams naudotis pagalba, kuri jiems yra matoma monitoriuje. Juk jeigu mes kasdien naudojame tam tikras programas, tai priėjimą prie to turime visą laiką. Jeigu mokinys kažko nežino, tačiau moka naudotis pagalba – tai puiku“, - mano profesorius.
V. Cellary manymu, informacinių technologijų mokslas - nėra mokymasis mintinai. „Juk tikslas yra sugebėti naudotis konkrečia programa. Svarbiausia yra sugebėti taikyti praktines žinias“, - aiškina profesorius V. Cellary.