Ir anksčiau valydavę savo parduotuvę nuo pažeidžiančių jos taisykles, pornografinį turinį platinusių ar tiesiog virusus dangsčiusių programėlių, šį sykį „Google play“ savininkai ėmėsi tvarkos darymo iš peties. Greičiausiai generalinis tvarkymas paskelbtas siekiant, kad vasarą paleidus naują „Android“ versiją – „Key Lime Pie“ (Žaliosios citrinos pyragas) – „Google“ namučiai būtų kuo tvarkingesni.
Be to, iškart po valymo „Android“ įrenginių savininkai visame pasaulyje išvydo jau ketvirtą kartą atnaujintą „Google play“ parduotuvės vaizdą. Tiesa, ne visi vienu metu, tad jei jūsų aplikacijų parduotuvėlė dar atrodo senoviškai, viskas pasikeis artimiausiomis dienomis.
Kodėl?
Jei „Apple“ savo „App store“ yra įvedusi griežčiausią kontrolę, kiekviena ten dedama programa ilgai tikrinama ir tik po to sulaukia patvirtinimo, „Google“ leidžia programėles dėti praktiškai laisvai, tik reikalauja laikytis kelių numatytų taisyklių. Kūrėjams tai patinka – daug greičiau galima patalpinti, atnaujinti ir pataisyti savo programą. Tai patinka ir sukčiams – net pažeidžiančios taisykles programos dažnai ilgai išlieka parduotuvėje.
Iš esmės taisyklės labai paprastos – negalima dėti jau esančio turinio kopijų, negalima meluoti programėlės pristatyme, negalima melagingai savo programėlės reitinguoti ar kitaip dirbtinai kelti jos patrauklumą, negalima dėti programų, kurios be vartotojo leidimo jo vardu siųs laiškus ar SMS ir programėlių tiesiog siunčiančių vartotoją į kažkokią trečios šalies svetainę.
Absoliuti dauguma pašalintų programėlių buvo pramoginio pobūdžio – siūliusios parsisiųsti skambučių melodijas ir MP3 failus (dažnai vogtus), knygas bei nuorodas (dažnai neteisėtas) ir kaip nors suasmeninti savo telefono išvaizdą (dažnai diegiant kokį virusiuką, verčiantį telefoną nuolat siųstis duomenis).
Iššluota nemažai ir kito tipo, virusus ar tiesiog labai žemo lygio funkcionalumą siūliusių, programų.
Ar dėl to bus blogiau?
Tikrai ne. Kadangi „Google play“ šiuo metu turi apie 700 tūkst. programėlių – praktiškai tiek pat, kiek ir „App Store“ – jų kiekybė seniai prarado bet kokią reikšmę. Žmogus geriausiu atveju naudosis kokiu 100 programėlių, tad jam kur kas labiau rūpi kokybė. Taigi tokie valymai visiems tik į naudą – mažiau šiukšlių, kurias tenka perrinkti ieškant deimančiukų.
O už ką juos?
Vienintelis vartotojus piktinantis dalykas – kartu su šlamštu iš parduotuvės buvo pašalinta ir dauguma puikiausiai veikusių reklaminius pranešimus blokuojančių programų. Pavyzdžiui „Adblock Plus“ kovo 14 d. savo svetainėje įdėjo tokį pranešimą:
„Labai netikėtai „Google“ iš programėlių parduotuvės pašalino „Adblock Plus“ ir kitas reklamą blokuojančias programas. Jie motyvuoja tuo, kad jos „neteisėtu būdu trukdo veikti kitoms paslaugoms bei produktams“. Mums tai - radikalus „Google“ politikos posūkis, juk ligi šiol jie leido parduotuvėje būti visoms programoms, kurios aiškiai ir teisingai nurodo, ką jos daro.
Kol kas „Google play“neišmeta aplikacijų, nurodančių, kad jos „tik išlaisvintiems telefonams“ („For rooted phones only“), tačiau manome, kad netrukus ateis ir jų eilė – juk kiekviena tokia programėlė vykdo „neteisėtą veiksmą“.“
Sunku kaltinti „Google“ už tai, kad neleidžia blokuoti reklamų – nemokamų programėlių kūrėjai uždirba tik iš to. Kita vertus, kai žaidžiant kokius „paukščiukus“ reklama vis uždengia visą ekraną, lieka turėti „Adblock Plus“ arba atjungti žaidimo metu internetą.
Beje, norintiems turėti išties neblogai veikiančią reklamos blokavimo programą, jos dingimas iš parduotuvės netaps didžiule kliūtimi – „Android“ telefonai leidžia programas atsisiųsti ir iš kitų parduotuvių (pavyzdžiui vien pornografiniu turiniu prekiaujanti parduotuvė „MiKandi“), tad rasite ją kūrėjų svetainėje.
Keista, kad kol kas ta pati „Adblock Plus“ siūloma „Chrome“ naršyklės parduotuvėje ir, beje, čia ji veikia puikiai.