Net progresyviausi komerciniai kanalai nė nemėgina prognozuoti, kada pradės HD kokybės programų transliaciją, o pasaulio gamintojams 1080p raiška jau virsta atgyvena.
Parodoje Las Vegase televizoriai tradiciškai užima svarbią vietą, tačiau šiais metais kova vyksta net ne dėl 3D vaizdo ar išmanaus valdymo – pirkėjų tai pernelyg nesudomino.
Užtat visi žada kitais metais pradėti prekiauti itin aukštos raiškos 4K „Ultra HD“) televizoriais, pagaliau pasiūlyti pirkėjams OLED ekranus, o „Samsung“ netgi gundo galimybe dviem žmonėms viename ekrane vienu metu žiūrėti skirtingus kanalus.
Kas tas 4K? Trumpas techninis paaiškinimas
Dabar galiojantis HD standartas yra 1080 horizontalių vaizdo eilučių. Reiškia, tipiškas „Full HD“ televizorius turi 1920x1080 vaizdo taškų, nepriklausomai nuo ekrano dydžio. „HD ready“ televizorius turi 1280x720 vaizdo taškų. Lietuvos televizijos kol kas kuria ir transliuoja tik standartinės raiškos programą, turinčią 576 horizontalių vaizdo eilučių, pritaikytą 704x576 raiškos televizoriams.
Na, o ką reiškia tas paslaptingas 4K, neseniai perkrikštytas „Ultra HD“? Tai 2160 horizontalių vaizdo eilučių turinti televizija. Reiškia, „Ultra HD“ arba 4K televizorius yra keturiskart raiškesnis už „Full HD“ – jo ekranas turi 3840x2160 taškų. Beje, jau sukurtas ir 8 K standartas (dar keturiskart raiškesnis – 7680x4320 taškų).
Mūsų matoma televizija prieš tokią yra lyg arbaletas prieš kulkosvaidį. Ir kalbame ne apie turinį, o apie vaizdo kokybę.
„Westinghouse“ gigantiškas ekranas už gigantišką kainą
Jūs turbūt niekada negirdėjote apie šį gamintoją. Tačiau tokia kompanija televizorius gamina seniai ir dabar nutarė grūstis į pirmąsias gretas. O ar yra geresnis būdas būti pastebėtam, nei iškelti labai iš toli pastebimą milžinišką ekraną?
Kompanija į parodą atvežė 110 colių įstrižainės, 3840x2160 taškų raiškos televizorių. Tiesa, gamins šį gigantą tik pagal specialų užsakymą ir namuose jį montuos tik kompanijos meistrai.
120 Hz ekrano atnaujinimo dažnis ir speciali jungtis, prie kurios galima prijungti vaizdo siuntimo priedėlį „Roku“ (toks USB atmintinės dydžio priedėlis, kurį jungi į specialią jungtį ir gali naudotis praktiškai visų internetu filmus transliuojančių ar nuomojančių tiekėjų paslaugomis) - praktiškai visos išskirtinės šio televizoriaus ypatybės... Tiesa, dar kaina – 300 tūkst. JAV dolerių!
Žodžiu, dabar galėsite rinktis - pirkti naują „Mersą“ ar labiau virtuvės įrangos gamyboje pasižymėjusios kompanijos televizorių. Kaip sakė vienas komentatorius: „Jungti tokio brangumo televizorių prie tokio prastumo kabelinės televizijos yra tas pats, kas užsakyti brangiausią prostitutę numirėliui“.
Tiesa, gal ši kaina užrašyta tam, kad mažesni kitos „Westinghouse“ siūlomi „Ultra HD“ televizoriai atrodytų pigūs?
Beje, ši paroda išsiskiria tuo, kad itin brangius ir modernius televizorius pristatė ne vienas iki šiol negirdėtas gamintojas. „Hisense“ iš Kinijos taip pat pateikė 110 colių 4K modelį XT900, pigių televizorių gamintojas „Vizio“ pateikė visą „Ultra HD“ gaminių seriją ir t. t. Tačiau pakalbėkime apie žinomus vardus.
„Sony“ OLED televizorius iš mokslinės fantastikos srities ir realybė
Parodoje „Sony“ pristatytas organinių šviesos diodų OLED televizorius gali padaryti meškos paslaugą visai televizorių pardavimo rinkai. Tai – grynas blogis. Žinote, kodėl? Nes jis nuostabus ir kol kas visiškai nepasiekiamas.
Panaudojusi naujausią oksido puslaidininkių TFT ekraną ir savo sukurtą „Super Top Emission“ technologiją (TFT ekranas apšviečiamas specialiu OLED sluoksniu), „Sony“ 56 colių įstrižainės televizorius rodo tokį stulbinančiai ryškų, kontrastingą ir gilių spalvų vaizdą, kad kiekvienas jį išvydęs atsisakys idėjos dabar pirkti bet kokį kitą televizorių ir nors kelerius metus lauks būtent šio.
O laukti gali tekti ilgokai. Juk ir OLED, ir 3840x2160 (8 milijonų taškų) technologijos tik žengia į rinką ir sujungti abi į vieną atrodo beveik kvaila – ne veltui kompanija net nenurodo žavinčio gaminio kainos. Tfu, ir tai dar vadinasi vartotojams skirtos elektronikos paroda!
Realiau nusiteikusiems vartotojams „Sony“ pateikė „BRAVIA X900“ „Ultra HD“ televizorių seriją. 84 colių įstrižainės modelį XBR-84X900 JAV jau galima nusipirkti už kuklius 25 tūkst. dolerių, 55 ir 65 colių modeliai parduotuves pasieks pavasarį.
Už šią sumą pirkėjams siūlomas „Ultra HD“ LCD ekranas, „4F_Realitu PRO“ vaizdo kokybės variklis, galimybė žiūrėti filmus, nuotraukas, žaisti žaidimus ir išskirtinai aukštos kokybės įmontuota garso sistema. Taigi, jau galite pradėti taupyti.
„Samsung“ lankstūs ekranai ir futbolo vartų dizainas
„Samsung“ Lietuvoje seniai tapo televizorių pardavimo lydere, o kompanijos inovacijos pastaraisiais metais ne veltui pavertė ją didžiausiu „Apple“ teisininkų priešu, todėl itin įdomu, ką pasiūlė jie.
Jau prieš prasidedant parodai „Samsung“ gerokai visus išgąsdino išplatindama šonu paversto ekrano vaizdelį su pažadu pristatyti naują modernaus amžiaus televizoriaus formą.
Kai kam netgi kilo įtarimų dėl tai, kad Korėjos kompanijos vadovų galvose kažkas pasisuko ir jie pradės gaminti televizorius vertikaliais ekranais. Kol kas taip neatrodo, tačiau forma tikrai verčia ištarti „hmmm“.
Pristatę savo 4K 85 colių įstrižainės S9 serijos televizoriaus versiją ir pažadėję netrukus parodyti analogiškos išvaizdos 110 colių įstrižainės televizorių (kas jiems atsitiko – negi užmiršo, kad kai kur pasaulyje žmonės dar gyvena 18 kv. m kambariuose?), aprūpintą keturių branduolių procesoriumi, turintį 120 W galios garsiakalbius ir gebantį kokybiškai padidinti 720/1080p vaizdą iki 4K raiškos, vis dėlto labiausiai žurnalistus nustebino ne tuo.
Netgi galimybė su naujais akiniais išnaudojant 3D vaizdo funkciją viename ekrane vienu metu dviem žmonėms žiūrėti skirtingas neerdvinės televizijos programas nebuvo tai, kas labiausiai pribloškė pristatymo dalyvius.
Visus labiausiai nustebino beviltiškai neskoningas naujų televizorių rėmo dizainas. Gal tam panaudojo pigios rūbinės kabyklą ar lauko mokyklos lentos stovą, tačiau nenuimamas (bent jau parodos modelių) rėmas jei kur ir derės, tik tik pramoniniame lofte. Kita vertus, jei prieš tokį žaisi virtualų futbolą, tikrai jausiesi stovįs prieš tikrus vartus.
Vien keistoku dizainu „Samsung“ neapsiribojo. Parodoje pristatytas nuostabiai atrodantis 55 colių įstrižainės televizorius lanksčiu OLED ekranu. Nei prototipo kainos, nei parametrų kompanija nenurodė, tačiau šiek tiek išlenktas ekranas tikrai sudaro realesnio vaizdo įspūdį, be to, leidžia vienodai kokybišku vaizdu mėgautis žvelgiant praktiškai iš bet kokio kampo. Planetariumas ant sienos?
Trikdo, bet įdomu. Deja, kada tai bus, neaišku, tačiau, deja, aišku, kad tai bus brangu.
LG įperkami „Ultra HD“ televizoriai ir NFC technologija
LG su „Sony“ - vienintelės kompanijos parodoje, pristačiusios 4K televizorius, kuriuos išties jau galima nusipirkti. 84 colių įstrižainės „LG LM9600“ modelis jau parduodamas ir kainuoja „tik“ 17 tūkst. dolerių. Neįtikinome? O kaip jums nemokamas pristatymas per dvi dienas? Aišku, ne į Lietuvą.
Parodoje pristatyti ir nauji LG 55 bei 65 colių įstrižainės „Ultra HD“ modeliai. Visi jie yra išmanūs, veikia su pasyviais 3D akiniais, gali pritaikyti 1080p raišką 4K standartui.
Negana to, LG šiais metais visus savo gaminamus įrenginius aprūpiną NFC (artimo lauko ryšiu). Taigi jūsų namai gali tapti daug išmanesni – televizorius ir NFC aprūpintos viryklės gavę žinutę galės parodyti, kad makaronai jau išvirė, nuotoliniu valdymu ekrane galėsite valdyti drabužių džiovyklę, o šaldytuvas jums nuėjus į parduotuvę galės pasiųsti žinutę, kad reikia ir pieno. Aišku, jei visa tai įsigysite iš LG.
Negana to – LG jau tapo pirmąja pasaulyje kompanija, pradėjusia prekiauti OLED televizoriais. Tiesa, praėjusiais metais CES parodoje pristatyti 55 colių įstrižainės televizoriai parduodami tik Pietų Korėjoje ir kainuoja 10 tūkst. dolerių, tačiau pirmasis vyturys reiškia paukščių antplūdį, tad pirmajame šių metų ketvirtyje galime realiai tikėtis OLED televizorius išvysti parduotuvėse.
Beje, parodoje LG irgi pristatė naują OLED, kuris, kaip ir „Samsung“, taip pat kiek išlenktas. Itin įspūdingai atrodo tokiame žiūrimi 3D vaizdai – žiūrovą lyg įsiurbia į ekraną. Tačiau tai dar ateities planai, o jau šį kovą JAV rinkoje pasirodys LG televizorius su OLED ekranu. Tiesa, kainuos šis 4 mm storio, 10 kg sveriantis gražuolis 12 tūkst. dolerių, o tai net brangiau, negu bijojo skeptikai.
„Panasonic“ traukiasi, bet… auga?
Japonijos televizorių gamintojams pastarieji metai nekelia didelio džiaugsmo – 2010 m. visos Japonijos kompanijos gamino 41 proc. pasaulio televizorių, dabar dėl korėjiečių rinka susitraukė iki 30 procentų.
„Panasonic“ žada pranešti apie 8,9 mlrd. dolerių nuostolius, matyt, todėl kompanijos prezidentas Kazuhiro Tsuga atsargiai vertino jos, kaip televizorių gamintojos, ateitį: „Daug kas „Panasonic“ įsivaizduoja kaip televizorių gamintoją. Tačiau jau daugiau nei 100 metų gaminame įvairiausius produktus, todėl dabar sutelksime dėmesį į automobilių akumuliatorių, vandenilio kuro modulių, saulės baterijų ir LED lempučių gamybą, o namų elektronikos rinkoje per didelė konkurencija.“
Tik nemanykite, kad ir dabar geriausius plazminius televizorius tebegaminanti kompanija visiškai pasitraukė iš šio verslo. Nieko panašaus. Atvirkščiai – parodoje būtent „Panasonic“ pristatė didžiausią OLED ekraną – 56 įstrižainės kompanijos televizorius visu coliu lenkia LG bei „Samsung“. Šią technologiją „Panasonic“ vysto kartu su „Sony“.
Be to, japonai pagalvojo ir apie debesyse neskraidančius vartotojus (o tai šiais metais reta), tad jiems pristatė 16 atnaujintų plazminių ir 16 LED televizorių modelių. Aukščiausios klasės plazminiai televizoriai „Smart Viera ZT60“ atrodo puikiai – naujas „Studio Master Panel“ gali pasigirti itin gera juoda spalva, o išmanumo visuose modeliuose gerokai daugiau, negu žmogui gali prireikti.
Visi „Smart Viera“ televizoriai leidžia vartotojui susikurti savo pagrindinio ekrano vaizdą – pageidaujama tvarka išdėstyti kalendorių, lankomas interneto svetaines, TV kanalų ikonėles, „Youtube“ bei kitas programėles. Televizoriuje įmontuota kamera pažįsta, kas šiuo metu jį žiūri, ir atveria to žmogaus sudarytą ekrano vaizdą. Jei neįsivaizduojate, kam to reikia, nes kaip daugelis žmonių pažiūrėję norimą programą televizorių išjungiate, skaitykite toliau – siūloma ir dar nereikalingesnių patobulinimų.
Į nuotolinį pultą įmontuotas mikrofonas leis valdyti televizijos funkcijas balsu! Primena 1950 m. prastą siaubo filmą apie ateivius ir jau įsivaizduojame, kaip mėginame imituoti japonišką akcentą – „Tere sryy?“, „Šere fryy?“ – o televizorius vis kartoja: „Arigato!“
Televizorius turės sąsają su išmaniaisiais įrenginiais, o įsigijus specialų pieštuką, televizoriaus ekraną galima naudoti kaip didžiulį molbertą ar ant nuotraukų padarytus užrašus ar piešinius vėl persiųsti į kompiuterį.
Tiesa, nemanykite, kad „Panasonic“ pateikė tik nelabai reikalingų inovacijų. Paprastas „Full HD“ 3D televizorius IPS ekranu TC-L55WT60 gavo CES apdovanojimą už dizainą ir konstrukciją. Ir ne veltui.
Aukštas kontrastas, išgaunamas dėl tiksliai veikiančių atskirų ekrano taškų pritemdymo, „Energy Star 6.0“ elektros taupymas, plonytės metalinės briaunos, 178 laipsniu kampu puikiai matomas vaizdas IPS ekrane, bevielis interneto ryšys ir dviejų branduolių procesorius paverčia šį televizorių itin patraukliu ir palyginti nebrangiu gaminiu, prieinamu kiekvienam kokybiško vaizdo mėgėjui.