Ar „iPhone 5“ reiškia „Apple“ eros pabaigą?

2012 m. rugsėjo 28 d. 09:22
Aurimas Abišala
Ploniausias, greičiausias, geriausias. Nors šį penktadienį Lietuvoje debiutuojantis „Apple“ telefonas „iPhone 5“ sulaukė puikių įvertinimų ir didžiulio dėmesio, pardavimai nemaloniai nustebino - parduota dvigubai mažiau telefonų, nei buvo prognozuota. Užsienio ekspertai mano, kad taip yra dėl perpildytos rinkos, o lietuvis IT ekspertas Džiugas Paršonis teigia, kad spėlionės dažnai skiriasi nuo tikrojo rezultato ir mano, kad „iPhone 5“ yra itin vykęs produktas. Pirkėjų vangumo nebijo ir „iPhone“ platintojai Lietuvoje „Omnitel“ - tvirtinama, kad susidomėjimas nauju produktu yra didžiulis. 
Daugiau nuotraukų (1)
• Per pirmą savaitgalį buvo parduota per 5 mln. „iPhone 5“
• Atnaujintą „iOS 6“ nemokamai įsidiegė 100 mln. vartotojų 
• Lietuvoje „iPhone 5“ bus pradėta prekiauti rugsėjo 28 dieną
Kai rugsėjo 21 prie parduotuvių 9 šalyse išsirikiavo gerbėjų eilės, o išankstiniai užsakymai viršijo visus anksčiau buvusius rekordus, buvo prognozuojama, kad per savaitgalį „Apple“ sugebės parduoti bent 10 mln. savo pailgintų ir pagerintų telefonų. „Blogiausiu“ ir „juoduoju“ scenarijumi buvo vadinamos prognozės, kuriose pardavimai siekė 6 mln. vienetų.
Deja, per pirmą savaitgalį naujųjų telefonų buvo parduota vos per 5 mln. vienetų. Žinoma, tas  „vos“ vis tiek yra labai įspūdingas skaičius - konkurentė „Nokia“ užtruko tris mėnesius, kol sugebėjo parduoti tiek „Lumia“ telefonų.
Kai rekordinių pardavimų viltys neišsipildė, „Apple“ akcijos nuvertėjo maždaug 1,3 proc. Šį penktadienį jos pakils į buvusias aukštumas, arba smuks dar žemiau - naujuoju produktu pradės prekiauti dar 22 šalys, tarp jų ir Lietuva. Tikimasi, kad iki metų pabaigos „iPhone 5“ bus galima įsigyti bent 100 šalių.
Pagerino rekordus, bet nuvylė lūkesčius
„Bet kokiu atveju, šis savaitgalis buvo sėkmingas – buvo parduota milijonu daugiau vienetų, nei praeitą kartą. Tačiau čia juk „Apple“: žmonės tikisi ne rekordų siekimo, o jų sutriuškinimo“, - sakė Collinas Gillsas, technologijų analitikas.
„Išmaniųjų telefonų pardavimas po truputį lėtėja, taigi „Apple“ gali būti sunku pasiekti užsibrėžtą tikslą – parduoti 25 mln. naujųjų „iPhone“ iki metų pabaigos. Juk daugybė žmonių jau turi išmaniuosius telefonus“, - paaiškino C. Gillsas.
Panašios nuomonės buvo ir lietuvių ekspertas Džiugas Paršonis, tvirtinęs, kad bet kokiu atveju tai buvo geriausiai parduodamas „iPhone“ telefonas.
„Prieš kiekvieno naujo produkto išleidimą būna spekuliacijų, daug pesimistinių ar optimistinių prognozių. Susidomėjimas ir viltys dėl šio telefono buvo itin dideli, nes jis yra išskirtinis tiek savo parametrais, tiek nauja operacine sistema. Visuomet pradėjus prekiauti, dalis tų spekuliacijų subliūkšta“, - teigė ekspertas.
Pirmosios devynios šalys, kuriose buvo pradėta prekiauti „iPhone 5“ buvo JAV, Jungtinė Karalystė, Kanada, Prancūzija, Vokietija, Honkongas, Japonija, Singapūras ir Australija.
 „iOS 6“ - puiki operacinė sistema, tačiau su vienu trūkumu
Kartu su nauju telefonu buvo išleista ir atnaujinta operacinė sistema „iOS 6“, kurią nemokamai įsidiegė per 100 mln. vartotojų. Nauja sistema tenkina vartotojus, išskyrus vieną „smulkmeną“ - siaubingus žemėlapius „Apple Maps“, kurie pakeitė ankstesnėse versijose buvusius „Google Maps“.
Internetas kupinas vartotojų (ypač iš Europos ir Australijos) nusiskundimų dėl prastai veikiančios programos. Įpykę žmonės ne tik rašo skundus, bet ir kuria pokštus – galima drąsiai sakyti, kad dar iš jokios telefonams skirtos programos nebuvo taip  šaipytasi.
Anot D. Paršonio, „Apple Maps“ veikia visai patenkinamai, o kritikams jis siūlo pažvelgti į pirmą „Google Maps“ versiją, kuri veikė ir atrodė panašiai.
„Apie „Siri“ netobulumą „Apple“ pranešė iš anksto, ir visi žinojo, kad iš pradžių ji veiks netobulai. Tuo tarpu žemėlapių programėlės atveju tai buvo nutylėta, ir vartotojai, įpratę gauti puikų produktą, buvo labai nusivylę“, - sakė D. Paršonis, pridėdamas, kad „iOS 6“ operacinę sistemą pamėgo vartotojai visame pasaulyje dėl jos puikaus suderinamumo su socialiniais tinklais.
Ar „Apple“ pavyks išlaikyti tobulumo aurą?
Teigiama, kad grubios klaidos naujoje programoje rodo, kaip „Apple“ trūksta perfekcionizmu garsėjusio Steve'o Jobso. Nors dažnai buvo nemėgstamas įmonės darbuotojų dėl „drakoniškų“ reikalavimų, S. Jobsas sukūrė įmonės, kuri nedaro broko, įvaizdį.
Šiam įvaizdžiui susvyravus, svyruoti gali pradėti ir bendrovės akcininkų pasitikėjimas, kurie dar prisimena laikus, kai iš „Apple“ pasitraukus S. Jobsui, bendrovė tapo antrarūše. Nors dabar „Apple“ užimamos pozicijos gerokai tvirtesnės, kritimas žemyn nuo to gali būti tik dar skaudesnis.
Iš telefonų pardavimų garsioji Kalifornijos įmonė gauna maždaug 50 proc. savo pajamų, taigi į bet kokį jų prekybos sulėtėjimą žiūrima itin atidžiai. Geriausias šansas šiemet padidinti pardavimus – greit prasidėsiantis dovanų pirkimo sezonas. Pranešama, kad „Apple“ ketina pradėti agresyvią reklaminę kampaniją per JAV televiziją, ir taip išaugins būsimų pirkėjų gretas.
„Omnitel“ ryšių su visuomene vadovė Daiva Selickaitė negalėjo iki prekybos pradžios atskleisti nei būsimo telefono kainos, nei kiek jų yra atgabenta į Lietuvą. Moteris patvirtino tik tiek, kad susidomėjimas šiais telefonais yra didelis, ne mažesnis nei ankstesniu modeliu.
iOS 6iPhone 5Nokia
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.