Kai kuriose mokyklose kabo užrašai, kad mobiliaisiais telefonais pamokų metu naudotis draudžiama. Tačiau prasidėjus išmaniųjų telefonų ir planšetinių kompiuterių erai, mobilieji įrenginiai moksleiviams tapo nepamainomais pagalbininkais, pavyzdžiui, dabar viename mažame įrenginyje galite rasti ir įvairių pasaulio kalbų žodynų, enciklopedijų, neišsemiamų vaizdo ir garso medžiagos išteklių, jame galima sutalpinti pamokų tvarkaraštį, užrašų knygutę, skaičiuotuvą ir t. t.
Lietuvos ekonomikos mokytojų konferencijoje pranešimą skaitęs skaitmeninių paslaugų bendrovės „The Chocolate” vadovas Tomas Nemura mokytojus bandė įtikinti prisijaukinti technologijas.
Pranešime „E-jaunimas ir mokytojas: naujos susitikimų vietos” T. Namura pateikė idėjų, kaip pasaulyje populiarias programas ir socialinius tinklus išnaudoti mokymosi procesui. Pateikiame penkias tokias idėjas.
1. „Facebook” socialiniame tinkle prisiregistravę mažiausiai pusę milijono mokyklinio amžiaus vaikų iš Lietuvos. Tinkle jie dažniausiai jungiasi į tam tikras bendruomenes, o tai skatina glaudesnį bendravimą.
Be to, socialiniame tinkle registruojasi ir mokytojai. Viešindami asmeninį turinį mokiniai dažnai nepagalvoja, kad visa tai pamatys ir jų mokytojai, tačiau to bijoti nereikia, nes keli mokytojo palikti komentarai padės sukurti didesnį tarpusavio pasitikėjimą.
Socialinio tinklo platformą taip pat galima išnaudoti organizuojant klasės ar mokyklos renginius. Sukūrus mokyklos puslapį galima dalytis mokyklos naujienomis, kelti bendruomenei įdomias fotografijas ar diskutuoti mokyklai aktualiomis temomis.
2. „Youtube” vaizdo įrašų talpinimo svetainėje galima rasti pačių įvairiausių vaizdo medžiagų. Filmai, laidos, muzikiniai klipai, namų vaizdeliai, paskaitos, dokumentika - tai irgi gali būti mokymosi proceso dalis. Tikslingai šioje svetainėje praleistas laikas gali duoti daugiau naudos nei perskaityta knyga.
Per pamokas galima išnaudoti šią svetainę žiūrint įdomius ir su pamokos tema susijusius vaizdo įrašus. Be to, pačias pamokas galima įrašinėti ir talpinti į šią svetainę. Tokiu būdu namo grįžęs moksleivis turės galimybę dar kartą peržiūrėti vykusią pamoką.
3. „Wikipedia” - didžiausios pasaulyje internetinės enciklopedijos - turinys nuolat atnaujinamas. Ši enciklopedija visuomet pasiekiama internetu, todėl, jei mokinys staiga išsitraukia mobilųjį įrenginį, dar nereiškia, kad jis nori susisiekti su savo draugais - gali būti, kad jis tikslinasi kokį nors terminą ar ieško paaiškinimo.
4. Pagrindinė „Twitter” socialinio tinklo funkcija - pasiųsti trumpą žinutę visiems savo pasekėjams. Prieš porą metų, kai šis socialinis tinklas pasaulyje dar nebuvo išpopuliarėjęs, net žiniasklaidos priemonės „karštas” naujienas pateikdavo ne taip greitai, kaip dabar.
Šiuo tinklu puikiai galima pasinaudoti ir mokymosi procese - jei sukursite savo mokyklos paskyrą ir prie jos prisijungs mokiniai, galėsite jiems operatyviai persiųsti aktualią informaciją.
5. Su navigacine sistema siejama programa „Foursquare” leidžia pažymėti vietą, kurioje šiuo metu esate. Taip pat „Foursquare” rodo, kur ir yra jūsų draugai, ir padeda surasti artimiausias maitinimo bei kitų paslaugų įmones esančias aplink.
Be to, svetainėje galima žaisti žaidimą - tas, kuris daugiausia kartų pasižymi tam tikroje vietoje, tampa tos vietos meru. Mokykloje šią programėlę būtų galima išnaudoti skatinant vaikus varžytis, pavyzdžiui, kas taps lietuvių kabineto ar mokyklos fojė meru.