„Aš sunaikinsiu androidą, nes tai vogtas produktas! Aš pasiruošęs prieš jį pradėti termobranduolinį karą!“ – prieš kelerius metus Steve'o Jobso biografas Walteris Isaacsonas citavo jau mirusį „Apple“ genijų.
Jei manote, kad mirtis karą užbaigė, klystate. Jau kelerius metus „Apple“ kantriai ir nuosekliai užsiima pagalių į „Google“ ratus (gal į tas „o“ raideles?) kaišiojimu. Išėmė iš savo programėlių parduotuvės „Google“ balso aplikaciją, kiek galėjo ilgiau užlaikė oficialios „Google“ programėlės paleidimą, dėl teisių į intelektinę nuosavybę pažeidimų spėjo pasibylinėti su visais trimis pagrindiniais „Google“ partneriais telekomunikacijų rinkoje – HTC, „Motorola“ ir „Samsung“.
Kita vertus, tiesiogiai ginklų teismuose kompanijos dar nesurėmė, tad tikro termobranduolinio karo lyg ir vengia. Negana to – „Apple“ neseniai patvirtino „Google Chrome“ naršyklę „iOS“ įrenginiams, o žinant jos populiarumą, tai baisiau negu įsileisti oželį į savo darželį.
Matyt, būtent pajutę tokio oželio efektą, „Apple“ ideologai nutarė, kad geriau ne kenkti savo gerbėjams, nepriimant gerų konkurento paslaugų, o kurti analogiškas savas. „Google Maps“ dominavimui įveikti jau sukurta sava žemėlapių sistema. Pagrindinis su „iOS“ pateikiamų žemėlapių privalumas – jie vektoriniai, tad vaizdo artinimas ir tolinimas vyksta sklandžiai. „Google“ žemėlapiai daugiasluoksniai, tad priartinus ar patolinus reikia laukti, kol užsikraus atitinkamo mastelio vaizdas. Tiesa, tokį trūkumą kompensuoja unikali gatvių vaizdų paslauga ir visai neseniai įdiegtas automobilių srautų 150 pasaulio miestų rodymas. „Apple“ to neturi, tačiau prarasti vartotojų tikrai nebijo – kiekvienas norintis lengvai atsisiųs „Google maps“ programėlę iš parduotuvės.
Panaši situacija ir su „Youtube“. Daugelis neutralių ekspertų pripažįsta, kad kartu su telefonu gaunama „Youtube“ programėlė buvo tiesiog atgyvena iš senų laikų, kuomet dar nebuvo nepriklausomos programėlių parduotuvės. Oficialiai „Apple“ nurodo, kad pasibaigė turėtos licencijos terminas, todėl programėlė ir išimta. Tyliai visiems aišku – ligi tol „Google“ gaudavo tam tikrą procentą už programos diegimą nuo kiekvieno parduoto „iOS“ įrenginio, o dalytis pinigais su priešu tiesiog kvaila.
„Mūsų politika - pateikti vartotojui įrenginį, kuris iškart turi visas būtinas funkcijas. Kiekvienas norintis puikiai galės prisijungti prie „Youtube“ iš „Safari“ naršyklės be jokios specialios programėlės. Be to, kodėl turėtume išskirti „Youtube“ prieš kitus vaizdo dalijimosi portalus, tokius kaip „Flickr“ ar „Vimeo“?“ – sako „Apple“ atstovai.
Tačiau priklausomi nuo „Youtube“ „iOS 6“ vartotojai gali nesijaudinti – specialią programėlę „Google“ jau kuria ir netrukus ji bus parduotuvėje. Aišku, pinigų už ją nepaimsi, tad greičiausiai atsiras ekrane ir reklamų, tačiau toks jau mokestis už karą.
Kas gi dar išnyks iš ateities „iOS“ gaminių?
Be šių dviejų dalykų, ateities „Apple“ gaminiuose nebeliks 30 kontaktų jungties, ją keis 19 kontaktų universali jungtis. Aišku, tai „Google“ niekaip nepakenks, o štai „Apple“ gerbėjų kišenes gerokai pakratys – nusipirkus naująjį „iPhone 5“, su juo nebepanaudosi nė vieno senąja jungtimi aprūpinto papildomo įrenginio. Arba teks pirkti dar vieną laidą, o tai nepatogu ir, kas itin svarbu kiekvienam „Apple“ gerbėjui, ne taip estetiška. Žodžiu, pinigine atsiverk.
Antras pakeitimas – dar apie 40 proc. mažesnė „nano SIM“ kortelė. Tiesa, bent jos jungtys nepakito, tad iš esmės tereikės dar labiau apkarpyti turimą „micro SIM“.