Ji yra daugumoje transporto priemonių – tačiau beveik niekas nežino, kam ji skirta. Galima pamanyti, kad per priekinį stiklą besidriekianti taškelių juosta yra dekoratyvinė arba skirta sulaikyti šiek tiek šviesos. Tačiau iš tikrųjų ši juostelė skirta tam, kad priekinis stiklas laikytųsi ir leistų tinkamai matyti – tačiau tikriausiai ne taip, kaip dauguma pagalvotų.
Iki praėjusio amžiaus šešto ir septinto dešimtmečių priekiniai stiklai buvo tvirtinami metaline juostele – kol gamintojai pradėjo naudoti klijus. Iš šiurkščių keraminių dažų pagamintos taškelių juostos yra skirtos paslėpti šiuos negražiai atrodančius klijus, ir jos taip pat padeda išlaikyti priekinį stiklą vietoje.
„Šiuolaikinis priekinis stiklas yra inžinerijos stebuklas – ir drįstame sakyti, vienas iš labiausiai neįvertintų transporto priemonės komponentų. Dalis šios inžinerijos apima tai, kaip priekinis stiklas yra priklijuotas prie rėmo“, – aiškinama JAV kėbulų dirbtuvių „DeDona Tint & Sound“ tinklaraščio įraše.
Į vidų nukreipta juostos pusė leidžia klijams sukibti su stiklu, į išorę nukreipta pusė veikia kaip skydas nuo UV spindulių, apsauganti klijus, kurių poveikis priešingu atveju dėl nuolatinio tiesioginių saulės spindulių poveikio susilpnėtų.
Be to, kad saugo klijų jungtį nuo UV spinduliuotės ir galiausiai neleidžia priekiniam stiklui iškristi važiuojant, taškinis gradientas atlieka ir dar vieną svarbią funkciją. Kaip paaiškino Pitsburgo stiklo dirbtuvių inžinierius, gamybos metu priekiniai automobilio stiklai lenkiami karštoje krosnyje.
Krosnyje taškuotoji juosta įkaista greičiau nei priekinio stiklo stiklas. Jei nebūtų taškinės matricos, stiklas išsikraipytų, bet nutolę taškai padeda tolygiau paskirstyti temperatūrą, todėl sumažėja bet kokie iškraipymai – kas būtų pavojinga važiuojant automobiliu, rašo „IFL Science“.