„Taikydami mašininį mokymąsi neurofiziologiniams duomenims, galėjome beveik tobulai nustatyti būsimus hitus, – sakė vyriausiasis tyrimo autorius, profesorius Paulas Zakas. – Tai, kad 33 žmonių nervinis aktyvumas gali parodyti, ar milijonai kitų klausysis naujų dainų, yra gana nuostabu.“
Dalyviams, kurių amžius siekė nuo 18 iki 57 metų, buvo pritvirtinti ritmo ir fotopletizmogramos (PPG) širdies jutikliai.
Jiems buvo pagrotos 24 neseniai išleistos dainos, kurias atrinko transliacijų tarnybos darbuotojai. Hitu buvo laikoma daina, sulaukusi daugiau nei 700 000 transliacijų. Į 13 hitų ir 11 nesėkmingų dainų buvo atrinkta įvairių žanrų kūrinių, tarp kurių buvo ir tokios dainos, kaip 2019 m. hitas „Dance Monkey“.
Po garsinio eksperimento dalyviai užpildė apklausą apie dainas, į kurią buvo įtraukti tokie aspektai kaip tai, ar daina buvo įžeidžianti, ar jie ją girdėjo anksčiau ir ar yra linkę rekomenduoti ją draugams.
Tačiau svarbiausia buvo neurofizinė reakcija į dainas. Užfiksavus šį nedidelį 33 dalyvių duomenų rinkinį, buvo galima atlikti „neuroprognozę“, leidžiančią numatyti visos populiacijos reakciją į muzikos kūrinius.
„Mūsų fiksuoti smegenų signalai atspindi smegenų tinklo, susijusio su nuotaika ir energijos lygiu, aktyvumą“, – sakė P.Zakas.
Tyrėjai nustatė, kad duomenis apdorojus statistiniu modeliu, jo sėkmės rodiklis prognozuojant hitą buvo 69 proc., o duomenų rinkiniui pritaikius mašininį mokymąsi, tikslumas išaugo iki 97,2 proc.
„Jei ateityje neuromokslo technologijos, panašios į tas, kurias naudojome šiame tyrime, taps įprastos, auditorijai bus galima siųsti tinkamas pramogas pagal jos neurofiziologiją, – sakė P.Zakas. – Užuot žmonėms siūlius šimtus pasirinkimų, jiems būtų galima pateikti tik du ar tris, todėl jie galėtų lengviau ir greičiau išsirinkti muziką, kuri jiems patiktų.“
Tyrėjai savo darbą neabejotinai orientavo į klientus, teigdami, kad tokį metodą galėtų naudoti transliacijų bendrovės, kad „lengvai nustatytų naujas dainas, kurios gali tapti hitais, ir efektyviau įtrauktų jas į žmonių grojaraščius, taip palengvindami transliacijų paslaugų darbą ir pradžiugindami klausytojus“.
Tačiau kadangi kasdien į internetą įkeliama apie 100 000 naujų dainų, neatrodo, kad muzikos gerbėjų pasirinkimo galimybės artimiausiu metu bus apribotos, teigia „New Atlas“.
P.Zakas pridūrė, kad „tikėtina, jog šis metodas gali būti naudojamas ir kitų pramogų rūšių, įskaitant filmus ir televizijos laidas, hitams prognozuoti“.
Tyrimas paskelbtas žurnale „Frontiers in Artificial Intelligence“.
Parengta pagal „New Atlas“.