Reklamos kūrėjai norėjo sužinoti, ar įmanoma garsą padaryti patrauklesniu. Ar žmonės gali išgirsti skirtumą tarp pilamos karštos arbatos – ir, sakykime, šalto alaus? Ir ar įmanoma karšto gėrimo pylimo garsą paversti patrauklesniu ausiai?
Tad buvo atliktas ekspertimentas. Kompanija paleido šalto ir karšto vandens pylimo garsus ir paprašė skaitytojų atspėti – šaltas ar karštas vanduo yra pilamas kiekviename garso įraše? Rezultatai nustebino. Net 96 procentai tyrimo dalyvių sugebėjo atskirti karštą ir šaltą vandenį, vien iš garso.
Kompanija nusprendė išsiaiškinti, kas konkrečiai žmonėms padeda atskirti karštą nuo šalto vandens, vien iš garso. Užbėgsime už akių ir pasakysime, kad skirtumas tikrai slypi ne talpoje, iš kurios pilamas vanduo – mat talpa buvo identiška pilant tiek šaltą, tiek karštą vandenį.
Mokslininkai jau nuo seno žino, kad šaltas vanduo yra klampesnis nei karštas: kadangi šalto vandens molekulės juda lėčiau. O vandens klampumas nulemia tai, kaip jis pilamas ir kaip jis skamba. Vienas „Condiment Junkie“ įkūrėjų Scottas Kingas prideda, kad burbuliukai taip pat daro įtaką garsui.
Jis aiškina, kad karštas skystis pilamas labiau burbuliuoja, o burbuliuodamas skleidžia aukštesnio dažnio garsą – tad karštas vanduo skleidžia aukštesnį skambėjimo garsą.
Tuo tarpu kompanija mėgins šį skambėjimo garsą akcentuoti reklamose.
Parengta pagal npr.org.