Neįtikėtina: lėktuvas, pametęs uodegą, skrido dar 5 valandas

2018 m. rugsėjo 18 d. 11:15
Lrytas.lt
1964 metų sausio 10 dieną B-52H su keturių narių įgula skrydžio metu pateko į turbulencijos zoną žemame aukštyje. Tuo metu prie lėktuvo buvo pritaisyti įvairūs instrumentai, kurie fiksavo įvairių lėktuvo dalių patiriamą stresą skrydžio metu. Lėktuvas turėjo skristi apie valandą laiko, praskrisdamas pro Vičita (Kanzasas). Lėktuvas turėjo skristi maždaug 200 metrų aukštyje 520 – 740 kilometrų per valandą greičiu.
Daugiau nuotraukų (2)
Lėktuvui pasukus link Uolėtųjų kalnų, prietaisai ėmė rodyti padidėjusią turbulenciją bei stiprius vėjo gūsius uodegos srityje. Lėktuvo įgula nutraukė bandymus ir pakilo į maždaug 5 kilometrų aukštį. Vėliau lėktuvas skrido per zoną, kuri pasižymi didžiule trubulencija. Lėktuve imta justi didžiulė vibracija, dėl ko vairas tapo sunkiai valdomu.
Neaišku, ar įgula iškart suprato, kas nutiko, tačiau netoli skridęs orlaivis „F-100 Super Sabre“ atsiliepė į įgulos pagalbos šauksmą ir patvirtino, kad turbulencija nuplėšė 83 procentus vertikalaus stabilizatoriaus. Net 1 toną sveriančios lėktuvo uodegos nebebuvo.
B-52 iškart patraukė atgal į savo bazę Vičitoje (Kansase, JAV), o inžinieriai rekomendavo nuleisti lėktuvo važiuoklę, kadangi tai šiek tiek padėtų kovoti su stabilizatoriaus netekimu.
Tačiau pasiekus Vičitą, paaiškėjo, kad lėktuvas negali nutūpti dėl blogo oro, dėl ko jis turėjo skristi link Blitevilio oro pajėgų bazės Arkanzase. Priartėjus prie Blitevilio, įgula pirmiausiai išskleidė šoninę bombonešio važiuoklę, o vėliau – ir pagrindinę. Lėktuvas leidosi 300 kilometrų per valandą greičiu, o įgula paskaičiavo, kad nusileidimui priteiks apie 1,6 kilometro ilgio nutūpimo tako.
Bombonešis nusileido su laisva eiga įjungtais varikliais bei įjungtais oro stabdžiais. Artinantis prie nusileidimo tako, įgula pastebėjo, kad lėktuvą traukia į kairę pusę, todėl nusprendė lėktuvą nedelsiant tupdyti. Sumažėjus B-52 greičiui, buvo išskleistas stabdymo parašiutas ir lėktuvas sustojo.
Iš viso bombonešio B-52H įgula be uodegos skrido net 5 valandas. Prietaisų rodmenys parodė, kad gūsių sukeltos apkrovos buvo didesnės nei bet kada nors anksčiau užfiksuotos dideliame orlaivyje. Beje, lėktuvo įgula neatsikratė tuo metu gabenta raketa „AGM-28 Hound Dog“. Manoma, kad taip nutiko, nes įgula tvarkėsi pakankamai gerai, o jei ji dar ir buvo už gravitacijos centro, tai tik padėjo išlaikyti lėktuvo stabilumą. Kadangi tai buvo tik bandomasis skrydis, tikėtina, kad ši raketa nebuvo apginkluota termobranduoline kovine galvute.
Dėl šio įvykio bombonešio B-52H korpusas buvo sutvirtintas, kad geriau atlaikytų gūsinę turbulenciją. Incidento metu naudotas bombonešis buvo suremontuotas ir aktyviai tarnavo dar 44 metus. Į užtarnautą poilsį jis buvo išleistas tik 2008 metų liepos 24 dieną.
Parengta pagal „Popular Mechanics“.
 
aviacija^InstantJAV aviacija
Rodyti daugiau žymių

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App StoreGoogle Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.