„Žaliojo ekrano“ technologija įprastai naudojama aktorių filmuotai medžiagai, kurią vėliau galima įterpti į virtualių ar iš anksto įrašytų scenų pirmąjį planą. Tam aktoriai filmuojami ryškiai žaliame fone, kuris lengvai izoliuojamas ir pašalinamas skaitmeniniu būdu.
Šis procesas gali būti atliekamas automatiškai ir pakankamai tiksliai – pavyzdžiui, televizijos orų prognozėse – tačiau jį gali išblaškyti žali drabužiai arba permatomi ar smulkūs objektai, pavyzdžiui, plaukų sruogos. Kai filmuose ar televizijos serialuose reikia didesnio tikslumo, specialistai operatoriai rankiniu būdu koreguoja nustatymus, ir kartais prireikia kelių valandų, kad kadras būtų tobulas.
Siekdama sukurti greitą ir tikslų metodą, „Netflix“ pasiūlė metodą, kurį pavadino „Magenta Green Screen“ (MGS, liet. purpurinis žaliasis ekranas). Aktoriai filmuojami ryškiai žalių šviesos diodų fone, o iš priekio apšviečiami raudonais ir mėlynais šviesos diodais, kurie kartu sukuria purpurinį švytėjimą (žr. vaizdo įrašą).
Kadangi skaitmeninės filmavimo kameros veikia fiksuodamos kiekvieno pikselio atskirą raudoną, žalią ir mėlyną vertę, taikant šį metodą sukuriamas žalias kanalas, kuriuo fiksuojamas tik fonas, o priekinis planas atrodo juodas – ir raudonas bei mėlynas kanalai, kuriais fiksuojamas tik priekinis planas, o fonas atrodo juodas. Kartu jie sukuria purpurinės ir žalios spalvos vaizdą.
Filmų montuotojai gali realiuoju laiku pakeisti žaliąjį kanalą, realistiškai ir akimirksniu perkelti aktorius į kitos scenos pirmąjį planą, o net ir potencialiai sudėtingos sritys, pvz., skaidrūs buteliai ar sritis aplink plaukų sruogas, veikia be problemų.
„Kompiuteriai jau suteikė tokias galingas priemones, kurios palengvina daugelį dalykų, – sako vienas iš „Netflix“ mokslininkų Paulas Debevecas. – [Tai] dar vienas dalykas, kurį galime palengvinti, kad mūsų talentingi menininkai galėtų sutelkti dėmesį į meniškumą ir iš tikrųjų padaryti, kad viskas atrodytų geriau.“
Tačiau šis metodas turi problemą. Kadangi pirmas planas įrašomas tik mėlyna ir raudona spalvomis, aktoriai atrodo purpurinio atspalvio. Šiai problemai išspręsti „Netflix“ naudoja dirbtinį intelektą, kad į pirmą planą būtų sugrąžinta visa spalvų gama, ir, naudodama įprastai apšviestų aktorių nuotrauką, sukuria tikroviškai atrodantį žalios spalvos kanalą. Šis dirbtinis intelektas veikia greitai, bet dar ne realiuoju laiku, nors tokie greiti metodai, kaip raudonos ir mėlynos spalvos kanalų vidurkinimas, siekiant sukurti apytikslį žalios spalvos kanalą, veikia pakankamai efektyviai, kad režisierius galėtų stebėti filmavimo metu.
Kalifornijoje įsikūrusios vaizdo įrašų gamybos bendrovės „Geiger Post“ atstovas Drew Lahatas sako, kad pramonė visada džiaugiasi naujais metodais, tačiau šis metodas apima daug sudėtingų veiksmų, kurie dar gali būti nepalankūs greitam filmų ir televizijos filmavimo tempui.
„Yra įvairių šios technologijos aspektų, kurie praktiniu požiūriu verčia mane susimąstyti, ar verta, – sako jis. – Kiek suprantu, jei neturite tobulo žaliojo ekrano visiškai kontroliuojamoje erdvėje, ši technika greitai žlunga“.
Tyrimas publikuotas „arXiv“.
Parengta pagal „New Scientist“.