Paprastai neįgaliųjų vežimėliais judantys asmenys turi registruoti savo turimą vežimėlį kaip bagažą – ir tikėtis, kad pakeliui jis nebus pamestas ar sugadintas.
Tada jie naudojasi mažesniu oro uosto neįgaliojo vežimėliu – kad patektų į lėktuvą ir persėstų į jiems skirtą vietą. Priklausomai nuo asmens judrumo, vėliau jį gali tekti iškelti iš vežimėlio ir pasodinti į sėdynę, o lėktuvui pasiekus paskirties vietą, visas procesas kartojamas atvirkščiai.
Akivaizdu, kad viskas būtų daug paprasčiau, jei tokie keleiviai nuo pat pradžių iki galo galėtų sėdėti savo neįgaliųjų vežimėlyje – ir britų konsorciumas „Air4All“ bendradarbiaudamas su Atlantoje (JAV) įsikūrusia „Delta Flight Products“ („Delta Airlines“ dukterine įmone) dabar kuria tokią sistemą.
Kol neįgaliojo vežimėlio naudotojui jos nereikia, sėdynė atrodo ir veikia kaip bet kuri kita. Tai svarbus aspektas – nes tai reiškia, kad aviakompanija nepraras pajamų, nes kėdė bus neužimta, kai jos specialios funkcijos nebus reikalingos. Be to, norint ją pritaikyti neįgaliajam, nereikia mechaniškai keisti esamos lėktuvo sėdynių sistemos.
Kai specialios sėdynės prireikia neįgaliojo vežimėlio naudotojui, jos atlošas greitai nuimamas, sėdynės pagalvėlė atlenkiama atgal ir (arba) pakeliama aukštyn, kad būtų galima sėdėti toje vietoje, kurią anksčiau užėmė atlošas – o tada neįgaliojo vežimėlis paprasčiausiai atremiamas į atsivėrusią ertmę. Galiausiai į grindis įleisti guma dengti kabliai ištraukiami ir pritvirtinami prie vežimėlio ratų, kad skrydžio metu vežimėlis būtų stabilus ir saugus.
Funkcinis sėdynės prototipas buvo pristatytas ir pademonstruotas šio mėnesio pradžioje Hamburge (Vokietija) vykusioje parodoje „Aircraft Interiors Expo“. Dabar vyksta galutinis projektavimo procesas, po kurio bus atliekami bandymai ir sertifikavimas.
Parengta pagal „New Atlas“.